Ga naar inhoud


nummering zenders


FCU

Aanbevolen berichten

@henksat, bedankt voor de snelle reactie!

Ja ik heb i.d.d. (zoals aangegeven) de SD-variant van de fastscan gekozen en daarin zit Ned1-Hd op zenderplaats 101.

Ik begrijp inmiddels dat de fastscan geen goede basis is om met Dreamboxedit te "spelen".

e2_henksat_astra_1_3zip staat al op de PC om te worden gebruikt; respect trouwens voor al dat werk dat je er in gestoken moet hebben!

 

Maar, met alle respect, nog even terug naar mijn oorspronkelijke vraag: de in D-edit getoonde fastscan-lijst komt dus niet 1:1 overeen met die van mijn box?

En...het is niet dus niet mogelijk om daarin zelf vrije zenderplaatsen aan te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is er iemand die mij uit de droom kan helpen?

Sinds jaar en dag ben ik gewend geraakt aan bepaalde vaste zenderplaatsen van met name de Duitse FTA's.

 

In de CDS-zenderlijst zijn daarom bepaalde zenderplaatsen niet ingevuld......

 

Ik wil nu gaan stoeien met DB-edit i.c.m. de kanaallijsten van Henksat.

Ik ben er nog steeds niet achtergekomen of je in DB-edit een lijst van keuze kunt aanmaken waarbij sommige zenderplaatsen blanco blijven.

Natuurlijk begrijp ik dat je die gewenste lege zenderplekken met willekeurige zenders kunt vullen maar dan wordt het m.i. een rommeltje

 

Bedankt voor het verlossende antwoord!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik je er even op wijzen dat je met dreamset of dreambox edit meerdere boeketten (onderverdelingen) kan aanmaken in één zenderlijst.

Zo'n boeket kan bestaan uit zenders die je opent met je smartcard, de volgorde hoe ze staan bepaal jijzelf, je kan dat boeket zelf een naam geven, bijvoorbeeld “Nederlands pakket”

In zo'n boeket kan je zelfs markeringen gaan plaatsen om iets aan te duiden, zoals de bijgaande screenshot toont, hier is dat de satelliet (positie)

Daarnaast kan men meerdere van die boeketen aanmaken, specifiek voor Duitse, Engelse, Sport, Film of FTA zenders.

Die boeketen staan onder een hoofdlijst, die hoofdlijst word getoond wanneer je de zenderlijst oproept en dan de blauwe toets indrukt, daarna maak je een selectie welk boeket getoond moet worden.

Je kan de box ook zo instellen, dat men van het ene boeket naar het andere overloopt, zonder de hoofdlijst op te roepen.

 

lijst.png

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helder, bedankt voor al je moeite Mebo870.

Om bij je voorbeeld te blijven:Astra3/lijst met zenders uit het Nederlandse pakket:

Stel...ik zou zender 4=2BE (in jouw voorbeeld) open willen laten in de lijst.

 

Kan zoiets in Dreamset en/of DB-edit en zo ja hoe precies?

Zou je hier misschien nog even op willen antwoorden?

 

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sjaak(k)!

Ja, ik geef toe, het is onlogisch maar mijn zo functioneert mijn geheugen nu eenmaal.

Ik ben sinds mensenheugenis gewend dat bij voorbeeld 165 Einsplus is om maar een voorbeeld te noemen.

Als ik nu (sorry als ik eentonig aan het worden ben) het Bouquet CDS met DB-edit inlaadt en onveranderd terug zou plaatsen dan zou einsplus niet op 165 staan.....

Ik begrijp uit jouw post dat door het invoegen van markers ik die "lege" plaatsen zou kunnen opvullen zodat bij terugplaatsen van de zenderlijst einsplus weer op 165 staat zoals vanouds?

 

n.b.: zouden er medicijnen bestaan tegen mijn afwijking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

n.b.: zouden er medicijnen bestaan tegen mijn afwijking?

 

Ja door er toch maar eens van deze voor ons onzinnige gedachte af te stappen.Ik krijg hierbij net het gevoel als je zegt ik stap hier op de trein en over 10 jaar doe je dat nog al is er dichterbij ook een treinstation.begrijp je?Dus laat varen die gedachte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap het ook niet goed, die aanpasbare boeketen zijn net een van de sterkste troeven van een Dreambox,

en jij wil met alle macht een prehistorische en onlogische zenderlijst van canaldigitaal op die box, waar dan nog zenders op ontbreken.

 

Je weet het misschien niet maar, die boeketen kunnen wel apart en alfabetisch met één muisklik gerangschikt worden.

De E (van Eins plus) komt nog altijd na de D.

Nummeren heeft toch geen zin, stel dat er morgen nieuwe zenders bijkomen, dan schuift alles toch weer op.

Je kan dat toch uittesten en laten wennen, die boeketten laten zich gemakkelijk kopiëren

Neem een recente zenderlijst van bijvoorbeeld Henk Sat, pas aan naar je voorkeur en zet daar die fastscanlijst tijdelijk ergens bij als een apart boeket.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt heren voor alle bijdragen.

Mebo870: de zenderlijst van CDS is i.d.d. enigszins préhistorisch maar dat geldt ook voor mijn leeftijd, vandaar......

Op één ding moet ik je echt tegenspreken: je kunt met reden het nodige inbrengen tegen hun zenderlijst maar we moeten ze wel nageven dat er nooit en te nimmer een zender opschuift.

Om bij het v.b. van Einsplus te blijven: voor zover mijn geheugen reikt is die zenderplaats 165. (SD-lijst)

Dus...zonder reclame voor ze te maken (integendeel: ik vind het ronduit de slechtste provider die ooit heb versleten) over die SD?Hd-lijsten is heus nagedacht.

 

Zoals eerder gemeld, heb ik de lijst van Henksat al gedownload en ga daar uitvoerig mee stoeien.

Mocht ik er onverhoopt een soepzootje van maken dan is dat met de fastscanfunctie binnen OpenPLi immers snel gecorrigeerd.(fantastische software is dat toch...!)

 

Ik wil mezelf niet vrijpleiten maar ik dien bovendien rekening te houden met het prinsessenspul hier.

De beer is echt los als de ene avond Einsplus op 165 staat en op enig ander moment op een andere zenderplaats.

 

Wat dat betreft is een decoder van een kabelaar (we hebben er een tot volle tevredenheid in huis van UPC) zo slecht nog niet: elke zender heeft z'n vaste plaats....

 

Desondanks nogmaals dank aan jullie allen, stel ik erg op prijs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

 

Heb alvast een beginnetje gemaakt met twee glazen wijn bij het eten, ha ha.

Fijn die tip van de markers want, eerlijk gezegd, had ik in mijn onbenul daar mijn hoop op gevestigd.

Neemt niet weg dat ik me graag van mijn ongelijk laat overtuigen en in de toekomst de fastscan mogelijk links laat liggen.

 

Gossie, hoe bracht ik vroeger toch eigenlijk mijn vrije tijd door...?

Speelt jullie die gedachte ook wel eens door het hoofd?

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik geef toe, het is onlogisch maar mijn zo functioneert mijn geheugen nu eenmaal.

Ik ben sinds mensenheugenis gewend dat bij voorbeeld 165 Einsplus is om maar een voorbeeld te noemen.

Als ik nu (sorry als ik eentonig aan het worden ben) het Bouquet CDS met DB-edit inlaadt en onveranderd terug zou plaatsen dan zou einsplus niet op 165 staan.....

 

De lege zenderplaatsen gewoon opvullen met andere zenders.

Als ik de CanalDigitaal pdf SD zenderlijst bekijk, zijn

zenderplaatsen 23,29,30,31,45,47,48,49,57,59,60,62,63,64,65,66,67,68,95,96,97,98,99,100,190,192,...niet ingenomen.

Nummering kan je terugvinden in het pdf document: CanalDigitaal (reguliere of SD-)zenderlijst voor tv en radio.

Als je deze lege zenderplaatsen opvult met andere zenders, staat de lijst in de CD volgorde zoals jij die wilt hebben.

aangepast door profil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...