Ga naar inhoud


wat is een simpele ontvanger in gebruik?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Omdat ik me steeds meer erger aan mijn goedgekeurde HD ontvanger ben ik op zoek naar iets anders.

Vooral dat het geluid zo ongeveer per zender weer anders voor of achter loopt is een bron van ergenis.

 

Lees ik zo de diverse forums door dan kom ik de meest exotische ontvangers tegen en moet ik zo ongeveer een woordenboek aanschaffen om er nog iets van te snappen

Eerst dacht ik een dream 800 se maar als ik dan lees over skins, openpli, software zus, software aanpassing zo, update hier, download daar, bootloader, kernel, flashen, DVB driver en noem maar op.

Dan begint het mij te duizelen en daar zit ik allemaal niet op te wachten,

 

Ik wil alleen TV kijken zonder te moeten prutsen met dat ding omdat er weer eens iemand ergens aan een knopje heeft zitten draaien.

Dus zeg maar een oude l.llen ontvanger maar wel met wat extra mogelijkheden.

 

Dus wil wel af van de bemoeizucht van canal digitaal, wil zelf mijn zenders in kunnen delen en op een plek kunnen zetten waar ik dat wil en niet telkens eerst weer naar de juiste favorietenlijst te moeten schakelen oid.

Met mijn oude Xtreme ontvanger die boven staat (ja die werkt nog steeds uitstekend) kan dat wel maar met als nadeel dat als een zender is verplaatst je deze na een nieuwe zoekopdracht ergens in alle ruim 2000 kanalen op moet zien te zoeken en weer op de juiste plaats moet zetten.

Dus als dat wat handiger kan zou dat zeer welkom zijn.

 

Voor de rest stel ik niet zo veel eisen nl.

HD uitvoering

HDMI uitgang (2 zou nog mooier zijn)

redelijk snelle zapper

Uitbreidbaar met een hardeschijf zou wel handig kunnen zijn.

Mijn kaart moet er zo in kunnen zonder van alles te moeten doen.

Moet niet de hoofdprijs kosten.

 

Wie heeft hier een goed advies voor?

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Gerrit B

 

Dan zou ik toch gaan voor een Dreambox of een b.v een VU+

 

Als het puur om kijken gaat en af en toe wat opnemen zijn het vrij vriendelijke machines.

 

Ik weet niet in welke regio je woont maar je mag bij mij zonder meer een dagje komen testen of een VU+ je bevalt.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom uit rijssen (OV) maar als ik een 800se koop en lees dat deze al uit de winkel niet zomaar te gebruiken is omdat er dan eerst weer openPli oid. in gezet moet worden dan rijst bij mij de vraag al van "moet ik daar wel aan beginnen"?

 

Ik heb vaker ontvangers gehad waarbij me de vrouw in kinderen al bij de voordeur opwachten omdat dat @#&*%$# ding het weer eens niet deed en ik voordat ik het journaal kon kijken eerst weer aan het downloaden en flashen kon voordat ik weer beeld had, dus daar zit ik absoluut niet op te wachten.

Ik wil gewoon een ontvanger die het altijd doet wat canal digitaal ook in zijn/haar bol haalt maar dan zonder de beperkingen en juist wat extra mogelijkheden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok van jou naar mij is zo ongeveer 85 Km

 

zo moeilijk is een dream of vu nou ook weer niet.

Er is genoeg info hier te vinden om de dream of de vu met open pli te draaien.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gerrit,

 

Zoals jij nu denkt over een Dreambox dacht ik er in het begin ook over..

En nu denk ik had ik er maar veel eerder 1 gekocht... ipv die standaard voorgeprogrammeerde tuners..

 

En als je een dreambox neemt zijn er hier genoeg mensen om je te helpen.

 

Je zet er b.v (gaat makkelijker dan je denkt Zie de Database in dit forum)) Pli 2.1 op , via de downloads installeer je CCcam en een zenderlijst, kaartje erin en kijken maar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Dan begint het mij te duizelen en daar zit ik allemaal niet op te wachten

 

Valt hard mee. De image is er zo op te zetten en daarna is het kanalenlijst

via het menu laden en klaar. Ik vind al die dichtgetimmerde ontvangers bijna

altijd veel lastiger dan mijn Droomdoosje.

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen geeft natuurlijk graag zijn ontvanger als de beste aan.

Toch moet je eens naar een VU+Uno kijken. Of een andere ontvanger uit die reeks. Ik ben er uiterst tevreden mee. Vooral de prijs was bij mij ten opzichte van een Dreambox doorslaggevend.

Het erop spelen van VTI of OpenPli is niet moeilijk, dan CCcam en een zenderlijst via het www erop en genieten maar.

Met wat hulp hier op het board is dat zo gedaan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een 800se?

Wil je echt op kunnen nemen?

Als dat belangrijk is,kijk dan es naar een ET of een VU duo.

Heeft opnemen geen prioriteit,dan volstaat een dream500 ook

of een ET5000 of zoals Ijzerbout al aangeeft de VU Uno.

 

Hier op Sat4all staat een heel team aan leden klaar om je snel te adviseren

mocht je er even niet uitkomen.

De OpenPLi images zijn erg gebruiksvriendelijk,ook voor de "gewone" gebruiker.

 

Je bent hier ook welkom,al is het wel bijna 80 km rijden voor je.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke ontvanger je ook zult aanschaffen, jij en het gezin zullen het apparaat toch eigen moeten maken.

Ik denk, en ik herken dat van mijzelf, dat de drempel voor een Enigma2 ontvanger te gaan iets hoger ligt omdat je over de vele mogelijkheden leest van dit soort ontvangers. En dat schrikt misschien een beetje af.

Bedenk dan dat je deze mogelijkheden niet hoeft te benutten, maar in de toekomst -als de tijd daarvoor rijp is- deze wel kunt benutten.

 

Ikzelf vind Dreambox geweldig, mijn broer is zeer tevreden met zijn VU+ Duo, en zo zijn er meer ontvangers die op Enigma2 draaien die prima funtioneren.

Je eigen voorstel, nl. de 800se vind ik helemaal geen slechte !

 

Suc6 met je keuze.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat wat programmeerwerk meteen grote problemen zal geven, ik programmeer ook telefoon en beveiligingssystemen waar ook updates ed. uitgevoerd moeten worden en uit de tijd van de ascoms en Xtreme's ed. weet ik me ook nog wel het e.e.a te herinneren.

 

Maar ik maak alleen voor mijn werk vaak al dagen van 12 uur en meer en wil dan dat gezeur niet dat als ik thuis kom dat ik eerst weer moet dat ding bezig moet, omdat ze weer wat verkeerde knoppen hebben ingedruk of dat er weer iets is gewijzigd waarom de ontvanger het weer niet doet, voordat ik met mijn prakie voor de TV kan ploffen.

 

Afstanden zijn voor mij ook geen probleem, ik rij toch bijna elke week al rond de 1000Km dus een paar km meer of minder valt niet op maar het kan ook zijn dat, zolang je niet in Limbrug, zeeland of op de waddeneilanden woont, ik regelmatig vrijwel bij je voor de deur langs rij.

 

Maar ben even aan het rondklijken geweest en zie de VU+ duo twin HD-TV + 500 gig Hd staan voor 329 en zonder Hd voor 275

de DM800Se zonder Harddisk is er voor 399 en als ik dan als leek naar de specs kijk dan zou ik zeggen dat de VU de nodige plussen heeft tov. de DM.

 

De kenners zullen er wellicht anders over denken, vandaar de vraag vindt je de meerprijs van de DM800SE van 70 euro (en dan ook nog zonder harddisk) terug in de kwaliteit of stabiliteit van het produkt maw. is het de meerprijs waard of is het voor een simpele gebruiker als ik gewoon jammer van het geld?

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afstanden zijn voor mij ook geen probleem, ik rij toch bijna elke week al rond de 1000Km dus een paar km meer of minder valt niet op maar het kan ook zijn dat, zolang je niet in Limbrug, zeeland of op de waddeneilanden woont, ik regelmatig vrijwel bij je voor de deur langs rij.

 

Als je dan zo af en toe een pilsje mee neemt :D

 

Ik ben van mening dat een Vu+(of een andere enigma2 ontvanger) voor jou meer dan voldoende is.

Puur kijken zonder te veel gezeur.

En ja een Dreambox zal op sommige punten best wel beter zijn.

Maar waar jij je ontvanger voor wilt gebruiken is het de meerprijs naar mijn mening niet waard.

 

Het enige waar je ff rekening mee moet houden wil je een enkele of een dubbele tuner.

Als je met regelmaat opneemt is een dubbele tuner wel aan te raden.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een feature die ik bijzonder waardeer is het bedieningsgemak wat betreft de afstandsbediening van de VU+Uno.

Hier zitten 2 knoppen bovenaan. Eén voor STB en één voor TV.

Het komt er op neer dat je met één en dezelfde afstandsbediening de TV aan en uit kunt zetten en de sat ontvanger aan en uit kunt zetten en bedienen.

Regel je het volume, dan regel je dat met de TV en niet met de sat ontvanger.

Dat is extreem handig voor vrouw of andere huisgenoten. Je hebt namelijk maar één AB nodig.

Ik neem aan dat dit niet alleen bij de VU+uno zo is. Echter, vreemd genoeg gaat dit niet bij de AB van de VU+Duo.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat dit niet alleen bij de VU+uno zo is. Echter, vreemd genoeg gaat dit niet bij de AB van de VU+Duo.

 

Maar wel weer andersom.

Ik kan dus wel met de afstands bediening van de tv de VU+ Duo volledig bedienen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstandsbediening van de tv gebruik ik alleen als de tv niet aangaat. Dit is alleen als ik de schakelaar (ja, ik heb een schakelaar op mijn tv, zouden meer fabrikanten moeten doen) van de tv aanzet en de VU+ Duo te snel aanzet. Even twee seconden wachten met aanzetten van de Duo doet de tv aangaan en alles kan bediend worden met de afstandsbediening van de Duo. HDMI CEC werkt grandioos.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...