Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt na wegwerken kabels


mrbievers

Aanbevolen berichten

1 ja

2 ja let op de ip-adressen (ip-range anders duurt het opstarten 15 minuten en denk je dat ie stuk is

3 normaal niets enkel dat een tuner geen signaal heeft

 

als je de f-connectors niet zuiver hebt aangeneden "zoals dat heet" heb je precies dergelijke problemen

ik het zelf gezien bij een broer van me

 

als er stroom op de receiver staat en je gaat aan de coax klooien kun je hem echt stuk maken (nogmaals nooit doen dus stekker eruit na shutdown)

 

als eerste zou ik dus NU, de coax nogmaals opnieuw zuiver aansnijden, en als tweede een zenderlijst die je op het forum vindt erin zetten met dreamboxedit

als dan nog geen duidelijk signaal komt naar die vriend gaan en de receiver op dezelfde wijze aansluiten en daar het signaal testen > dat laat zien of je LNB thuis stuk is of de ingebouwde dvb-s2 tuner

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1 ja

2 ja let op de ip-adressen (ip-range anders duurt het opstarten 15 minuten en denk je dat ie stuk is

3 normaal niets enkel dat een tuner geen signaal heeft

 

als je de f-connectors niet zuiver hebt aangeneden "zoals dat heet" heb je precies dergelijke problemen

ik het zelf gezien bij een broer van me

 

als er stroom op de receiver staat en je gaat aan de coax klooien kun je hem echt stuk maken (nogmaals nooit doen dus stekker eruit na shutdown)

 

als eerste zou ik dus NU, de coax nogmaals opnieuw zuiver aansnijden, en als tweede een zenderlijst die je op het forum vindt erin zetten met dreamboxedit

als dan nog geen duidelijk signaal komt naar die vriend gaan en de receiver op dezelfde wijze aansluiten en daar het signaal testen > dat laat zien of je LNB thuis stuk is of de ingebouwde dvb-s2 tuner

ciao

 

natuurlijk wel vragen aan je vriend als hij een switch heeft op welke positie op de switch hij welke sat heeft aangesloten.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha dat spreekt voor zich,

betreffende het Ip-adres nog even dit:

indien je in een andere range hebt ingesteld, bijvoorbeeld 10.0.0.96 255.0.0.0 en je kamaraad heeft 192.168.1.xxx 255.255.255.0 dan kan het wel eens heel lang duren voor je Vu een verbinding krijgt bij het booten... (dus let daar op)

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen ,

 

Ik heb gisteren de VU+ getest bij mijn vriend thuis, en daar werkte hij perfect.

De coax kabel opnieuw aansnijden heb ik nog niet gedaan omdat ik eerst een koppelstuk moet gaan halen omdat de kabel maar NET lang genoeg is :s , en vanaf ik ga snijden ik er niet meer geraak. Ik had al wel eens van tevoren getest met de nieuwe kabels die ik besteld had en toen had ik hetzelfde probleem. ( de nieuwe kabels lijken op het eerste zicht wel van zeer lage kwaliteit ... dus miss zijn ze gewoon niet goed )

 

Dus dan zal het probleem wss aan de lnb liggen , of de oude kabels die geknikt zijn / of de nieuwe kabels van te slechte kwaliteit :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eerst je f connectors nog eens na of er geen kortsluiting ergens zit !

dan laat je hem maar eens met 1 coax op tuner A spelen en goed afstellen

als je deze goed hebt staan op beide satellieten dan kan je die andere terug aansluiten

dat zou toch moeten werken

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen ,

 

Ik heb nog eens de tijd tussendoor gevonden om een poging te doen om de kabels opnieuw aan te snijden ....

Nu ben ik er achter gekomen wanneer ik GEEN kabels aansluit op de VU ik exact hetzelfde resultaat krijg van de ontvangst ( kijk foto's hiervoor )

dus aansluiting 1 onstabiel aansluiting 2 99 procent en dit terwijl er geen enkele coax kabel is aangesloten ... hoe vreemd is dit niet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet uit maakt of je de kabels ansluit en het heeft voorheen goed gewerkt, dan zou je eens de kabels los kunnen halen bij de lnb's en deze daar kortsluiten.

Vervolgens meet je met een multimeter of je bij je ontvanger (kabels daar uiteraard als eerste los) die sluiting ook weer meet.

Op die manier weet je of je geen breuk in je kabel hebt door een haakse bocht.

 

Maar goed, nieuwe kabels deden ook niets...

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet uit maakt of je de kabels ansluit en het heeft voorheen goed gewerkt, dan zou je eens de kabels los kunnen halen bij de lnb's en deze daar kortsluiten.

Vervolgens meet je met een multimeter of je bij je ontvanger (kabels daar uiteraard als eerste los) die sluiting ook weer meet.

Op die manier weet je of je geen breuk in je kabel hebt door een haakse bocht.

 

Maar goed, nieuwe kabels deden ook niets...

 

Ja ik zal dit eens proberen...

 

Maar idd ik vondt het al enorm vrreemd dat de nieuwe kabels het ook niet deden.... het bleken nu wel erg goedkope kabels te zijn miss dat het daar aan lag .... ik zal ook eens proberen met een kwalitattievere kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger deed het goed bij je vriend , de kabels zijn nieuw (waarom trouwens twee ? één was genoeg om te testen)

Kijk nog maar eens kritisch naar de schotel uitrichting , kijkt me sterk dat bijde uitgangen van het duoblock kapot zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je echt nergens een kleine kortsluiting op jou coax want dan gaat het zeker niet bollen

ps :staat jou schotel wel goed uitgericht

heb je de disceq instelling wel goed staan

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger deed het goed bij je vriend , de kabels zijn nieuw (waarom trouwens twee ? één was genoeg om te testen)

Kijk nog maar eens kritisch naar de schotel uitrichting , kijkt me sterk dat bijde uitgangen van het duoblock kapot zijn .

 

- De ontvanger deed het idd prima bij men vriend

- Ik had 2 kabels besteld uit onwetendheid , ik dacht dat je alebij de aansluitingen nodig had voor hem werkend te krijgen.

( Toen ik de nieuwe kabels aankreeg waren deze al voorzien van f connectors , maar deze waren niet afgeschermd en stonden gedeeltelijk krom. Ook merkte ik op dat de koperen draad binnenin veel maar dan ook veel dunner was dan degene die ik voordien gebruikte. Daarom heb ik mijn twijfels of deze kabels wel goed functioneerden )

 

- Ik kan de schotel proberen opnieuw uit te richten ( handmatig ) , Maar deze was voordien wel zeer goed met behulp van een satfinder uitgericht dus ik zou hier liever niet te veel aan verandren indien niet nodig... Komt het vaker voor dat de shotel zijn signaal verliest zonder dat je deze aanraakt ? Bij ons staat deze op het plat dak van een 3 appartemensblok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je echt nergens een kleine kortsluiting op jou coax want dan gaat het zeker niet bollen

ps :staat jou schotel wel goed uitgericht

heb je de disceq instelling wel goed staan

 

De disceq instelling heb ik hetzelvde staan als hiervoor vermeld ( zie foto ) , en bij mijn vriend op zijn schotel opstelling werkte hij uitstekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...