Ga naar inhoud


CF als HDD gebruiken voor timeshift


goofy17

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn DM8000 graag zo stil mogelijk houden en zonder ventilator/HDD Opnemen doe ik op mijn NAS

Nu heb ik voor timeshift een CF kaart onder ext3 gemonteerd (+ een USB waar een swapfile op staat onder PLI 3)

 

Maar ik kan met geen mogelijkheid timeshift aan de praat krijgen. Bij opname locaties blijft hij alleen HDD aangeven.

Onder FTP staat de CF kaart ook bij de media als CF evenals USB en NET ( = mijn NAS), maar ook HDD die er niet is....

 

Ik begreep dat het toch mogelijk moet zijn.

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heb ik allemaal al geprobeerd.....

Je kunt de CF kaart op verschillende manieren laten initialiseren. Ik heb ext3 en ext4 geprobeerd, evenals NTFS wat mi alleen bij HD's wordt gebruikt.

 

Desalniettemin kun je bij de opname locaties niets anders dan media/hdd opgeven.....(terwijl het media/cf zou moeten worden..)

aangepast door goofy17
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik allemaal al geprobeerd.....

Je kunt de CF kaart op verschillende manieren laten initialiseren. Ik heb ext3 en ext4 geprobeerd, evenals NTFS wat mi alleen bij HD's wordt gebruikt.

 

Desalniettemin kun je bij de opname locaties niets anders dan media/hdd opgeven.....(terwijl het media/cf zou moeten worden..)

hahahaha ntfs....LOL

 

CF in DM8000 doen.

DM8000 reboten(volledig).

Dan op DM8000 deze zelf eenmalig de CF laten initialiseren. (het verschilt per image, dus even zelf kijken waar het staat).

Als je dat gedaan hebt, dan pas de timeshift (picon/backup/etc. etc.)settings verwijzen naar je /media/cf/ (als je cf als cf gemount hebt).

 

Lijkt me dat elke CF goed werkt, daar het compact flash standaard is(of het is een cheap ass achterdeur fabriek memory). Alleen moet je niet met closed source bestandsformaten gaan rommelen (ntfs) en liefst op apparaat zelf initialiserten(partitioneren/formatteren).

Overigens is dit een onderwerp wat al tig keer behandeld is. (forum zoekfunctie anyone?)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even een bookmark aanmaken na 2x "PVR" drukken daarna "Menu" en dan "switch to filelist" kiezen, daar staat je cf

Daarna bij opname locaties kiezen.

 

Of menu/instellingen/systeem/opnamelocaties

Timeshiftlocatie--- op ok drukken dan bouquet up vervolgens je cf selecteren maar alleen erop blijven staan en op de groene knop drukken.

 

Dan staat die erbij.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of menu/instellingen/systeem/opnamelocaties

Timeshiftlocatie--- op ok drukken dan bouquet up vervolgens je cf selecteren maar alleen erop blijven staan en op de groene knop drukken.

 

Dan staat die erbij.

 

Dat was de oplossing! Het leek alsof de timeshift locatie zich niet liet veranderen. Maar je kunt met de drukknoppen van de bouquet keuze veranderen (....?.!..)

Nu werkt de timeshift prima, alhoewel je wel steeds eerst op pauze/play moet drukken om terug in de tijd te kunnen.

 

Dank voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk is dat je de box na 't plaatsen van de CF helemaal laat rebooten.

Je hoeft de kaart niet handmatig te formatteren.

Normaal gesproken herkent ie de kaart vanzelf.

 

Je kunt de kaart onder opnamelocaties selecteren.

Menu - Systeem - Opnamelocaties,dan met links of rechts de CF selecteren.

 

Dit dacht ik ook, maar lukte niet (?).

Uiteindelijk lukte het dus wel met de m.i. onlogische bediening via bouquet keuze......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit dacht ik ook, maar lukte niet (?).

Uiteindelijk lukte het dus wel met de m.i. onlogische bediening via bouquet keuze......

 

Dat is niet onlogisch maar een manier van gebruik.

Je hebt toch knoppen nodig in zo'n scherm. ;)

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ook even op CF ingesteld, hoeft nu niet eerst HDD op te starten.

Hoe maak ik er nu een echte timeshift van, bijvoorbeeld uurtje terug spoelen op lopende zender? (zonder eerst op pauze te drukken een uur geleden) ;)

aangepast door Harley

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...