Ga naar inhoud


UPC geeft alle klanten gratis digitale tv


bbyou

Aanbevolen berichten


Dat de analoge kanalen het nog steeds doen is evident. Die gebruik ik meestal om teletext te kijken, want de teletextdecoder van mijn mediabox heeft heel weinig geheugen.

De truc om ergens een ander land in te stellen gaat bij mijn toestel helaas niet op, dat heb ik allang uitgevogeld.

Alle gegevens die ik nodig had om mijn toestel goed in te stellen zijn echt goed ingesteld, maar mijn tv pikt het niet als je hem niet vertelt welke kanalen hij moet zoeken.

En die gegevens behoren zoals gezegd in de channel list descriptor te staan, maar dat staat er dus niet.

Als je een tv hebt waar deze digitale tv-kanalen wel zichtbaar gemaakt worden heb je gewoon geluk gehad.

aangepast door leonito
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eindelijk tijd gehad om een DVB-C tuner in mijn dreambox te plaatsen.

Na de zenders gezocht te hebben heb ik het basis pakket nu via mijn dreambox, wat een verademing ten op zichte van de upc media box.

Nu nog eens kijken of de boxkey makkelijk uitgelezen kan worden. Dit smaakt naar meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren weer zo'n Ziggo verkoper aan de telefoon. Heb hem even haarfijn uitgelegd dat het Ziggo product niet voldoet aan mijn verwachtingen maar dat het al een stuk in de richting zou komen als ze, in navolging van UPC, die %$#@%$#^% codering eraf zouden halen.

 

Hij deed net of ie er een notitie van maakte maar het zal wel geen indruk maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je daar dan ook 18,50 per maand voor betalen?
 
UPC FTA kanalen kan je alleen maar ontvangen als je in je huis een antenneaansluiting hebt zitten van UPC, daar betaal je wel 18,50 euro voor. (de hoogte is afhankelijk van de regio waar je woont)
 
Gratis is het dus niet !!!
 
Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mobieltje: de topicstarter had het duidelijk over UPC klanten (die dus al betalen voor de diensten die ze afnemen).

Die zouden dus zonder extra kosten de digitale kanalen kunnen ontvangen.

Dat kun je inderdaad "gratis" noemen. ( Maar zoals iedereen behoort te weten : gratis bestaat niet.)

Maar ik heb in een reaktie al aangegeven dat het niet voor alle  klanten werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ziggo is het digitale basispakket ook " gratis", op de module en smartcard na.

Als je een beetje meer wil dan "basis" bij UPC (D.w.z. voornamelijk de analoge zenders SD-digitaal), moet je bij UPC de module nota bene huren en een extra pakket nemen=> extra betalen.

 

Het ongecodeerde digitale SD-pakket van UPC is slechts een lokkertje om alsnog een module te huren voor meer en zo mensen van analoog af te helpen. En dat "meer"  omvat dan HD-kanalen die bij Ziggo gewoon in het basispakket zitten.

 

Leg Ziggo en UPC naast elkaar, en het zal je opvallen dat de Ziggo-basis-met-module-inclusief HD-pakketje goedkoper is dan UPC-met extra HD-pakket .

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07. Uiteraard is het bij elke kabelaar zo dat je moet bijbetalen als je meer wilt.

Als je alleen maar het kale basispakket hebt, wat tot voor kort alleen maar analoog was en waar verrassend veel mensen nog steeds tevreden mee lijken, dan is het een leuke geste van UPC.

Maar je hebt er natuurlijk weinig aan als je, zoals ik, al een uitgebreid abonnement hebt met HD.

Het is leuk als je de keuze hebt om uit meerdere aanbieders te kiezen, maar bij ons heeft UPC het monopolie en is er dus niets te kiezen.

aangepast door leonito
Link naar reactie
Delen op andere sites

@leonito,

 

 

 vergeet het maar. Ik heb een tv van slechts een paar jaar oud met een goedwerkende DVB-C tuner erin.

 

Misschien dat een update voor jou TV de oplossing bied ?

 

Zou je boven in het scherm eens kunnen kijken bij Mijn Prive berichten, het envellopje, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis ongecodeerde digitale signalen voor alle UPC klanten? vergeet het maar. Ik heb een tv van slechts een paar jaar oud met een goedwerkende DVB-C tuner erin.

Ik heb dit toestel zien werken met Ziggo signalen, maar UPC : ho maar.

Ze hebben ( expres?) vergeten bij het startkanaal de channel list descriptor te zetten,

zodat mijn toestel niets vindt.

En dat schijnt bij veel meer mensen ook zo te zijn.

Gemiste kans van UPC.

 

Het was van hem een geconstateerd feit, dat het niet werkt en geen vraag, dus....... 

Alle hulp met eventuele oplossingen worden toch weer negatief beantwoord met.... het werkt gewoon niet.

Tot nu toe ben je de enige die dit probleem heeft.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07. Uiteraard is het bij elke kabelaar zo dat je moet bijbetalen als je meer wilt.

Als je alleen maar het kale basispakket hebt, wat tot voor kort alleen maar analoog was en waar verrassend veel mensen nog steeds tevreden mee lijken, dan is het een leuke geste van UPC.

Maar je hebt er natuurlijk weinig aan als je, zoals ik, al een uitgebreid abonnement hebt met HD.

Het is leuk als je de keuze hebt om uit meerdere aanbieders te kiezen, maar bij ons heeft UPC het monopolie en is er dus niets te kiezen.

Volgens mij is het eerder een slimme zet richting digitale winkelnering bij UPC dan een leuke. Het is een duwtje in de rug niet meer analoog te kijken en vervolgens te ontdekken dat je het pakket te mager vindt. Volgende stap: extra abbo + huur module/box bij UPC.

Wil je concurrentie? Dan wordt dat glasvezel op KPN. Maar goedkoper zeker niet.

 

En troost je: in het Ziggo-gebied is niet meer concurrentie dan bij UPC.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Bij mij werkt het ook niet, er worden alleen analoge zenders gevonden.

 

TV: Samsung ue40c8700 (met C-tuner)

 

Instellingen conform UPC:

 

freq: 164000

mod: 64QAM

Symb. freq: 6900

netw. ID: 43142 (Gelderland)

 

Wie heeft er de gouden tip?

 

(Heb wel UPC per 1 april opgezegd, i.v.m. overgang naar Telfort ITV, echter nog wel signaal op de kabel)

 

Groet, Goofykwek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een samsung tv van 3 jaar en hetzelfde probleem. hij ziet wel iets maar 0 digitale zenders.

 

Dit zijn de juiste gegevens voor UPC Brabant Zuid Oost

Kies het volgende:

Automatische afstemming

Scannen van Digitaal + analoog zenders

Operator: UPC

Netwerk ID: 43144

Frequentie: 156000 KHz

Modulatie: 256 QAM

SymboolFreq.: 6900 KS/s

 

Dat zou het moeten lukken.

 

Vul het Netwerk-ID in die hoort bij uw provincie.

 

Noord Holland 43136, Gelderland 43142, Flevoland 43138, Brabant 43144, Friesland 43140, Zuid Holland 43146

 

Succes,

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...