Ga naar inhoud


Tv beeld freeses


aardbei2000

Aanbevolen berichten

Ik ben redelijk nieuw met schotels etc.

Maar wij hebben twee schotels (gericht op drie satelieten) en twee tv met twee ontvangers. Het hele spul is door een professioneel iemand aangelegd.

 

Nu is het zo dat wanneer de tv (1080p) in de slaapkamer (720p) aan gaat of kanaal verwisselen dan freeze de tv in de woonkamer.

 

Andersom werkt alles wel zoals het hoort.

 

Ik heb geen idee waar het probleem zou kunnen liggen.

 

Is er iemand met ervaring of een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste aardbei2000

 

Welkom op dit forum.

Een merkwaardig verhaal.

Is het bevriezen van het beeld een kwestie van een aantal seconden of komt het helemaal niet meer tot leven. Gebruik je misschien een kaartdeler, een SmartWi of Clone+ dus, of zit in elke ontvanger een origineel CanalDigitaal / TvVlaanderen-kaartje?

Welke ontvangers (of TV’s met ingebouwde satellietontvanger) heb je en welke CI-modules?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen, aardbei2000.

 

Welkom.

 

Kan je eens wat meer info geven aub?

 

Hoe ziet jouw configuratie eruit? Gaan er bijv. 2 coaxen naar buiten of lus je door via de slaapkamer naar de schotels?

 

Welke ontvangers gebruik je?

 

(Sprietje, jij bent te snel man!)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een gelijk aardig probleem . Als er op de SAb gezapt werd had ik kortstondige freeze op de ultimo op 23.5 positie, andersom niet. Na lang zoeken bleek het een LNB te zijn die niet meer goed werkte ( ik dacht eerst aan 2 verschillende merken disecq's op 1 lnb) . Die gaf blijkbaar op 1 uitgang deze storing , de rest van de uitgangen werkte prima .