Ga naar inhoud


Ben ik de enige met enkel SD ontvanger en single LNB op 19,2?


TiVe

Aanbevolen berichten

Ik ben reeds jaren klant van TV Vlaanderen, en heb destijds bewust een TV gekocht met ingebouwde SD satellietontvanger.

Daarbij ook een 60 cm schotel met single LNB op Astra 1, 19.2.

Alles is mooi geïntegreerd... zenders staan in de TV lijst zoals vroeger de analoge zenders, geen extra 'bakje', kabels of afstandsbediening, opnemen zonder problemen (TV stuurt beeld door naar recorder),...

Nu is Jim TV al een tijdje weg (geen probleem, kijk ik toch niet naar), Ketnet kan ik ook niet meer ontvangen, en binnenkort (volgens de banner) gaat VT4 ook wegvallen.

De ingebouwde SD ontvanger vervangen door een HD-versie is niet mogelijk. Enige mogelijkheid is blijkbaar een HD-ontvanger kopen (wat mijn vrouw niet ziet zitten wegens weeral een 'bakje' bij), een duo LNB kopen, eventueel een 2de kabel trekken om te kunnen opnemen met de nieuwe ontvanger/recorder,... en vooral ook inboeten aan gebruiksgemak.

Ben ik nu de enige in deze situatie, want ik hoor hier zo weinig klachten over? Of heeft iedereen ondertussen al zo'n HD ontvanger?

P.S.: nee, ik koop geen nieuwe TV met ingebouwde HD ontvanger, want m'n TV is heeft destijds genoeg geld gekost en doet het nog prima met heel goede beeldkwaliteit!

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij kan TVV met zijn capriolen de pot op.

BNN houdt me op de hoogte van het lokale nieuws en de fratsen uit de Wetstraat, en voor de rest kijk ik naar de duitsers...

Dat alles op m'n vertrouwde Noki-9200. Ik heb wel nog een Ird2 kaart voor Ned1-2-3.

 

M'n vrouw die houdt van licht verteerbare kost en zit zich te vergapen op VTM...

Dus je bent zeker niet de enige!!!

 

Vergeet niet dat TVV voor MPeg4 kiest voor eigen profijt! Het is aan de kijker te beslissen of ie volgt.

Wil je niet volgen, dan zullen ze mits een toegave van je kant een waardeloze 'gratis M7' prul opsturen... Zo blijft het voor je ook gratis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal jullie verbazen maar zeker is dat op termijn alleen maar HD zenders te ontvangen zijn en misschien later alleen nog maar 3D, en daarna komt ??????.

Zo zal er steeds iets veranderen en da's maar goed ook, anders waren we nooit verder gekomen dan de Nipkovschijf.

 

Maar maak je geen zorgen, de meeste mensen leven minder dan 100 jaren en maken derhalve een beperkt aantal veranderingen mee!

 

Groetjes,

Ber

bersat

Kathrein Ufs912, Amiko Alien shd-8900, SmartWi

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn oude technomate beleeft nu een 2de leven als satellietradio in mijn werkkamer (klassieke muziek, jazz muziek, nieuws, etc...). En kan ook verbonden worden met mijn computer om TV zenders te bekijken. Het valt dus allemaal nog mee wat technische vooruitgang betreft!

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben reeds jaren klant van TV Vlaanderen, en heb destijds bewust een TV gekocht met ingebouwde SD satellietontvanger.

Daarbij ook een 60 cm schotel met single LNB op Astra 1, 19.2.

Alles is mooi geïntegreerd... zenders staan in de TV lijst zoals vroeger de analoge zenders, geen extra 'bakje', kabels of afstandsbediening, opnemen zonder problemen (TV stuurt beeld door naar recorder),...

Nu is Jim TV al een tijdje weg (geen probleem, kijk ik toch niet naar), Ketnet kan ik ook niet meer ontvangen, en binnenkort (volgens de banner) gaat VT4 ook wegvallen.

De ingebouwde SD ontvanger vervangen door een HD-versie is niet mogelijk. Enige mogelijkheid is blijkbaar een HD-ontvanger kopen (wat mijn vrouw niet ziet zitten wegens weeral een 'bakje' bij), een duo LNB kopen, eventueel een 2de kabel trekken om te kunnen opnemen met de nieuwe ontvanger/recorder,... en vooral ook inboeten aan gebruiksgemak.

Ben ik nu de enige in deze situatie, want ik hoor hier zo weinig klachten over? Of heeft iedereen ondertussen al zo'n HD ontvanger?

P.S.: nee, ik koop geen nieuwe TV met ingebouwde HD ontvanger, want m'n TV is heeft destijds genoeg geld gekost en doet het nog prima met heel goede beeldkwaliteit!

 

Beste, u hoeft u geen nieuwe TV te kopen. Mijn vader had dezelfde situatie als u. Het enige wat is gewijzigd is de duo LNB die je voor een prikje erbij kon kopen (10€) en de SD ontvanger wordt vervangen door een nieuwe decoder.Het enige spijtige (vond ik persoonlijk) is dat mijn vader nog een CRT TV had. Dus nu kijkt hij naar EEN HD en Canvas HD via SCART kabel... Tot zijn TV stuk gaat zal dit waarschijnlijk zo blijven.Die banner op VT4 vind ik een regelrechte schande..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit forum zitten een aantal aardsconservatieve gebruikers. Ze willen niet met de vernieuwingen meegaan omdat het voor hun niet nodig is. Dat vind ik allemaal best maar dan moeten ze wel hun consequenties nemen.

TV-zenders die in MPEG4 gecomprimeerd zijn gebruiken maar de helft zo veel bandbreedte als zenders die in MPEG2 gecomprimeerd zijn. Logisch dat CanalDigitaal en TVvlaanderen alles naar MPEG4 willen brengen. Dan hebben ze maar de helft van het aantal transponders nodig en die kosten tonnen per jaar.

Ik stel voor dat beide aanbieders de zaak gaan splitsen.

De aardsconservatieve gebruikers mogen in MPEG2 blijven kijken maar gaan wel minimaal het dubbele maandtarief betalen wegens de hoge kosten die met MPEG2 gemoeid zijn. De abonnees die wel met MPEG4 overweg kunnen, gaan minder betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad lijkt het allemaal niet zo milieuvriendelijk om die SD-ontvangers weg te moeten gooien. Echter moeten mensen gewoon met de tijd meegaan. MPEG2 neemt teveel ruimte in en dit kost ook geld en energie (ja een uplink naar Astra verbruikt wel de nodige megawatts).

 

Verder: als alles in stand gehouden zou moeten worden, zouden we nu nog steeds analoog via de satelliet moeten kunnen kijken. DIt is ook al jaren geleden gestopt en ik hoor nu ook niemand meer klagen dat ze hun oude analoge ontvanger niet meer kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Koen_92 schrijft:

“ja een uplink naar Astra verbruikt wel de nodige megawatts”

Nou sta je toch wel vreselijk te overdrijven. Een megawatt is een miljoen watt.

Voor de uplink wordt minder dan 100 watt gebruikt, meestal maar 20 watt.

Hoe moeten de reportagewagens die ook naar de satelliet opstralen aan de nodige miljoenen watts komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit forum zitten een aantal aardsconservatieve gebruikers. Ze willen niet met de vernieuwingen meegaan omdat het voor hun niet nodig is. Dat vind ik allemaal best maar dan moeten ze wel hun consequenties nemen.

TV-zenders die in MPEG4 gecomprimeerd zijn gebruiken maar de helft zo veel bandbreedte als zenders die in MPEG2 gecomprimeerd zijn. Logisch dat CanalDigitaal en TVvlaanderen alles naar MPEG4 willen brengen. Dan hebben ze maar de helft van het aantal transponders nodig en die kosten tonnen per jaar.

 

Ik stel voor dat beide aanbieders de zaak gaan splitsen.

De aardsconservatieve gebruikers mogen in MPEG2 blijven kijken maar gaan wel minimaal het dubbele maandtarief betalen wegens de hoge kosten die met MPEG2 gemoeid zijn. De abonnees die wel met MPEG4 overweg kunnen, gaan minder betalen.

 

Ik zou mezelf nu niet echt conservatief noemen, en ik ga ook wel met m'n tijd mee, maar het gaat om het principe... Men dwingt mensen die perfect gelukkig zijn met de huidige situatie over te schakelen op nieuwe technologie, jaagt ze op kosten (voor heel wat mensen is 100 of 200 euro veel geld), maakt hun oude apparatuur waardeloos (milieu, wegwerpmaatschappij), enz...

Neem volgende (fictieve) vergelijking: er is een nieuwe brandstof ontwikkeld die auto's veel zuiniger laat rijden, minder uitstoot veroorzaakt, enz... Voor die nieuwe brandstof heb je wel een nieuw soort auto/motor nodig. Alleen die nieuwe auto's en brandstof worden nog verkocht. De oude brandstof wordt binnen enkele maanden niet meer verkocht... Dus doe je huidige auto maar naar 't stort en koop een nieuwe... want je moet toch met je tijd meegaan hé!

TV Vlaanderen zou iets kunnen zoals Telenet met z'n analoge zenders. Alleen de minst bekeken zenders weghalen om plaats te maken. Ondertussen kunnen ze de nieuwe technologie wel promoten en interessant maken, maar kunnen, in een uitdoof-scenario, de "aardsconservatieve" kijkers blijven kijken naar hun vertrouwde zenders (eventueel nog op een CRT-scherm!) tot iedereen is overgeschakeld naar digitaal.

Maar wat doet TV Vlaanderen: eerst JimTV weg... dan schakelen de ouders met tieners wel over naar een HD ontvanger... dan Ketnet... oei, de kleine kindjes zijn hun programma's kwijt... dan zijn die gedwongen om over te schakelen... nu VT4... weer een andere groep die gedwongen wordt... volgens een wel doordacht plan gaan ze iedereen dit jaar een HD ontvanger, dual LNB,... door hun strot duwen, of ze dit nu willen of niet.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegelijkertijd wordt er al gezeurd op forums wanneer Vier en Vijf in HD bekeken kunnen worden. Op prijsverhogingen zit niet iedereen te wachten. Ofwel je schakelt MPEG2-zenders af zodat je daar HD-zenders voor in de plaats kunt zetten. Het is een belangenafweging: De mensen die nog met een oude ontvanger willen blijven kijken en de mensen die meer HD en/of meer zenders willen. Met HD-ontvangers die prijzen van 100 euro naderen wordt het steeds redelijker om oude apparatuur buiten bedrijf te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...