Ga naar inhoud


Centos 6.2 LAMP Xen VPS met meerdere domeinnamen


LAX

Aanbevolen berichten

Ik wil meerdere domeinnamen op mijn VPS server hosten. Daarvoor heb ik de server als volgt geconfigureerd, alleen kom ik er niet uit om het virtual host gedeelte goed te configureren.

 

Centos 6.2 x86_64 LAMP met iptables aan en phpMyAdmin + vsftpd geinstalleerd.

 

Voor elke domein wil ik een aparte ftp account maken en toewijzen aan desbetreffende account. En alleen voor de hoofddomein ook ssh toegang.

 

Gebruikers toevoegen in vsftpd is geen probleem en beperken van die gebruikers (alleen toegang via ftp) ook niet.

 

Om de server meerdere domeinnamen te laten hosten heb ik het httpd.conf in /etc/httpd/conf/httpd.conf aangevuld met volgende regels:

 

 

<VirtualHost *:80>

ServerName www.domain1.com

ServerAlias domain1.com *.domain1.com

DocumentRoot var/www/html

</VirtualHost>

 

<VirtualHost *:80>

ServerName www.domain2.com

ServerAlias domain2.com *.domain2.com

DocumentRoot var/www/html

ErrorLog logs/domain2.com-error_log

CustomLog logs/domain2.com-access_log common

</VirtualHost>

 

Hoe kan ik elke ftp gebruiker toewijzen aan desbetreffende domeinnaam en zorgen dat ik bij inloggen via bv filezilla in publieke html folder van toegewezen domeinnaam kom ipv /home/ftpgebruiker?

aangepast door LAX

Sony 46HX920 FullHD LED TV,

Humax iCord HD (320 GB)

Visiosat Bisat G4 Quadro

Link naar reactie
Delen op andere sites


De documentroot moet voor elke gebruiker verschillende zijn dit kun je ook beter in je home doen en daar alle websites neerzetten. Zo heb je dus ook meerdere virtualhost entries voor elke website één. Googlen op virtualhost levert genoeg hits op hoe je dat zou moeten doen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De document root per domein heb ik aangepast door de betreffende domeinnaam achter var/www/html te plakken en dat werkt vlekkeloos. Als root gebruiker heb ik volledige toegang via SSH en kan de bestanden per site afzonderlijk uploaden.

 

Neem aan dat als ik een voor een bepaalde FTP gebruiker de toegang wil beperken tot 1 van de domeinen dit in chroot setup zal moeten doen?

Sony 46HX920 FullHD LED TV,

Humax iCord HD (320 GB)

Visiosat Bisat G4 Quadro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar openpanel. Is een gratis panel wat dit allemaal veel makkelijker maakt voor de gemiddelde gebruiker. Kan je gewoon installeren op je XEN VPS. (Wel even opnieuw beginnen met een kale installatie van het OS, dus geen LAMP optie o.i.d.)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...