Ga naar inhoud


Welke setup is wenselijk met DM500 icm HTPC met Windows OS.


Bohemi

Aanbevolen berichten

Omdat ik langere tijd mezelf niet op de hoogte heb gehouden van alles omtrent het sat gebeuren is het even moeilijk voor me om alles duidelijk te krijgen mbt wat de wenselijke opstelling is in mijn situatie. Dan bedoel ik alles werkende en stabiel zodat ik niet het hele gezin over me heen krijg.

 

Ik heb nog een DM500s liggen die ik voor de slaapkamer wil gebruiken en een HTPC met een Digital Device S2 twin tuner draaiend op Windows 7 voor de woonkamer (uiteindelijk de bedoeling om nog een twin tuner toe te voegen aan HTPC). De bedoeling is uiteraard om een Canaldigitaal abbo te nemen. Nu weet ik niet goed wat ik moet doen, moet ik een cardserver bouwen in de DM500 en daar de smartkaart in of in de HTPC? En welke servers en softcams werken in deze combinatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien er veel htpc gebruikers zijn die oscam op ubuntu aan de praat hebben, raad ik je aan om eerst te kijken of de hardware van je htpc gesupport wordt door Linux 9kernel).

Waarschijnlijk wel, tenzei je win hardware hebt(alleen op windows werkend).

Indien je htpc prima werkt op Linux (test met liveCD) dan raad ik je aan om windows er af te knikkeren, en er Mythbuntu op te zetten.

Dat is een Ubuntu variant gericht op htpc/tv/radio gebruik.

 

Ik zijn veel meer gebruikers met oscam op Ubuntu(of andere Linux variant) dan op windows7. (oscam is softcam om je canaldigitaal abbo te gebruiken).

Overigens als cardreader een omnikey gebruiken, maar die info vind je allemaal op oscam forum.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...