Ga naar inhoud


Rebox RE-9000 met Nas


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Als je geen UNIX / LINUX ervaring hebt om de rechten voor /etc/fstab aan te passen zou je een FTP tool kunnen gebruiken zoals b.v. FileZilla.

Daarmee kun je de bestandsrechten heel eenvoudig aanpassen door met de rechter muis op het bestand te klikken en an 755 in te geven of de individuele rechten aan te passen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je geen UNIX / LINUX ervaring hebt om de rechten voor /etc/fstab aan te passen zou je een FTP tool kunnen gebruiken zoals b.v. FileZilla.

Daarmee kun je de bestandsrechten heel eenvoudig aanpassen door met de rechter muis op het bestand te klikken en an 755 in te geven of de individuele rechten aan te passen.

FileZilla:

Rechten verzetten van /etc/fstab naar 755

SITE CHMOD 755 fstab

550 SITE CHMOD command failed

 

Via telnet krijg ik de melding"Read only file system".

 

Nog meer suggesties?

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me dat het niet 100% correct loopt op de ontvanger; best eens opniew de FW er op zetten.

 

Ik zie dat je 2 4000's hebt; beiden met octagon FW? Je zou eens kunnen nakijken of het andere systeem wel correct loopt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik de conclusie getrokken dat de NAS mij niet de snelheid en kwaliteit kan bieden die ik gewend was van de ingebouwde harddisk.

Met name timeshifting geeft veel problemen, vooral in combinatie met opnemen van een tweede zender.

Leuk experiment, maar niet geslaagd.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me dat het niet 100% correct loopt op de ontvanger; best eens opniew de FW er op zetten.

 

Ik zie dat je 2 4000's hebt; beiden met octagon FW? Je zou eens kunnen nakijken of het andere systeem wel correct loopt.

De andere box geeft hetzelfde reultaat.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

....maar als je nu eerst even met FileZilla kijkt op welke waarde de bestandsrechten staan en kijken of je met FileZilla deze wellicht wel kan wijzigen.

Zo niet, dan lijkt mij het gegeven advies om de FW opnieuw op te zetten een prima optie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

....maar als je nu eerst even met FileZilla kijkt op welke waarde de bestandsrechten staan en kijken of je met FileZilla deze wellicht wel kan wijzigen.

Zo niet, dan lijkt mij het gegeven advies om de FW opnieuw op te zetten een prima optie.

Zoals je bij reactie #17 van deze draad kon lezen lukt het met Filezilla ook niet. De waarde van de bestandsrechten is overigens 644. Ondanks dat ik als root inlog en dus als eigenaar, kan ik fstab niet wijzigen.

Het opnieuw opzetten van de FW helpt ook niet.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele Rebox FW is niet op E1 of E2 gebaseerd en het zou zo maar kunnen zijn dat een aantal bestanden 'write protected' zijn.

Ik weet niet of gebruiker met VI overweg kan maar misschien is het een optie om e.e.a. te schonen, zie http://www.sat4all.com/forums/topic/319703-re-8000-9000-mogelijke-oplossing-diversen-problemen/ en dan o.a. #17.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dan kom ik inderdaad bij de schijven van de nas. Ik ga dit invoeren in de Rebox: \\192.168.178.21\rebox. Ik heb een share op de NAS Rebox genoemd en ik hoop dat dit nu gaat werken.

 

Ik heb zojuist mijn hd8000 aan de nas gehangen.

Hiervoor heb ik 192.168.1.x/rebox ingevult (let op de forward slash) Let op of je wel of geen hoofdletters hebt gebruikt met de share op je Nas.

Eventueel gebruikersnaam en paswoord invullen (let ook op hoofdletters) en dan zal de rebox vanzef zeggen dattie "mounted" is.

 

Frans

Rebox 8000hd,

maximum E85 Dish,

3X alp, 13E-28,2E-23,5E

1Xtwin alp, 19,2E

venton diwo-418e 4/1,

LG-50ps8000 plasma,

LG-HB954PB HT-set!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...