Ga naar inhoud


OSCAM op twee ontvangers met één tvvl kaart


Aanbevolen berichten

Net tot grote tevredenheid en hulp van de tutorials hier in dit forum de vu+duo geinstalleerd met openpli en daar dan oscam op geinstalleerd.

 

Nu heb ik ook nog een DM500s in de slaapkamer staan en daar zou ik dus ook graag kunnen naar tvvl kanalen kijken zonder telkens met het kaartje van de ene ontvanger naar de andere te lopen (zoals ik het nu al een tweetal jaar heb moeten doen)

 

Aangezien ik hier nu al een aantal zaken gelezen had ivm oscam (bvb als cccam server in te stellen) vroeg ik me af of het ook mogelijk is om oscam op beide ontvangers te zetten en dan zo via de vu+duo (waar de tvvl kaart in zit) de kaartgegevens door te sturen naar de dm500s in de slaapkamer?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je op de hosT ontvanger al oscam hebt dan hoef je alleen maar cccam op de client te zetten

Maak in oscam een user aan en connect via cccam ben nu niet thuis dus kan even niet kijken in mijn ontvanger maar er is vast wel iemand die je wil helpen

Kijk ook even in het oscam forum

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

muppet merci voor het advies.

 

had dus inderdaad al de volgende link uitgevoerd :

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/319997-oscam-als-cccam-server/

 

en onderstaande link is ook al gelukt :

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/320000-oscam-configureren-via-webinterface/

 

[account]

user = myuser

pwd = mypass

description = dm500s

group = 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,13,14,15,16

hostname = 192.168.0.100

uniq = 3

monlevel = 0

cccmaxhops = 1

cccreshare = 0

 

Het loopt alleszins nog niet goed want in de webinf van oscam zie ik dat de user die ik aangemaakt had voor de dreambox constant offline staat.

 

Wat zou ik nu precies in de cccam config op de dreambox moeten zetten?

 

En ik heb gezien dat er een aantal cccamconfig files in de verschillende var folders staan. Dus dewelke moet ik nemen?

 

Ik dacht dat ik enkel een C:lijn in de cccam file moest zetten maar dit is niet echt gelukt. (ga hier nog eens verder naar kijken op het net :>)

 

De dreambox is zichtbaar in mijn netwerk want ik kan hem benaderen via zijn ip adres, kan updaten etc....

Hetzelfde voor de vu+duo

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog eens vanaf nul begonnen en heb nu beeld op zowel vu+ als dms500s.

 

Was dus inderdaad een kwestie van de juiste CCCAM file te gebruiken. (Degene die var/etc stond, dacht eerst dat er een config file stond in /var/tuxbox/installer maar dit bleek dus niet zo te zijn noemde CCCAM config en niet CCCAM.cfg)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...