Ga naar inhoud


Vette storing op 19.2 en 23.5 CDSNL


theparasol

Aanbevolen berichten


Tja, het signaal moet ook naar de sat gestuurd (uplink) worden voor dat je het kan ontvangen (downlink).

 

En laat er nu net noodweer boven Hilversum (uplink) zijn geweest.

 

Maw er komt geen signaal van Hilversum bij de sat aan en daardoor wordt er niets omlaag gestuurd en jij en de rest van de schotel bezitters ontvangen niets.

 

ook al is het 30 graden en een helder blauwe lucht bij je..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het @DeBeek, ik heb geen enkele storing gehad in Spanje.

 

Dan heb jij geen Televisie zitten kijken rond zessen, het voetbal op sbs6 klapte er hier op Lanzarote mooi uit vanaf het

het interview met de boer tot aan 3e minuut begin wedstrijd. zowel op 23,5 als 19,2 welke iets eerder dan de 23,5

terugkwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het @DeBeek, ik heb geen enkele storing gehad in Spanje.

 

Omdat je naar de Spaanse tv keek. ??

 

Ze zouden er goed aan doen van die moeilijke modulaties zoals DVB-S2 8PSK FEC 2/3 en 3/4 af te stappen en weer terug te gaan naar de eenvoudige modulaties want waarom moeten de zenders van CanalDigitaal er nu telkens uit liggen terwijl bijv. de ARD en ZDF het wel gewoon blijven doen.

 

En dit verhaal loopt ook gewoon mank, de standaard Nederlandse zender op Astra 3 zenden uit via Qpsk en een FEC 5/6..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom kun je 9 van de 10 keer dat bij CanalDigitaal het beeld weg valt dan wel bijv. de Duitse zenders nog gewoon ontvangen. Blijkbaar is het weer dus nog niet slecht genoeg om alle satellietontvangst met onze schotels onmogelijk te maken en het weer de schuld te geven. Daar gaat het om. Heb je wel eens meegemaakt dat de Duitse zenders er uit lagen vanwege het slechte weer en dat de Nederlandse zenders het nog gewoon deden, ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DeBeek

Weer kun je blijkbaar niet goed lezen. Hoeven de Duitse zenders niet geuplinkt te worden? Valt er in Duitsland geen regen? Hebben ze daar nooit harde buien bij de uplink? Ik weet niet waar dat gebeurt maar nogmaals, heb jij wel eens meegemaakt dat de Duitse zenders er uit lagen door het slechte weer en dat de Nederlandse zenders het gewoon deden. Ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt inderdaad ook in Duitsland voor dat bij extreem slecht weer de uplink uitvalt. De Duitse zenders zenden echter niet vanaf één en dezelfde uplink maar staan verspreid over Duitsland. De ARD/Stern bijvoorbeeld in Frankfurt, Bertramstraße.

De ZDF uplink staat in Mainz. De RTL familie in Köln, SAT en Co. in München Unterföhring.

Zo zullen nooit alle Dutse zenders tergelijkertijd uitvallen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

We maken voor sprietje een nieuwe categorie.

 

Eigenwijze schotel monteurs met erg veel kennis (die het ook wel eens gruwelijk mis kunnen hebben) ;)

 

De Beek heeft gewoonweg gelijk.

 

Is het in Köln noodweer (er van uitgaande dat de RTL uplink daar staat) en in Hilversum niet, zou het natuurlijk prima zo kunnen zijn dat een aantal Duitsers het niet doen en de Nederlanders het wel doen. We hebben dit weekend nog kunnen zien hoe plaatselijk een flinke onweersbui kan zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...