Ga naar inhoud


CCcam legaal of niet!!


Gast RvanH

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben eigenlijk benieuwd je CCcam gewoon legaal kunt gebruiken.

Mischien een rare vraag, maar de ene keer zegt de profider C+ dat ik mijn CCcam moet updaten naar een nieuwe versie ivm de update voor de kaart.

De andere keer zegt de service desk van C+ dat ik CCcam helemaal niet mag gebruiken omdat dit illegale software zou zijn en verboden is. en een linux ontvanger zou ook niet mogen icm CCcam.

Om geen problemen te krijgen adviseerde ze mijn een gesertifiseerde receiver te kopen.

 

Klopt dit?

Is CCcam illegaal?

Ik heb toch alles betaald en gekocht in de winkel en betaal toch een abbonement.

 

Ik ben benieuwd..

Ray

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Cccam is wel degelijk legaal te downloaden én te gebruiken. Ik gebruik het om in huis de kaart te delen tussen de receiver in de woonkamer en de receiver in de slaapkamer.

 

Wat het illegale betreft en daar gaan we dan niet verder op in: Met cccam kan je de gegevens van je kaart extern delen zodat iemand die niet in hetzelfde huis al jij woont illegaal kan meekijken. Hoe dat werkt wordt op dit forum NIET besproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cccam is wel degelijk legaal te downloaden én te gebruiken. Ik gebruik het om in huis de kaart te delen tussen de receiver in de woonkamer en de receiver in de slaapkamer.

 

Wat het illegale betreft en daar gaan we dan niet verder op in: Met cccam kan je de gegevens van je kaart extern delen zodat iemand die niet in hetzelfde huis al jij woont illegaal kan meekijken. Hoe dat werkt wordt op dit forum NIET besproken.

 

Hoi.

 

Dat het legaal is te downloaden wil niet zeggen dat je het ook mag gebruiken!

Hoe dat sharen zit is niet interesant om te weten.

Maar maakt het daarom CCcam niet illegaal!!.

Waarom zegt de profider dan dat ik het niet mag gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies zolang je niet deelt met een derde dan kunnen ze je niks maken

Wat betreft dat gecertificeerde ontvanger dat maakt niks uit jij betaalt toch alleen ze kunnen op deze manier wel weer wat verkopen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies zolang je niet deelt met een derde dan kunnen ze je niks maken

Wat betreft dat gecertificeerde ontvanger dat maakt niks uit jij betaalt toch alleen ze kunnen op deze manier wel weer wat verkopen

 

Oke maare.

Ik heb daar een discusie overgehad met een gast van C+.

Men zegt dat een linux receiver met CCcam niet origneel is.

Ook zij men dat een linux box manipuleerd word om met CCcam te kunnen werken en dat zou niet mogen.

Mag CCcam dan niet of de software van de box niet?

aangepast door RvanH
Link naar reactie
Delen op andere sites

@RvanH,

 

Dat het legaal is te downloaden wil niet zeggen dat je het ook mag gebruiken!

 

Ik denk niet dat de makers van CCcam ( en andere softcams ) iets betalen aan evt. rechten van derden.

Ik kan me voorstellen dat cam fabrikanten dit wel zouden moeten, buiten dat om willen die ook graag verkopen, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar een discusie overgehad met een gast van C+.

Men zegt dat een linux receiver met CCcam niet origneel is.

Ook zij men dat een linux box manipuleerd word om met CCcam te kunnen werken en dat zou niet mogen.

Mag CCcam dan niet of de software van de box niet?

Met C+ bedoel je Canaal Digitaal?

In dat geval is het zéér eenvoudig, hij wil liever dat je zo'n ontvanger van hun koopt en dan zit je lekker met alle beperkingen die zij je opleggen.

Een Linux box is wel degelijk toegestaan en zolang je niet op illegale wijze met anderen gaat delen kunnen ze je niks maken. Zo'n Linux doosje kan veel en veel meer dan hun gecastreerde rommel maar dat zeggen ze er niet bij.

Laat je dus niet bang maken, ik heb nu een maand een Xtrend ET9500 en er gaat een wereld open als je ziet wat dat ding allemaal kan. Foto's of filmpjes op een usb-stick is geen probleem en youtube kijken valt ook reuze meer. Of wat dacht je van op afstand een opname programmeren? Wat een gemak allemaal sinds ik die box in huis heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het coderingssysteem seca e.a.,staan waarschijnlijk rechten en misschien wel patentrechten.mogelijks als de cccam ontwikkelaars niks betalen,dat er een probleem is.echter meen ik mij te hebben gelezen als er X aantal % gewijzigd is dan het originele,dat er dan niet meer word gesproken van schending van patentrechten.

dus als de ontwikkelaars de decoderingen naboots,door het op een geheel andere manier te doen en het werkt toevallig,zou er blijkbaar niks mis mee zijn.maar ja,ik ben nu geen jurist,maar meen mij nog zoiets te hebben gelezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt een beetje op een MP3 codec, daar moet je voor betalen. Het gaat dan om de originele MP3 codec van Fraunhofer. Een alternatief is de LAME codec, een open source codec die toevallig MP3 bestanden kan coderen. Dit gebeurt op een andere manier, maar het resultaat is hetzelfde. Nou ja, hetzelfde, eigenlijk beter. Het gebruik van LAME is gratis. Zoiets is het dan ook met software cams.

aangepast door Edgario

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

die discussie is toch wat ouder dan de vraag.

 

conditional access = toegang op diensten onder voorwaarden

voorwaarde is dat je betaald voor die diensten.

dat je thuis als hobbyist andere kwesties uitdoktert is geen onderdeel van het debat

zou nog mooier worden dat ze me willen opleggen hoe ik de koffie bonen van douwe egberts gebruik.

-je mag enkel het koffiezetapparaat van douwe egberts gebruiken (staat op het pak in de winkel) :D

-douwe egberts heeft het volste recht om bij jou binnen te vallen om dat te kontroleren

- je mag je huisgenoten geen koffie aanbieden

aangepast door Tonskidutch

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent ook vrij om het te gebruiken of niet te gebruiken als je denkt dat dit verboden is dan laat je het links liggen maar als dit zo zou zijn hadden er al berge berichten op internet gestaan in al die jaren dat ccam bestaat.

en zou canal digitaal ook niet aanraden dat je ccam 230 moet gebruiken op de lunix ontvangers als je beeld wilt blijven houden.

ze kunnen je ook een box verkopen net als bij digiturk waar de kaart bij de box hoort anders werkt het niet,dan ben blij met zo een op gedrongen box die niets kan dan alleen zappen.

maar dat doen ze tot op heden niet om dat ze dat veel klanten gaat kosten nederlanders hebben graag vrijheid van keuze.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou nog mooier worden dat ze me willen opleggen hoe ik de koffie bonen van douwe egberts gebruik.

-je mag enkel het koffiezetapparaat van douwe egberts gebruiken (staat op het pak in de winkel) :D

Ik vraag me af in hoeverre deze vergelijking tussen koffiebonen en illegaal gebruik van software opgaat.

Wat je thuis doet, is inderdaad niet te controleren. Vandaar dat CDS "interne sharing" "slechts" beperkt, maar wel toestaat.

 

Maar zoals bij van alles in de huidige tijd: software en (auteurs)rechten zet menige regelgeving op zijn kop. Grenzen worden opnieuw getrokken, oude volstaan niet altijd meer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je via een linux decoder met CCcam TV kijkt met je CDS kaartje

is er niets illegaals aan.

 

Sterker nog,je hebt geen gedoe met CI-modules die niet met de decoder overweg kunnen,

en geen gedoe met gemiste kaart-updates.

 

Ik durf met 100% zekerheid te stellen dat een linux decoder met cccam

langer,betrouwbaarder en beter werkt met de CDS kaart dan hun eigen decoders.

 

Laat je niet teveel misleiden door het woord "gecertificeerd."

Dat heeft niets te maken met duurzaamheid,compatibiliteit en betrouwbaarheid


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...