Ga naar inhoud


Kosten schotelplaatsing, wat vinden jullie van deze prijs


Incognito

Aanbevolen berichten

Ik wil een schotelsysteem nemen. Door omstandigheden kan ik dat niet zelf gaan doen. Van een schotelboer om de hoek een offerte gekregen van 175 euro. Dit betreft een Triax 68cm, 4 koppen, koppenrail, tegelvoet, plaatsing en alle materialen die nodig zijn.

De receiver regel ik zelf.

 

Is dat een redelijke prijs ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer dat je niet hier woont, ik doe het voor nop!!, want hobby.

Maar met die prijzen in NL, lijkt mij dit redelijk.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het wat opgezocht voor je bij mijn leverancier

weet niet wat jij voor merk diseqc krijgt en merk kabel en welk merk lnb hopelijk geen multiconnect lnb's maar dit is wat ik ken vinden voor je

 

 

 

triax 88 cm 39 euro

Triax Multiblock voor 4 lnb's 16 euro

4 keer inverto black ultra single 40 euro

1 keer Triax MFD 41 D Diseqc 4/1 35 euro

tegelvoet 45 euro

30 meter belden h-125 met alle fconnectoren 25 euro

 

totaal ong 200 euro

maar dan weet je wel dat je kwaliteit in huis hebt

 

interesse?????? stuur me een pm en je krijgt het adres

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een schotelsysteem nemen. Door omstandigheden kan ik dat niet zelf gaan doen. Van een schotelboer om de hoek een offerte gekregen van 175 euro. Dit betreft een Triax 68cm, 4 koppen, koppenrail, tegelvoet, plaatsing en alle materialen die nodig zijn.

De receiver regel ik zelf.

 

Is dat een redelijke prijs ?

Prijs is niet te gek maar een 68 cm schotel voor 4 koppen?

Zou dan toch vragen voor minstens 78 of 88 cm. Dat gaat de prijs ook niet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het wat opgezocht voor je bij mijn leverancier

weet niet wat jij voor merk diseqc krijgt en merk kabel en welk merk lnb hopelijk geen multiconnect lnb's maar dit is wat ik ken vinden voor je

 

 

 

triax 88 cm 39 euro

Triax Multiblock voor 4 lnb's 16 euro

4 keer inverto black ultra single 40 euro

1 keer Triax MFD 41 D Diseqc 4/1 35 euro

tegelvoet 45 euro

30 meter belden h-125 met alle fconnectoren 25 euro

 

totaal ong 200 euro

maar dan weet je wel dat je kwaliteit in huis hebt

 

interesse?????? stuur me een pm en je krijgt het adres

 

Dat is waar, ik weet niet welk merk lnb en diseq hij gebruikt, ik zal het navragen.

Plaatst je leveranceer de schotel ook of levert hij alleen de spullen ? zo ja, wat rekent hij voor de plaatsing ?

 

Prijs is niet te gek maar een 68 cm schotel voor 4 koppen?

Zou dan toch vragen voor minstens 78 of 88 cm. Dat gaat de prijs ook niet maken.

68 is te krap daarvoor ? dan ga ik voor de 78.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn mening niet opdringen, maar een goede ontvanger is een "Linux" ontvanger van o.a. Dreambox of Vu+

Heb zelf laatste merk, een Duo.

Er is nu ook een Vu+ Solo 2 en die zou het snelst van allen moeten zijn.

Opstart, maar 40 seconden, om maar iets te noemen. 

http://vuplus.com/productSolo2.html

 

Ook raad ik je twin LNB´s aan, deze hebben 2 uitgangen dit is onontbeerlijk als je een twin tuner ontvanger koopt.

Dan heb je nog steeds maar 4 koppen nodig, maar wel twéé DiSEqC switches.

 

Voor meer raad en daad, gewoon blijven vragen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had me ook iets verdiept in de ontvangers. Die Solo2 is een prachtig ding. Enige nadeel voor mij is dat er geen dvb-c op zit. De Gigablue Quad is vergelijkbaar qua specificaties, maar wel met eventueel dvb-c.

 

Wat is het voordeel van twin LNB's ? ik ben van plan om maar 1 receiver te gebruiken, en ik neem zelden programma's op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om met het laatste te beginnen, dan volstaat één tuner en "normale LNB (´s) toch zou ik gaan voor een twin tuner ontvanger.

Dan zet je er gewoon (nog) geen harddisk in. Maar als je dan later spijt krijgt....

Als je niet naar de prijs hoeft te kijken, dan heb je nog de Vu+ Ultimo en de Duo2 komt er aan.

Die hebben verwisselbare tuners, die je er zelf insteekt.

Je kunt dan bijv. 3 kabel tuners nemen of twee en een satelliet tuner of nog andere configuratie.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorspronkele offerte van de satelliethandelaar (waarom moet zo iemand een boer genoemd worden?) voor €uro 175,00 is heel goedkoop. Ik begrijp niet hoe die man het kan doen voor die prijs.Voorrijden, montage, instellen met dure meetapparaten, uitleggen en dan de hardware.Voor €uro 275,00 was het nog niet te duur geweest. In zo´n klus gaan al gauw een uur of 2 zitten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs.IJzerbout zit niet zo te zeuren. Waarom mag je die man geen satellietboer noemen? We hebben toch ook een groeteboer, een melkboer, een varkensboer, een kaasboer, een eierboer, een visboer, een wijnboer, een klompenboer, een fietsenboer, een oud ijzerboer, een bandenboer, een olieboer, een kolenboer enz.

En je gaat me toch niet vertellen dat dit allemaal agrarische beroepen zijn.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan ga ik morgen naar de vleesboer, de boekenboer, de hotelboer en de kledingboer.

Ik vind het een verpaupering van ons taalgebruik en bovendien nog degraderend.

 

Dit soort onbenullig taalgebruik gebruiken ze ook niet in andere landen zoals Engeland of Duitsland.

 

Ik zie het me al zeggen: "I had my satellite-dish installed by a satellite farmer". De Engelsen of Amerikanen zouden zich afvragen of ik ze wel allemaal op een rijtje heb.

 

Of: "Ich habe meine Satellitenanlage von einem Satelliten Bauer montieren lassen". De Duitsers zouden me ook adviseren om professionele hulp te gaan halen.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...