Ga naar inhoud


nummering zenders


FCU

Aanbevolen berichten


bedankt voor uw reactie

 

maar ik heb de lijst samen gestelt met dreamset en heb de zenders gekopieerd van de totaallijst en een mijn sub lijsten gezet maar dan krijg ik ze er in maar dan 2x een met nummer 47 en 181

 

ps ik heb een kabel box

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zendernummers van mijn totaal lijst zijn anders als in die in mijn favorieten bv eredivisie live 1 heeft in de totaal ijst nummer 47 maar in mijn favorieten nummer 181 hoe los ik dit op

 

alvast bedankt

 

Je totaal lijst kun je niet veranderen dat zijn alle zenders bij elkaar in alfabetische volgorde gezocht door je ontvanger.Maar je favorieten of sublijst is een lijst die je zelf samen steld dus dan ook bepaalt waar en welk nummer bij je zendernaam hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat jij wilt bereiken, maar de zenders in de totaal lijst staan op alfabet, en de nummering loopt dan van 1 tot .......

 

Verder hebben alle bouqeten een nummering, beginnende vanaf het 1e bouqet, deze begint met 1 en zo verder.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de vraag is hoe doe Ik dat de nummers aanpassen met dreamset

 

Mvg

 

Als ik je goed begrijp wil jij dat in je favorieten de zelfde nummers voor de zender staat dan in de totaal lijst! Nou dat gaat dus normaal niet lukken wel kun je de zenders verplaatsen in je favorieten lijst.Maar je moet het zien als 2 verschilende lijsten de favorieten zijn een selectie uit de totaal lijst en daar kun je alleen de zender naar een positie verplaatsen naar jou keuze meer niet.Dus als jij RTL4 op de eerste plaats zet heeft deze een nummer "1".wel moet dan de favorietenlijst bovenaan in je bouqetlijst staan net wat Henksat hierboven zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik in even mag aanhaken..?

Ook ik ben aan het stoeien met Dreamset en een ding snap ik nog steeds niet.

 

Momenteel heb ik slechts één bouquet in mijn DB en dat is de SD-fastscanlijst van Canal Digital. (OpenPLI 2.1)

Ned 1-HD staat hierin op zenderplaats 101

 

Laad ik nu die zenderlijst in Dreamset dan staat Ned 1-HD plotseling op zenderplaats 106...

Bovendien mis ik in Dreamset een duidelijke nummering van de zenders wat het aanpassen een stuk gemakkelijker zou maken.

 

Is iemand bereid me hier enigszins wegwijs te maken?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreamboxedit lijkt i.d.d. veel handzamer dan Dreamset.

Tòch zit ik nog met een onduidelijkheid......

 

Wanneer ik in Dreamboxedit mijn huidige (en enige) bouquet inlaad dan krijg ik keurig een opsomming van de zenders die met de SD-fastscan binnen OpenPLi geselcteerd zijn.

Aleen.... in het zenderoverzicht van de ontvanger zelf zijn diverse zenderplaatsen leeg.

Concreet voorbeeld: Ned 1-Hd staat op 101 en de voorgaande nummers vanaf 91 of 92 zijn dan leeg.

 

In D-edit zijn alle zenderplaatsen opeenvolgend, gelet op b.g. voorbeeld zou Ned1-Hd niet op zenderplaats 101 maar op 76 komen.

 

Mijn vraag aan jullie is: hoe krijg ik in D-edit een identiek resultaat als de feitelijk CDS-zenderlijst?

Moet ik soms zelf vrije zenderplaatsen creëren maar hoe?

Misschien door "insert marker"

 

Bedankt voor eventuele hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...