Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt na wegwerken kabels


mrbievers

Aanbevolen berichten

hoi,

 

Omdat ik gestart was met verbouwingen in ons appartement, heb ik er ineens werk van gemaakt om alle kabels , audio coax enz weg te werken in de plinten. Dit was redelijk veel werk ....

Nu wil ik mijn vu duo plus ( open pli ) aansluiten en geeft hij constant weer dat afstemmen mislukt is ... en vrees ik voor een knik in de coax kabel ergens ... maar ik ben hier natuurlijk niet zeker van....

Vooraleer ik alle plinten weer moet lostrekken van de muur ... wou ik hier wat info vragen hoe ik de eventuele fout kan opsporen....

 

En ook vroeg ik me af of er ook de mogelijkheid is om de verbinding van sateliet naar de vu duo draadloos te doen ... zodat ik niet het hele wegwerk proces moet over doen.

 

Alvast bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe heb je de plinten vast gezet ,geplakt of anders ,als je scherpe bochten

hebt gemaakt. heb je kans dat daar het probleem zit

Draadloos gaat niet lukken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je de plinten vast gezet ,geplakt of anders ,als je scherpe bochten

hebt gemaakt. heb je kans dat daar het probleem zit

Draadloos gaat niet lukken

 

Bedankt voor je snel antwoord,

De meeste van de plinten zitten in de muur met spijkers in combinatie met houten pluggen.

De kabel maakt op een moment een hoek 90°, hier heb ik het stukje plint geplakt.

 

Op het uiteinde van de kabels waarmee ik connectie maak met de vu duo waren de "pinnetjes" een beetje krom ik heb deze rechtgezet ... vormt dit normaal een probleem ?

 

Wat zou de beste manier zijn om op te sporen of er een defect is in de kabel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet te hopen dat er een spijker in de kabel zit ,om daar achter te komen

dan zal je de plint toch weer moeten verwijderden

De binnen kern op uiteinde van de van de antekabel mag niet krom zijn ,

dan krijg je kortsluiting

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet te hopen dat er een spijker in de kabel zit ,om daar achter te komen

dan zal je de plint toch weer moeten verwijderden

De binnen kern op uiteinde van de van de antekabel mag niet krom zijn ,

dan krijg je kortsluiting

 

Hej,

 

Ik ben er zeker van dat er geen spijker in zit , omdat ik vooraleer de hoek gemaakt was ( gedeelte dat geplakt is ) de vu duo even had aangesloten in de andere kamer ... en toen werkte hij perfect.

Het is pas nu dat ik de bocht heb gemaakt , naar de plint van de deur , in de tv kast en dan door het gat in de muur dat hij het niet meer doet. ( op dit traject komen er geen spijkers tepas )

 

Dus het zou ook aan het kromme uiteinde kunnen liggen dat hij niet kan afstemmen ? Dus dan deze kabel opnieuw strippen en f connector er ophangen ,

( waar moet ik op letten als ik doe ? , ik heb namelijk nog nooit zelf een coax kabel gestript )

 

Moest het probleem komen door de 90° hoek te maken , is de kabel dan onbruikbaar ?

aangepast door mrbievers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er sluiting in de kabel zit , neem ik aan dat de Vu-duo dat wel meld .(veel ontvangers hebben die optie)

Met een universeel meter in de laagste ohm stand (meestal 200 ohm) kun je ook sluiting meten , met de meetpennen tegen elkaar geeft de meter 0 ohm aan .

De F-conn. losnemen van de ontvanger en één pen op de buitenzijde van de F-conn. en de andere aan de midden aansluiting .

De meter mag geen reactie geven als de kabel OK is .

 

Heb je geen universeel meter maar wel een satfinder ? sluit die eerst op de ontvanger binnen aan om te testen of er spanning op de F aansluiting van de tuner staat , stel de satfinder in op zijn gevoeligst .

Als de 13 of 18 volt aanwezig is zullen de leds van de satfinder oplichten (of de wijzer uitslaan ) , ontvanger moet uiteraard aan staan .

Indien OK , sluit dan de satfinder op de kabel buiten aan . (en de kabel weer aan de ontvanger)

De lnb hoeft er niet aan , als de kabel goed is zullen de leds van de satfinder oplichten (of de wijzer uitslaan )

 

Dit geeft e.v. alleen aan dat er geen volledige sluiting is maar kleine verliezen zijn met deze methode niet vast te stellen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen alvast enorm bedankt voor de reacties ! ,

 

Nu heb ik iets enorm vreemd voor, Ik heb de f connectors van de huidige coax kabels er nog eens afgehaald en er terug opgedraaid.

Plots krijg ik op het sd bouquet bij ned 3 ontvangst ( Wel met grote freezes ).

Ook vermeld hij eerst aftsemmen mislukt maar dan geeft hij toch " beeld en geluid "

Ook is er geen enkele andere post buiten Ned 3 dat werkt ...

Als ik via de instellengen van de box naar zenders scan vindt hij er 0 .

 

Het vreemdste vindt ik, Wanneer ik Coax kabel "a" in de linker LNb aansluiting van de vu duo steek er beeld en geluid wordt weergegeven.

Wanneer ik coaxkabel "B" in de linker LNB aansluiting steek geeft hij ook beeld en geluid weer

 

Maar wanneer ik A of B op de rechter lnb aansluit is er geen beeld of geluid ...

 

Zou het dan kunnen dat de kabels nog steeds ok zijn , maar dat de stand van de schotel gewijzigd is ? of de rechter aansluiting van de lnb van de vu duo stuk ?

 

Ik ga alvast vanaf het werk me toe laat eens op het dak kijken, proberen te meten zoals TRUST vermeld hierboven ...

 

Ik vond het alvast enorm vreemd en wou dit toch even delen en horen wat jullie gedacht hierover is, nogmaals bedankt voor de support tot nu toe !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een HF coaxkabel te sterk buigt bestaat de kans op scheuren van de buitengeleider en afschermfolie.

Als dat is gebeurt onstaat er op die plaats een reflectie. Ook is het niet ondenkbaar dat er een overgangsweerstand ontstaat die een hindernis vormt voor de spanning naar de LNB en/of diseqc switch.

Wil je toch zo'n bocht maken moet je bebruik maken van een stukje platte coax kabel, die worden normaal gebruikt om onder deuren of ramen te komen. De bekende firma met die duitse voornaam verkoopt ze oa.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...