Ga naar inhoud


Reloadcommando in SettingsEDIT werkt niet


Geuze

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Wat ik nog steeds niet goed kan krijgen is de reload-commando in de settingeditor.

Deze funktie heeft altijd gewerkt en nu niet meer.

Is er een Dreamboxfan die mij hier uitkomst kan bieden met tips?

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik zeker wil zijn dat de nieuwe setting ook echt worden geschreven dan ga ik via telnet naar prompt en voer in 'init 4' en na het schrijven van de nieuwe settings 'init 3' waardoor de box een warme start doet.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Wat ik nog steeds niet goed kan krijgen is de reload-commando in de settingeditor.

Deze funktie heeft altijd gewerkt en nu niet meer.

Is er een Dreamboxfan die mij hier uitkomst kan bieden met tips?

 

Hans

 

Misschien geflashed en per ongeluk je password vergeten aan te passen?

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mobieltje

 

Ik gebruik de laatste versie 5.0.2.0

Wanneer ik de settings naar de box stuur zie ik alles langs komen en als laatste de regel reload-commando verstuurd.

Daarna de melding dat het commando niet werkt en dat ik de box met de hand moet herstarten. Vreemd.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo holles

 

Ik gebruik de Dream 800HDse en de 7020 HD. Openpli.

Eerst krijg ik een foutmelding die luidt: U moet multibouquet op uw dreambouw inschakelen om te kunnen zien alle van uw boeketten. Ga naar setup - systeem - aanpassen - inschakelen instellingmodus deskundige en set inschakelen meerdere boeketten op "ja". Waarom deze waarschuwing?

Stuur ik dan de settings naar de box krijg de melding : "er zijn problemen bij het verzenden van het reloadcommando".

Controleer log voor meer informatie, kijk ik daar in dan zie controleer IP-adres en netwerk.

Deze twee werken prima.

Dus weet ik niet waar ik het zoeken moet waarom het reloadcommando niet werkt.

 

Groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Geuze,

 

Ik probeer ook een nieuwe settingslijst in mijn DM800 te krijgen en ik stuit op precies dezelfde problemen zoals jij die hebt omschreven.

Het hele verhaal heb ik gelezen, maar een duidelijk antwoord heb ik niet gezien.

Mijn vraag is nu, is het probleem nu opgelost, en zo ja, zou je dat dan kenbaar willen maken

in dit onderwerp.

 

Bij voorbaat dank

 

gulio

Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1

Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het beste is om de zenderlijsten er als volgt in te zetten:

- eerst via telnet het commando init 4 om je box stil te leggen

- dan de zenderlijst te versturen via je editor (dreamboxedit b.v)

- en dan weer init 3 om je box op te starten

Succes verzekerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...