Ga naar inhoud


dvd/cd schijf niet zichtbaar / speelt niet af


bjkartal

Aanbevolen berichten

dIk heb een Toshiba A200-237 laptop met windows 8 (hiervoor win 7) en mijn cd/dvd speler werkt niet goed. Hij speelt wel eens films af, maar herkent dvd en cd niet als ik software wil installeren. Als ik mijn computer open zie ik alleen mijn C en E schijf maar niet e F schijf dus de dvd/cd writer. Als ik bijv een c in stop hoor je het draaien en lampje branden en dan houdt het op. Wat kan dit zijn en hoe kan ik controleren of de hardware wel of niet goed werkt of het een software probleem is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Moderator

Probeer eens een orginele cd met muziek of een dvd met een film af te spelen. Dus geen gekopieerde cd/dvd.

 

Dan probeer je dit ook eens met een orginele software cd/dvd.

 

Gebruik je altijd dezelfde cd/dvd's om te branden?Of wissel je weleens van merk? Want goedkope merken hebben vaak een dunnere reflecterende laag waar de laser doorheen "kijkt" en dan niet meer leest. Of die cd/dvd's verouderen sneller.

 

Is het lensje v.d speler al schoon gemaakt?

 

Kijk gelijk of de ventilatie gaten van de laptop schoon zijn. Maak de fan's eens schoon. Dit heeft niks met de speler te maken maar als je toch bezig bent.

Dit doen de meeste mensen te weinig.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon via apparaatbeheer kun je dit nazien , desnoods in apparaatbeheer even uit en daarna terug inschakelen kan mogelijks je probleem oplossen

in windows 8  als je op je pad uiterst van uiterst rechts een beetje naar links veegt en dan : Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem

zo kom je het snelst in apparaatbeheer

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat de DVD drive zelf niet goed (meer) is. De laser is of vuil of gewoon versleten en leest DVD/CD's niet goed meer. Gelukkig zijn ze wel redelijk makkelijk te vervangen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de hardware de drive niet ziet heeft dat over het algemeen niets te maken met een vuile lens of niet-originele CD/DVD's...

Download eens een ubuntu live cd, en probeer daar eens van te booten. Werkt dat allemaal prima, dan is het een software issue. Werkt dat niet, dan moet je eens naar een nieuwe drive gaan uitkijken. (Waarschijnlijk...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
meldingen die ik krijg in logboek±

 

Fout    13-3-2013 20:36:15    MsiInstaller    11609    Geen

Fout    13-3-2013 20:34:46    Service Control Manager    7022    Geen

Fout    13-3-2013 20:33:36    Eventlog    1101    Gebeurtenissen verwerken

Kritiek    13-3-2013 20:33:10    Kernel-Power    41    (63)

Fout    13-3-2013 20:33:33    EventLog    6008    Geen

Fout    13-3-2013 20:29:30    bowser    8003    Geen

Fout    13-3-2013 20:29:28    NetBT    4319    Geen

Fout    13-3-2013 20:29:28    NetBT    4319    Geen

Fout    13-3-2013 20:29:28    NetBT    4319    Geen
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit komt zeker door upgrade naar windows 8. ik lees en hoor vaker over problemen met toshiba cd/dvd drivers. ik kan nl nu ook geen dvd bestanden vanuit mijn harde schijf afspelen. media player doet niets geeft alleen aan alle muziek afspelen en mediamonkey zegt dat codecs ontbreken en na download van bestand die het aangeeft, blijft de foutmelding staan.iemand bekend met dit probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) zoek een service manual van de laptop

2) haal de drive eruit, als je mazzel hebt 1 schroefje, of een verschuifbaar balkje aan onderzijde laptop

3) maak contacten schoon

4) monteer m weer

 

Ik heb het ook zo eens kunnen lossen. Wie weet........

 

En O ja, voor demontage, voeding EN accu verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...