Ga naar inhoud


Vette storing op 19.2 en 23.5 CDSNL


theparasol

Aanbevolen berichten


hier hetzelfde,maar ik denk dat het het weer kan zijn,kijk hier maar eens: http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/regenenonweer.html .

bij mijn kameraad aan de andere kant van belgie ook.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer heeft zeker invloed, maar niet lokaal hier. Zit in de uplink, net ff boven Luxemburg gekeken: veel rood in de buienradar.

Maffe is dat RTLS en Veronica SD het wel doen maar grote rest niet. Denk dat er ergens een fiks inslag geweest is ipv dat er "even" een zware bui boven de uplink hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dit jaar een natte zomer in Nederland met veel regen en ik heb op dit forum de afgelopen maanden al vaak gelezen dat het beeld weg viel bij flink wat forumleden. Telkens werd gesuggereerd dat het door de uplink kwam. Nou vergeet het maar, die schotels tussen 6 en 34 meter zijn meer mans dan de schotels van ons als consumenten. Natuurlijk kan het wel eens voorkomen dat ook de signalen van de uplink gestoord worden maar dit is gemiddeld hooguit maar één maal per jaar.

Nu is de ontvangst thuis bij een hele harde regenbui niet altijd te voorkomen maar ik weet zeker dat heel wat beeldonderbrekingen voorkomen hadden kunnen worden met een beter uitgerichte schotel of een maatje grotel i.p.v. bijv. een TripleSat of Triax64 en een goed afgestelde kwaliteits-lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch een maatje groter of beter uitrichten.

 

Beetje kort door de bocht opmerking..

Er hangen hier en daar gemene buitjes, dan moet je al een flinke pan hebben om dit te compenseren..

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...