Ga naar inhoud


Hoe een vertraging in te bouwen bij starten DM800se


FritsV

Aanbevolen berichten

Kan iemand me uit de droom helpen.

Mijn externe USB-harddisk en USB-stick staan vaak op read only na het starten van de doos.

Ik vermoed dat ze nog niet gedetecteerd zijn terwijl de opstart doorloopt en wil de boot vertragen tot de usb-devices zijn opgestart.

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze zijn geformatteerd (ext3) en worden ge-automount .... maar dikwijls is de box al aan het doorstarten voordat de devices klaar/herkend zijn.

Las iets over rootdelay=10 maar snap het niet helemaal

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loui, er is BIJNA altijd een oplossing voor een probleem

Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die een (externe) USB-schijf en een USB-stick geinstalleerd heb.

En op het net zie ik verschyillende mensen die het probleem hebben dat de box sneller opstart dan dat de USB-devices herkend worden ... alleen is het simpeler om in te gaan op "veilige" onderwerpen zoals 13th street en Syfu die verdwijnen (o.a.) of spreuken of andere boeiende dingen

 

Maar zover voor jou: bedankt .... jij hebt ook geen oplossing maar schenkt er in ieder geval (als enige) aandacht aan

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb opstart issue (vanuit standby) met dvi-d uitgang (hdmi signaal). Als tuner +-3 seconden later aangaat als versterker/tv heb ik beeld, gaat het bijna tegelijk aan(met harmony one remote) dan geeft amp/tv geen signaal bij dreambox input.

Ik zoek dus ook een manier waardoor enigma2 zeg 3 seconden wacht voor het boot op remote on signaal.

 

issue is overigens bekend bij dream multimedia, ticket van gemaakt.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Automount zou toch gewoon moeten werken onder linux ongeacht of die disk een minuut later opstart.

Als je via telnet inlogd op je dreambox en naar /etc/ftab gaat wat is hier dan de inhoud van?

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de regels die naar mijn USB disk en stick verwijzen zijn als volgt:

 

/dev/disk/by-uuid/5573497b-4947-43af-97aa-540c28743453 /media/hdd noauto defaults 0 0

/dev/disk/by-uuid/57577b75-a829-41af-9f00-fd1b54e069fc /media/USBSDReader noauto defaults 0 0

 

Ik heb een swapfile op de usb harddisk en (uiteraard) gaat e.e.a. niet goed als die read only is

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je ziet staat er NOAUTO in je /etc/fstab. Dit zou je aan moeten de passen naar AUTO met de teksteditor.

Op http://www.omnisecu....unt-options.htm staat een overzicht.

Doormiddel van defaults zou het read-write moeten worden anders misschien specifiek RW opgeven.

aangepast door ruwebol

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ruwebol zal het proberen, bedankt voor het advies; de "disken" starten weliswaar op maar niet altijd RW.

Wat ik via vriend Google gelezen heb is dat de bios van de box tijd nodig heeft om usb devices te herkennen en dat de bootsequence van de box veelal te snel is om dit (bij sommige sticks) toe te laten.

De oplossing schijnt te zien via de console in te grijpen in de bootload en daar een rootdelay=x te zetten; ben daar een beetje huiverig voor en zoek iemand die dit al eerns gedaan heeft.

 

+++

 

Ik heb het geprobeerd maar dan verlies ik mijn disk als "default sorage device" en zowel de disk als de stick worden uit fsstab verwijderd als ik probeer om hem weer als default storage toe te wijzen.

Na een reboot en opnieuw toewijzen staan ze weer braaf in fstab en weer als noauto :(

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan en heb geen usb disk op mijn 500HD en moet het dus doen met de kennis van een mount naar een Ubuntu server en die instellingen die ik daar op heb. Daar heb ik voor auto nog EXT3 neergezet zoals ook jij je schijf hebt geformateerd.

Wat zijn de rechten/gebruikers (ls -all) van de mappen /media/hdd en /media/USBSDReader die je aangemaakt hebt op de dreambox?

Wat is het type/fabrikaat van de usb disk?

aangepast door ruwebol

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechten zijn 777.. geloof ook niet dat het de rechten zijn daar hij vaak wel en soms niet writable is.

Mijn conclusie blijft (voorlopig) USB devices niet snel genoeg (herkend)

Disk is een ADATA Classic CH94; stick onbekend

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...