Ga naar inhoud


DM500HD streamen?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik wil een DM500HD live streamen naar een laptop met Windows 7. Op de dream heb ik een CD kaart en op de laptop Ubuntu en Windows 7. Ooit heb ik het wel eens geprobeerd via Ubuntu, maar dat is me nooit echt gelukt. De laptop staat in een blokhut achter in de tuin, waar we graag alle CD zenders willen bekijken zonder kabels te moeten trekken. Hoe kan ik dit beste en makkelijkste aanpakken, dat de dreambox vanuit de blokhut te bedienen is en daar alle zenders te zien zijn op de laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jawel, maar het gaat mij vooral om de sport en entertainment pakketten en die zijn (voor zover ik weet) volledig over op HD, waarbij de SD zenders uitgeschakeld zijn.

 

Van het weekend even een stream opzetten naar de blokhut. Ik heb nog een ongebruikte desktop staan met een wat grotere monitor en de verbinding loopt via het lichtnet. Dit moet goed kunnen werken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een snelle processor is ook van belang in verband met de frames die verwerkt dient te worden, dus een Pc met dual core processor moet lukken.

Dual core zegt niks over cpu kracht. En daarbij, hoeveel verbrijkt de computer al van z'n rekenkracht?

En wat als je krachtige cpu hebt, maar net iets te zwakke gpu, en je laat de player gpu accelerated gebruiken?

Ofwel, dual core wilt niet zeggen dat je computer de videostream aan kan.

 

Een quad core met bagger os/config doet net zoveel als een 386 met super os/config bij wijze van spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een quad core met bagger os/config doet net zoveel als een 386 met super os/config bij wijze van spreken.

 

 

Ik wil nog even laten weten hoe het afgelopen is, wellicht hebben anderen er weer iets aan ;)

 

De PC in de blokhut is een ouder beestje van 3 jaar, waarschijnlijk geen dual core processor. Voor de verbinding een setje homeplus gehaald van 200 MB/s, maar vreemd genoeg was daar geen verbinding mee te maken naar het bestaande netwerkje met homeplugs, dus dat koste me nog een setje extra identieke homeplugs. En zowaar, er kwam beweging in. Vreemd genoeg moest de homeplug in de blokhut in een geaard stopcontact, in een normaal stopcontact was de verbinding onmogelijk.

 

De PC draait onder XP, de snelheid van de processor is onbekend. Resultaat is dat er nu ook HD zenders zijn te bekijken, maar het is ´net aan´. Blokken in beeld en vastlopers heb ik niet. Wel met snellere beelden dat er vegen in het beeld komen. Kennelijk is de processor of videokaart niet snel genoeg om het te verwerken. Wat ik ook soms ook merk, is dat de dreambox vastloopt als er overgeschakeld wordt naar een andere transponder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...