Ga naar inhoud


Contactspray elke 6 maanden


MySat

Aanbevolen berichten

Voor sommige apparaten in het huis heb ik regelmatig contact spray nodig (schakelaars in een Tuner uit de '70 jaren). Dat werkt dan een tijdje en kan ik weer aan de slag met de spuitbus.

 

Is er geen betere oplossing (zonder dat ik de boel vervang) die langer mee gaat ? Graag jullie ervaring

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk dat je niet onder het vervangen van de schakelaars uitkomt.

 

Contact spray verplaatst het vuil in de schakelaar alleen maar. En als je dan een oude schakelaar hebt dan zal de contact druk ook niet meer super zijn.

Als het mogelijk is de schakelaar uit elkaar halen en dan goed schoon maken. lastig maar niet onmogelijk.

 

Maar het beste blijft toch vervangen..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is vervangen de beste oplossing. Maar dat is niet altijd mogelijk.

Ik gebruik voor potentiometers en schakelaars (waar geen HF geschakeld wordt) rigoreus WD-40 spray. Dit helpt doorgaans zeer goed.

Wel er voor zorgen dat de spray niet in de overige elektronica lekt. Dus met de keukenrol de omliggende "omgeving" goed afdekken en daarna afdeppen.

Veel schakelaars zijn zelfreinigend. Door normaal gebruik blijft de zilveren laag schoon. Door weinig of geen gebruik ontstaat oxide en dan gaat de boel kraken. Dus gebruik de schakelaar regelmatig en veel...ook als het toestel niet aanstaat. Dan blijven de kontakten schoon.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...