Ga naar inhoud


Vette storing op 19.2 en 23.5 CDSNL


theparasol

Aanbevolen berichten


En dat deed ik ook niet, het is de downlink waar de bottleneck zit, dus thuis en dat compenseer je niet met een flinke pan of super uitgericht.

Op dit moment gaat het hier ook flink te keer, vette onweers bui, zonet lag ook alles plat hier.

Zelfs Hispasat met 120 cm schotel met normaal gesproken een prima signaal nu 0% signaal.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weersinvloeden spelen nu eenmaal een rol bij satelliet ontvangst.

Een vette onweer bui is vaak spelbreker en dat was hier duidelijk het geval.

Was overigens ook niet de eerste keer deze week dat de bui bij mij tussen de satelliet en mijn schotel actief is.

Gelukkig kan ik dan nog terug vallen op mijn gratis :) analoge kabeltje van UPC.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het er in een ander topic over Nilesat ook al eens over gehad waar ik zo´n 3 of 4 jaar geleden in Afrika, Congolese Republiek, een uplink moest opbouwen met behulp met een hoop improvisatie. Dit was een Andrew schotel van 2 meter met een versterker van 200 watt. Hiermee werd Intelsat 7 op 68,5° oost aangepeild.

Tijdens die tijd waren er altijd ´s middags tropische regenbuien. En ik zal je vertellen...daar kan het regenen, dat wil je niet weten.

2 meter bij 200 watt is aan de krappe kant, maar we hebben nooit een uitval gehad. Ik stond in telefonisch kontakt met Intelsat in Johannesburg tijdens die buien en daar vertelde ze me dat de ontvangststerkte wel duidelijk terugviel maar niet uitviel. Er werd om meer vermogen gevraagd maar meer zat er niet in.

Vergeet niet dat de uplink frequentie´s in het 14 GHz bereik liggen en dat is nog gevoeliger voor regen dan 11-12 GHz.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Drs. IJzerbout, hoe hoger de frequentie, hoe meer last je hebt van beelduitval bij zware regen. Daarom hoop ik dat we ook in de toekomst nooit overgaan op de KA-band die van die mooie kleine spotbeams kan wegzetten die bijv. precies Nederland dekken , want die werkt op een frequentie die voor de downstream ligt tussen de 19,7 en 20,2 GHz en voor de Uplink tussen de 29,5 en 30,0 GHz. Dit zijn golflengtes van ongeveer 1cm.

Ik zal maar eindigen met het spreekwoord van DeBeek:

Regent het zwaar en hard,

dan gaat bij satellietontvangst het beeld op zwart...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tijdens die tijd waren er altijd ´s middags tropische regenbuien. En ik zal je vertellen...daar kan het regenen, dat wil je niet weten.

2 meter bij 200 watt is aan de krappe kant, maar we hebben nooit een uitval gehad.

 

Een tropische regenbui gaat meestal niet met bliksem gepaard.

Was dat wel het geval geweest dan had je waarschijnlijk wel problemen gekregen...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was hier net ook 23,5.

Heb gelijk even op www.canaldigitaal.nl gekeken en de site leek me enigzins druk, zeg maar dikke stroop door een trechter.

Dus ben benag dat er heel wat meer mensen zonder beeld hebben gezeten zojuist.

 

je kan beter eerst naar buienradar kijken, daar kon je de rode vlekken over Nederland zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zoveel beelduitval als dit jaar is er volgens mij nog nooit geweest. CanalDigitaal moet nu toch wel met hele goede argumenten komen waarom satellietontvangst de voorkeur heeft boven kabel-TV.

Ze zouden er goed aan doen van die moeilijke modulaties zoals DVB-S2 8PSK FEC 2/3 en 3/4 af te stappen en weer terug te gaan naar de eenvoudige modulaties want waarom moeten de zenders van CanalDigitaal er nu telkens uit liggen terwijl bijv. de ARD en ZDF het wel gewoon blijven doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar van dit bericht krijg ik een spontane lachstuip..

 

Kijk eens in de krant man !!

 

Winkelcentrum in Hilversum ontruimt door NOODWEER !!

 

http://www.rtl.nl/co...._Rotterdam.xml

 

Rotterdam idem dito,,

 

waarom moeten de zenders van CanalDigitaal er nu telkens uit liggen terwijl bijv. de ARD en ZDF het wel gewoon blijven doen.

 

Omdat het noodweer boven Hilversum was en NIET boven Duitsland ??

aangepast door DeBeek
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch maar raar ook uitval gehad en geen neerslag te bespeuren .En alleen altijd bij betaalzenders .Op de fta nooit problemen alleen als het plaatselijk hevig regent .Ben op de buienradar gaan kijken en rond 21.oo-22.oo uur zou het hier pas regenen gaan .

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...