Ga naar inhoud

S-ATA HDD

Mimisiku
 Delen
Volgers 0

Aanbevolen berichten

• V.I.P.

Gevraagd:

S-ATA HDD 2.5" voor inbouw in een ontvanger.. Hoeft niet nieuw te zijn, maar nog wel in orde. Grootte is niet heel belangrijk, maar liefst 160Gb of groter...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, VU+Ultimo 4K BT

Joyne NL Basis, Joyne BE Travel, Ziggo, HD+ 

9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

Link naar bericht
Delen op andere sites

dei dingen kosten niks als je ze gereviseerd koopt.Zelfs een nieuwe van 320 GB kost amper 30 euro.Voor een splinter nieuwe van 1 TB 50 euro inclus verzend

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden, Mimisiku zei:

Gevraagd:

S-ATA HDD 2.5" voor inbouw in een ontvanger.. Hoeft niet nieuw te zijn, maar nog wel in orde. Grootte is niet heel belangrijk, maar liefst 160Gb of groter...

Tjeee. Heb er vorige week 3 weggegooid.

Maar wacht even. Ik heb er ergens nog liggen. Stuur er wel een op.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • V.I.P.

Jongens, ik weet dat ze bijna niets kosten, zelf neem ik op via mijn NAS-sen.. Het is puur voor mijn testontvanger. Daar gaan diverse Images op en dan is een interne HDD gewoon nét even handiger dan een mount naar de NAS.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • V.I.P.

@Mojo

Top man!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • V.I.P.

Ja joh! Is zat. Gaat puur om op de diverse images dingen als BackupSuite, timeshift e.d.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen
  • Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door ebhoorn
      Als je de oude receiver met opname mogelijkheid omwisselt voor een nieuwe, dan gaat dit gepaard met een nieuwe uitdaging: Je hebt opnames op de hard disk van de oude receiver staan die je  - zoals ik - over wil zetten op de nieuwe, grotere harddisk. Hier de ervaringen van iemand die een absolute knurft is op linux gebied.

Ultimo of Duo?
      Goed, met de naderende DVB-T2 standaard in het vooruitzicht bleek de oude DUO2 de T2 stream niet te kunnen decomprimeren. Met dank aan de forumleden bleven de volgende opties over: de Duo 4K of de Ultimo 4K. Beide redelijk toekomstvast, beiden hebben FBC sattuners beschikbaar die DVB-S2X ondersteunen. De nieuwe Duo 4K heeft als pro's ten opzichte van de Ultimo 4K:
      Een snellere 2,1 GHz Broadcom quadcore processor; Een 100 Euro lagere aanschafprijs; Cradle voor een 2.5" harddisk waardoor open schroeven van de behuizing niet meer nodig is.  
      De Ultimo 4K heeft als pro's:
      Één extra positie voor insteektuners, Ondersteuning op één positie  de vorige generatie insteektuners 1 extra kaartlezer; 1 GB extra RAM; Inbouwmogelijkheid voor zowel 2.5 als 3.5 inch harddisks  
      Omdat ik in plaats van de huidige 1 TB een 4 TB schijf wil toepassen (UHD vraagt extra ruimte) wordt de Ultimo een lekker hapje: een 4 TB 2.5" schijf kost ruim 150,- een 3.5" HDD iets meer dan 100,- waardoor het prijsverschil voor de totaaloplossing teruggebracht wordt naar 50,-.  Een 3.5 inch schijf is wat lawaaieriger dan een 2.5 inch schijf, maar de opgegeven waarde van 24 dB tijdens het zoeken leek mij acceptabel.

Dus: vrijdag pakte ik een Ultimo 4K uit in plaats van een Duo 4K.

Inzet van de HDD duplicator
      Voor rond de 46 Euro heb je - zoals TonskiDutch in een posting liet zien - een harddisk duplicator, die zowel 2.5- als 3.5 inch Sata schijven slikt. Je zet de bron- en doelschijf in de juiste sleuven en drukt op het knopje en klaar is Klara.  Even rekenen: de 2.5 "  WD blue haalt volgens een benchmark van "storage review" uit 2013 een sequentiele  leesnelheid van 108 MegaBytes per seconde, de nieuwe 3.5" 4TB Barracuda van Seagate haalt een sequentiele schrijfsnelheid volgens Hardware review uit 10 juli 2017 van rond de 152 Megabytes per seconde.

Snel rekenend, en er van uitgaand dat de duplicator "dom" cylinder voor cylinder, sector voor sector 1:1 over zou zetten naar de nieuwe schijf zou dit betekenen dat het klusje binnen 2,7 uur gereed zou kunnen zijn. Geen flauw idee of er op fysiek niveau ook een soort allocatie tabel wordt gehanteerd waarin schijven, cylinders en sectoren worden bijgehouden , maar goed - reken een verlengingsfactor 3: binnen 8 uur zou de klus geklaard moeten zijn. 

Wel: 's middags om 18:00 begonnen, de volgende dag om 9:00 was de duplicator over de helft - zo gaven de knipperende lampjes aan. Ik moest weg die dag, 's avonds om 21:00 was alles gereed.

Wel: De nieuwe schijf met de kabeltjes aan de Ultimo 4K gekoppeld, met apparaatbeheer een mount actie uitgevoerd en...oeps: Linux ziet een 1 TB schijf in plaats van een stoere 4 TB schijf. En tegelijkertijd was er ook een 4 TB schijf zichtbaar.  Ik had de de 4 TB schijf bovendien in het ext3 formaat geformatteerd, maar zichtbaar was het ext4 formaat van de oude WD schijf. Conclusie: op fysiek niveau was alles 1:1 niveau overgezet, inclusief de formattering, inclusief de partitie info. Alle films waren wel keurig zichtbaar. Hm.

Wellicht zou ik met de juiste Linux tooling de 1 TB schijf kunnen omzetten naar een 4 TB schijf, maar welke tooling, en bovendien ... ik ben een Linux knurft. Bovendien had ik beloofd om de oude Duo2 maandag op de post naar een forumgenoot te versturen, dus ik had beperkte "klooi tijd".  Kloek besluit: we formatteren de Barracuda opnieuw en zetten alleen de films over die ik ècht van belang vind.

Film voor film overzetten via een USB 2.0 poort.
      1. Ik heb dus de 2.5" schijf in de Duo2 gemonteerd, en met apparaatbeheer een mount uitgevoerd. Ook heb ik een externe HDD die in NTFS is geformatteerd (want: kan grotere bestanden dan 4 GB omvang aan)  in een USB poort geplaatst aan de achterzijde (USB1).
      2. Via de Linux terminal heb ik ingelogd als "root" user, en via de nodige cd commando's kom ik uiteindelijk uit op de /hdd/movie directory.
      3. Met het commando: cp -R *Millennium* /medium/hdd1  kopieerde ik alle files vanaf de movie waarin in de naam het woord "Millenium" voor kwam.
      Zo ook voor andere bestandsnamen, zoals: cp -R *Annie Hall* /medium/hdd1 (kopieer alle bestanden waarin de deelstring "Annie Hall" voorkomt naar de externe schijf die op USB1 is aangesloten", enzovoorts)
      4. De snelheid is zo rond de 440 MByte per minuut over USB 2.0. Per GB ben je dus ongeveer 2 minuten en 15 seconden bezig.
      5. Na een 15 tal films aldus overgezet te hebben heb ik de drive via de apparaatbeheer tool ge-unmount (want: ik ben een Linux knurft nietwaar?)

Vervolgens heb ik de 3.5 inch lekker vastgeschroefd in de rubber ringetjes, en geplaatst in de Ultimo 4k. Vervolgens weer hetzelfde kunstje gedaan, maar dan omgekeerd:
      1. Zowel de nieuwe 4 TB Barracuda als de externe schijf die ik via een USB poort heb gekoppeld aan de Ultimo heb ik via apparaatbeheer gemount
      2. Ingelogd als root door middel van de Linux terminal, via de nodige cd command's ben ik uiteindelijk op de /media/hdd1/ directory uitgekomen (= de externe harde schijf)
      3. Vervolgens het commando cp -R * /media/hdd/movie/ commando ingegeven (= kopieer alle bestanden van de externe schijf naar de interne harde schijf en wel in de "movie" directory) en ben vrolijk gaan slapen.
      4. De volgende dag een keurige unmount gedaan van de externe schijf en klaar is Klara.

Terugkijkend
      Even rekenend: zou ik met het cp commando en een USB 2.0 koppeling alles hebben overgezet van de DUO2 naar de externe schijf dan zou dit ongeveer (1024^2) /440 = 2400 minuten gekost hebben, oftewel 40 uur doorlooptijd.   Vervolgens zou de inhoud van de externe schijf via een snellere USB 3.0 koppeling op de Ultimo geplaatst kunnen worden. Of ik had de 3.5 Barracuda meteen met een USB ==> Sata interface kunnen volplempen, en deze vervolgens in de Ultimo 4K kunnen schroeven.

Het zou een goede zaak zijn als een linux tijger het traject voor knurften zoals ik uitspelt en op een wiki of op dit forum plaatst....

• Door ronaldsl
      Hoi

Ik wou mn hdd weer eens schoonmaken. Maar er zit in Pli geen formateer functie meer ? (Etech 9200 met Pli)

Of is gewoon verwijderen vd bestanden al genoeg ?
    • Door andelun
      Ik heb op mijn Formuler1 (F1) een externe harde schijf (250Gb) aangesloten. Daarmee kan ik opnemen en afspelen en ik zie de opnames via de browser met Open Webif.

Als ik rechtstreeks inlog op mijn Formuler1 (met naam en wachtwoord) kan ik 2 volumes activeren: de Harddisk en de Root.

Ik wil in de Harddisk ts-bestanden toevoegen maar activeren van de Harddisk gaat niet. Ik krijg de melding: "De share bestaat niet op de server".

Activeren van de Root gaat wel. Ik zie dan o.a. de map 'Media' met daarin de map 'usb'. Hierin staan 40Gb aan opnames. Probleem is dat ik hier geen .ts-bestanden kan toevoegen want ik krijg de melding dat er geen ruimte genoeg is. Dat is raar. Maar ik activeer de Root liever niet voor dit soort zaken.

Hoe kan ik de Harddisk activeren?
    • Door pel
      Vraag: in welk bestandsformaat is de harde schijf in de Topfield SRP-2401CI+ geformatteerd? Na decodering zie ik drie bestanden en extensies bij een opgenomen programma. De extensies .rec .inf en .nav
      Ik wil namelijk via de eSATA poort nog een externe losse HDD aansluiten. Met een eigen voeding om de voeding van de Topfield niet te zwaar te belasten. (te heet te laten worden)
    • Door Jan-65
      Hallo
      Bij aanschaf van mijn nieuwe duo2 heb ik met de orginele software op de 1Tb HDD een patitie aangemaakt van 500 Gb.
      Later er Open pi 4.0 er op gezet.
      De HDD is dus voor de helft aanspreekbaar, weet iemand hoe ik de HDD patitie kan vergroten zonder dat alle opnames verdwijnen.
      Normaal zou ik dat via magic patition doen maar met dit linux systeem weet ik het niet.
      Hoorwel
      Groet Jan

• Door fjskmdl
      Ik weet eigenlijk iet zo goed of deze vraag ik dit forum thuishoort, maar omdat het over de vu+ gaat plaats ik het maar hier.
      Mijn pa heeft een vu+duo (1) met een 500gb 2.5 sata hdd erin. Daarnaast heeft hij ook nog een trage notebook met een 500GB 2.5 sata hdd erin.
      Nu staat de vu+duo bijna vol, en hij zou graag uitbreiden, zodat hij de oude opnames kan behouden (maar ook ten alle tijde kan afspelen)
      Nu vraag ik mij af wat hierbij de beste oplossing zou zijn, rekening houdend met het feit dat hij een computerleek is en het dus zo makkelijk mogelijk moet werken.

Een extra HDD bijplaatsen in de vu+duo kan blijkbaar niet.
      Nu weet ik niet of de standby enzo automatisch geregeld wordt als je er een externe hdd aanhangt (en welke hij dan best zou kiezen, model ofzo zou handig zijn indien dat kan, toch minimum 1TB (2TB mag ook als dat ondersteunt wordt)

Ik heb al wat zitten kijken naar synology nas maar dat wordt dan al redelijk duur denk ik + ik weet niet of dit dan werkt zonder tussenkomst (naar standby gaan + uit standby ontwaken van de synology bij een timer programmatie op de vu+ duo)

Ik zag ook de WD Book hdds (ingebouwde nas functionaliteit)
      Wat zouden jullie aanraden?

Het nadeel van de WD books of andere varianten is dat je dan bij verdere uitbreiding telkens een netwerkkabel + powerkabel moet bijleggen. Voordeel is denk ik dat dit makkelijker zal werken icm de vu+duO?
      Voordeel van iets zoals synology nas is de flexibiliteit (uitbreiden), maar wordt dit niet te moeilijk met timer programmatie enzo?

Nu zou hij eventueel bereid zijn een goeie synology nas te kopen ofzo, maar dan wil ik dat hij er zelf weg mee kan, zodat ik niet telkens moet tussenkomen bij de problemen. Zou dit haalbaar zijn of is dat niet aan te raden voor iemand met weinig pc kennis?

Heeft iemand een goeie oplossing hiervoor?
    • Door yogi
      Bij mijn huidige hdd (1 TB Samsung 2.5 inch) wordt het pad 'menu/instellingen/systeem/harde schijf/etc' gezien en deze werkt goed.
      Nu wil ik een grotere hdd plaatsen (3 TB Western Digital 3,5 inch). Ik heb deze hdd via mijn laptop naar ext3 geformatteerd.

Zodra ik de 3 TB intern aansluit dan wordt de hdd niet gezien in het menu en is zelfs de map 'harde schijf' in het pad zoals hiervoor omschreven niet meer te zien. Ook in de Root is de hdd map verdwenen en het lukt niet om deze map weer aan te maken.

Daarna heb ik de plug-in 'Device Manager' geïnstalleerd en ook hiermee wordt geen hdd gezien.?

Kan tot op heden nog geen onderwerp vinden waarin dit probleem werd besproken. Heeft iemand een oplossing voor me?
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.