Ga naar inhoud


Hoe een vertraging in te bouwen bij starten DM800se


FritsV

Aanbevolen berichten

In mijn fstab op een ubuntu server worden de /dev/disk/by-uuid/ niet vermeld maar direct:

UUID=e3269132-8d2d-4fb9-92eb-02970b44e77f /media/mediadisk ext4 defaults 0 2

UUID=827e679c-b335-4e83-8799-a883ca42378b /media/datadisk ext4 defaults 0 2

Indien de schijven bij opstarten altijd hetzelfde worden aangewezen in je dev/list b.v. /dev/sdb1 etc kan je dit ook proberen te vermelden in je mount

Wat je eerst nog zou kunnen proberen is om via telnet en het mount commando de harddisk te koppelen. Dus eerst op zoek naar het juiste commando en deze toevoegen aan fstab wanneer je succes hebt.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vertraging stel je in met je harmony remote.

Vertraging bij inschakelen heet deze optie

Ingesteld op wel 5000 (5 seconde), maar harmony wacht echt geen 5 seconde met inschakelen.(meest recente firmware aanwezig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het de (relatieve) snelheid van mijn USB-stick is/was. Heb het image overnieuw geflashed zonder de USB-devices erin en toen ALLEEN de USB-disk eraan gehangen.

Nu werkt alles zoals het hoort; behoudens dat ik zou prefereren om mijn picons en EPG op een stick te hebben om de harddisk te sparen

Ik was overigens niet van plan om een nieuwe remote te kopen om mijn probleem (misschien) op te lossen; vliegen sla je ook niet dood met een voorhamer :)

 

Een ieder bedankt voor de raad en hulp

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het graag doen, maar .............. ik ben erin geslaagd om (spelend met dumbo) de stick in 2 partities te formatteren waaronder 1 ext4 :(

nu kan ik noch in de box noch onder windows 7 iets met de stick aanvangen. Ik heb onder windows een aantal lowlevel formatters gedownload maar geen ervan herkent de stick nog.

Het is een SD kaart in een USB behuizing.

Zit er in Linux/Enigma iets dat de partities kan verwijderen ?

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het graag doen, maar .............. ik ben erin geslaagd om (spelend met dumbo) de stick in 2 partities te formatteren waaronder 1 ext4 :(

nu kan ik noch in de box noch onder windows 7 iets met de stick aanvangen. Ik heb onder windows een aantal lowlevel formatters gedownload maar geen ervan herkent de stick nog.

Het is een SD kaart in een USB behuizing.

Zit er in Linux/Enigma iets dat de partities kan verwijderen ?

Beste optie als het ook met windows moet werken:

16MB fat16 partitie. (daar zet je de windows ext2/3 driver op tbv installatie op windows)

rest van capaciteit gebruiken voor ext2. (indien men geen windows gebruikt ext 3 of ext4(of ander), maar windows ext driver heeft issues met journalizing als er een crash is geweest, vandaar ext2 aangeraden(heeft geen journalizing).

Ext2 kan grotere bestanden opslaan dan fat32.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

@jeroensky: deze windows ext driver werkt niet onder windows 7.

En ik heb me niet duidelijk uitgedrukt:

ik wil de stick/SD card niet onder windows gebruiken maar heb windows getracht te "misbruiken" om de partities van de stick geheel te verwijderen .... tot nu toe lukte dat ook altijd maar nu gooit de ext4 partitie (waarschijnlijk) roet in het eten.

.

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...