Ga naar inhoud


Dropbox veilig ?


Daan

Aanbevolen berichten

Gebruik dropbox al een poosje stond er eigelijk niet stil bij is dit wel veilig zet weleens even bestanden prive neer als ik ergens naar een ander locatie gaat, het is niet zo toch dat iedereen de files in dropbox kunnen bekijken? er zit wel een publieke map maar daar heb ik niets in wel erom in verschillende mappen.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach wat is veilig.

Je hele hebben en houden, op een externe server ergens zetten, waar als het daar fout gaat, je zelf niet meer bijkunt.

En waar als er maar ergens een verdacht zit, die maffe amerikanen toch weer jou bestanden kunnen inkijken.

 

Leuk dat hele cloud idee, maar beter kun je dan een extra schijf aanschaffen, en daar een backup opzetten.

 

Kijk we worden op dit moment allemaal gehersenspoeld door enkele bedrijven, dat we niet meer zonder al die nieuwe  snufjes kunnen.

En die lachen hun l*l uit hun broek, dat wij zo naief zien, om maar mee te gaan in dit soort dingen.

Want dan rinkelt bij hen de kassa weer, voor enkele miljarden.

 

Maarja het schijnt tegenwoordig zo te moeten, dat als je gaat schijten, dit eerst even doorgeeft aan al je vrienden op faceboek, hyves en als die andere sites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hele hebben en houden op straat, wellicht op buitenlandse severs, waar andere wetten en regels gelden, waar metadata worden gescant, profielen worden gemaakt en waarschijnlijk nog veel meer met jouw data gebeurd, dan je zelf weet. En, eenmaal in die cloud, weet je nooit waar je data nog eens opduiken, waar ze opgeslagen worden en of je ze er ooit nog volledig van af krijgt... Als jij ze weggooit, wilt dat niet zeggen dat ze ook volledig weg zijn...

 

Veilig?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben eens een test gedaan met een externe opslag bij een dienst.

Speciale poorten ingesteld, die niet standaard waren.

En daar documenten opgezet, met linken naar zaken die van waarde zouden kunnen zijn (als ze waar zouden zijn).

En daar een log op gezet, of er bezoekers kwamen.

En binnen 7 uur waren er al snuffelaars, en zelf mensen die ingelogd waren geweest.

Dat kon niet anders dan dat ze die documenten hadden gelezen.

Sindsdien geloof ik niet meer in welke externe opslag van welke aanbieder dan ook.

Maar dan ik dan oudbollig ben dat is dan maar zo.

Ik ga niet mee met de cloud hype, en dropbox en wat nog meer zij.

Gebruik zoals eerder genoemd een eigen server, en gebruik niet de standaard poorten, en maak een sterk wachtwoord.

En als het kan met hardware verificatie, vpn, etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Bij alle gratis aanbieders moet je goed bedenken wat het product is wat aan de man gebracht wordt. Meestal is de storage e.d. niet het product maar ben jij en je privacy dat.

Zoals alle decennia lang het spreekwoord: voor niets gaat de zon op.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het progje Truecrypt kunnen gebruiken om je Dropboxbestanden te versleutelen.

Een andere optie is het gratis progje Boxcryptor van Computer Idee wat voor Dropbox gemaakt is.

 

Hier de handleiding:

http://www.computeridee.nl/workshops/beveiliging/boxcryptor-veilig-versleuteld-%C3%A9n-synchroon

 

En hier kan je hem downloaden

https://www.boxcryptor.com/

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan natuurlijk, maar afhankelijk van je wachtwoord kwaliteit en lengte, kan dat zo lang duren, dat men er niet zomaar aan begint... Dan moet er al een reden zijn om jouw data te gaan bekijken. Denk aan de foto's van dat joch bij die peuter opvang in Amsterdam... Hij heeft uiteindelijk meegewerkt aan het onderzoek en zelf het wachtwoord gegeven. Kraken zou tot vele jaren kunnen duren, ook met zeer krachtige computers.

 

Als je niet in het juridische wereldje verzeilt raakt, zal niemand zomaar die moeite nemen om bij jouw data te komen als die met truecrypt versleuteld zijn. Nogmaals, afhankelijk van je wachtwoord. Dat moet sterk en vooral heel lang zijn.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervan uit, iets wat door mensen is gemaakt, kan andere mensen ontcijferen. Gebruik een externe hd en berg die veilig weg zoals ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor die tip van Boxcryptor, gebruik ook Dropbox, vind het erg handig maar tegelijkertijd ook niet heel prettig dat mijn privé gegevens zomaar op het net staan. Binnenkort toch maar even encrypten, voelt een stuk veiliger en zo interessant zijn die documenten voor een ander ook weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijns inziens is dit weer een hele nieuwe hype. Ik zag (geloof) ik gister of eergister een uitzending van Business Update (??) RTL7. Hierin vertelde ene heer dat als een bedrijf niet 'aan de cloud ging' hij zeer zeker de boot ging missen.

Ook MS doet zoiets....nieuwe Office kopen kost geloof ik eenmalig 139 (en gaat DE desbetreffende computer stuk na 1 maand...........helaas pindekaas, gewoon pakket weer opnieuw kopen) en de cloud versie gebruiken 99 per jaar.... Ik denk dat toch wel een beetje bedrijf wel 3 a 4 jaar MEE kan met een versie Office, dus tel uit je winst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een andere discussie. Die gaat niet over opslaan van prive gegevens op diskruimte "in de cloud" maar over server capaciteit. Je applicatie(s) draaien op cpu tikken in de cloud. Heeft vergelijkbare privacy problemen, maar gaat dus over rekenkracht, niet over opslag ruimte.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...