Ga naar inhoud


OSCAM met powered USB werkt niet


Aanbevolen berichten

Ben ook aan het hobbyen geweest met oscam en usb hubs, maar schijnbaar werken de konig hubs wel in ubuntu 12.04 en een targus ook niet hier.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • 2 weken later...
=-' timestamp='1358021884' post='2131494']

Wat ook goed werkt is om de usb modules te verwijderen en opnieuw te laden. Dan vindt CCcam of Oscam de kaarten meestal wel zonder problemen

 

modprobe -vr ehci_hcd

 

modprobe -v ehci_hcd

Dit werkt voor mij ook niet...

 

Ik heb vandaag een 7 poorts usb hub gehaald van konig, kreeg er een voeding bij, alleen te zwaar schijnbaar, mijn pc hield er mee op.

Er mocht maar 5 volt op ipv 12. Harde schijf leek vast geslagen op de een of andere manier. Maar heb hem weer aan de praat. En een nieuwe hub gekregen.

Ik heb hier ook 4 poorts usb hubs liggen van konig en die werken zonder problemen, alle kaarten starten mee op als ik oscam reboot of de pc.

Maar met die 7 poorts usb start er 1 gewoon niet op, word wel herkend in oscam maar krijg dan de melding card system not supported en card initializing error.

 

Nog vlug even wat getest, maar het schijnt toch aan oscam te liggen, als ik er een seca2 kaart in duw, dan hoef ik oscam nog niet eens te herstarten dan word de kaart meteen gelezen en meteen card ok.

Zelfs na een reboot van oscam en pc meteen Card ok

Kaart weer gewisseld met de seca3 kaart, meteen weer card system not supported en card initializing, ook met reboot niet goed te krijgen

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb nog wat zitten stoeien met usb hubs, en nou heb ik er een die meteen werkt in ubuntu 12.04, gevoed en al, ook na reboot van pc en oscam

:lol:

post-50560-0-07501900-1360219060_thumb.jpg

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...