Ga naar inhoud


Dreambox op pc zichtbaar maken


psv

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd doet het volgende zich voor.

 

Als ik computer in toets krijg ik aan de linker kant allerlei toets mogelijkheden waaronder bv bureaublad ed dergelijke.

Ook netwerk staat daaronder waaronder div apparaten. Ik was gewend hieronder ook dm800se aan te treffen.

Aangezien dit veranderd is in dm800sev2 verwachte ik dat ook dit apparaat zich hier zou tonen.

Middels deze logo kan ik dan ook mijn usb hdd 2,5" inch benaderen.

Het zal ongetwijfeld met een instelling te maken hebben maar naar mijn idee alles geprobeerd te hebben is mij dit nog steeds niet gelukt. Het o.s. is windows 8.1. Misschien weet een van jullie raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds enige tijd doet het volgende zich voor.

 

Als ik computer in toets krijg ik aan de linker kant allerlei toets mogelijkheden waaronder bv bureaublad ed dergelijke.

Ook netwerk staat daaronder waaronder div apparaten. Ik was gewend hieronder ook dm800se aan te treffen.

Aangezien dit veranderd is in dm800sev2 verwachte ik dat ook dit apparaat zich hier zou tonen.

Middels deze logo kan ik dan ook mijn usb hdd 2,5" inch benaderen.

Het zal ongetwijfeld met een instelling te maken hebben maar naar mijn idee alles geprobeerd te hebben is mij dit nog steeds niet gelukt. Het o.s. is windows 8.1. Misschien weet een van jullie raad?

 

Wellicht als je even een nieuw topic aanmaakt met een duidelijke titel dat men je kunt helpen. 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Op aangeven van Tonskidutch en ik nog een novice wat Dreambox 88HD aangaat, heb ik de smb.conf aangepast. Ik kon gewoon via mijn totalcommander in de DM800 komen en vond het config bestand. Heb er eerst een kopie van gemaakt en heb toen het volgende gedaan 1- ik het de naam WORKGROUP aangepast naar mijn Eigen network workgroup naam (en die zag ik dus later meteen in mijn rijtje staan, perfect). 2- EN heb de [uSB] settings toegevoegd volgens recept van Tonskidutch aan het bestand. Niets aan de hand dacht ik. Helaas kan ik nu niet meer bij het bestand komen en moet ik nu opens een login en paswoord invullen. Dat/die heb ik nooit gehad en/of geweten. Ik zag wel op internet een lasting verhaal met Tuxbox commander to delete password maar dat heb ik nog even niet gestart. Bestaat er een standard login en password?

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk image staat er dan bij U op die dreambox,
de meesten hebben geen paswoord voor de root
login:
root
____ leeg laten enter

ik zelf prefereer echter een paswoord instellen voor root (de superuser van de box met alle rechten, das veiliger)

post-30989-13441_thumb.png

post-30989-0-86521300-1431771097.png

aangepast door Tonskidutch

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...