Ga naar inhoud


Tv beeld freeses


aardbei2000

Aanbevolen berichten

Ik ben redelijk nieuw met schotels etc.

Maar wij hebben twee schotels (gericht op drie satelieten) en twee tv met twee ontvangers. Het hele spul is door een professioneel iemand aangelegd.

 

Nu is het zo dat wanneer de tv (1080p) in de slaapkamer (720p) aan gaat of kanaal verwisselen dan freeze de tv in de woonkamer.

 

Andersom werkt alles wel zoals het hoort.

 

Ik heb geen idee waar het probleem zou kunnen liggen.

 

Is er iemand met ervaring of een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste aardbei2000

 

Welkom op dit forum.

Een merkwaardig verhaal.

Is het bevriezen van het beeld een kwestie van een aantal seconden of komt het helemaal niet meer tot leven. Gebruik je misschien een kaartdeler, een SmartWi of Clone+ dus, of zit in elke ontvanger een origineel CanalDigitaal / TvVlaanderen-kaartje?

Welke ontvangers (of TV’s met ingebouwde satellietontvanger) heb je en welke CI-modules?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen, aardbei2000.

 

Welkom.

 

Kan je eens wat meer info geven aub?

 

Hoe ziet jouw configuratie eruit? Gaan er bijv. 2 coaxen naar buiten of lus je door via de slaapkamer naar de schotels?

 

Welke ontvangers gebruik je?

 

(Sprietje, jij bent te snel man!)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een gelijk aardig probleem . Als er op de SAb gezapt werd had ik kortstondige freeze op de ultimo op 23.5 positie, andersom niet. Na lang zoeken bleek het een LNB te zijn die niet meer goed werkte ( ik dacht eerst aan 2 verschillende merken disecq's op 1 lnb) . Die gaf blijkbaar op 1 uitgang deze storing , de rest van de uitgangen werkte prima .

 

Aan de kaart lijkt het me dus niet te liggen . ik heb 2 kaarten van tvv in de ultimo , die intern geshared worden , heb geen zin om door het huis met kaart te lopen wil ik op 2de doos hoofdpakket te bekijken .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee kaarten van CanalDigitaal.

 

De satellieten die ik ontvang zijn de Astra (23.5), hotbird (13) en Amos (4). De Astra en de hotbird zitten op een schotel.

Alles is voorbereid voor 4 tv's. Echter hebben we er op dit ogenblik maar twee.

Als leek heb ik er natuurlijk weinig verstand van, echter zag ik op alle materialen die gebruikt zijn een merknaam staan. (al zegt dat natuurlijk niets.)

 

De ontvangers zijn van een onbekend merk (visonnet Jaguar) maar doen het op zich goed.

Het bevriezen is niet van tijdelijke aard. Als je een 10 to 15 seconden wacht krijg je een melding dat het kanaal gescrambeld is.

 

Ga ik vervolgens naar een ander kanaal en dan weer terug dan heb ik weer beeld.

 

Mocht er nog meer informatie nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hetzelfde, wanneer op de slaapkamer de ontvanger wordt ingeschakeld hikt het beeld in de woonkamer een moment.

 

Komt volgens mij door de quad lnb die door het opschakelen van de voedingsspanning op een van zijn ingangen even het spoor bijster raakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste aardbei2000

 

Wat ik met afvraag:

Meestal is het zo dat als je een ontvanger weer aan zet, hij gaat naar de zender waar hij op stond toen je hem uit zette. Maakt het nog verschil uit of je ontvanger op de slaapkamer op een zender stond van de Astra 23,5, de Hotbird of de Amos stond?

 

Je gebruikt dus maar twee aansluitingen van de vier op je lnb’s. Je zou de aansluiting op de lnb die loopt naar de diseqc-switsh die naar de slaapkamer gaat nog eens op een andere aansluiting van je lnb kunnen aansluiten. Doe dat dan meteen voor alle drie de de lnb’s. Wel even beide ontvangers even van de stroom afhalen. Misschien helpt het.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens beginnen met andere uitgangen van de lnb te gebruiken . Ik had het enkel voor op 23.5 oost . Ook aan en uitzetten van de SAB veroorzaakte dit probleem . Ook van 19 na 23 zappen zelfde ( meeste tvv zenders ooit daarop ) . En ik vermoed ook het schakelen tussen H en V .

 

Aan topic starter , is dit enkel op 1 positie , zoja , ben ik er vrij zeker van dat 1 lnb de geest aan het geven is .

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...