Ga naar inhoud


Zoek een ontvanger met goed beeld en die kan opnemen op harde schijf


indieke

Aanbevolen berichten

Hallo.

 

Ik heb een technisat ontvanger met harde schijf.  Heb 2 schotels, één voor de courante Astra signalen voor TVV en één voor die waar de Engelse opstaan.  Die komen niet samen binnen, dus als ik naar de Engelse zenders kijk, kan ik altijd weer de ingang veranderen (heb maar één ingang). Dus ik kijk daardoor nooit naar mijn Engelse zenders, wat toch zonde is.

 

In de kelder komen DE TVV zenders binnen, daar zitten splitters , diseq en zo van die dingen, de andere Sat, komt rechtstreeks in de living binnen.  Mijn idee was een 2 e ontvanger te kopen.

 

Ik las veel goeds hier over de    MAXDIGITAL XP1000. Die zou een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben, maar ik zie toch vaak veel goedkopere "kastjes" aangeboden.

 

 

Wat is dan het verschil tussen al die ontvangers van 50 € tot wel 500 € en meer?  Het voornaamste is voor mij goede beeldkwaliteit (heb een Sony VW 95 projector), en dat ik ik eventueel met een extern hard diskje kan opnemen. Wat is verder het voordeel van een Linux ontvanger?

 

Of is er iets dat ik aan mijn bestaande ontvanger kan  hangen om zonder verlies de 2 signalen zonder storingen aan te sluiten?

 

 

Vriendelijk bedankt! 

 

 

 

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verschil zit hem niet in de kwaliteit maar in het gebruiksgemak.

Kunt u nergens een diseqc switch plaatsen zodat u alles op 1 ontvanger kunt aansluiten

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil zit hem niet in de kwaliteit maar in het gebruiksgemak.

Kunt u nergens een diseqc switch plaatsen zodat u alles op 1 ontvanger kunt aansluiten

 

 

Ik heb dat al tussen de 2 Astra's van TVV Vlaanderen, wordt dat dan niet teveel? 

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang u niet 2 diseqc switches achterelkaar doet is het geen probleem.

Als u bijv astra 1 3 en 2 wilt ontvangen kunt u een switch met 4 poorten gebruiken.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang u niet 2 diseqc switches achterelkaar doet is het geen probleem.

Als u bijv astra 1 3 en 2 wilt ontvangen kunt u een switch met 4 poorten gebruiken.

 

Dus ik krijg een signaal met diseqc switch tussen Astra 19.2 en 23, en boven kan ik dan dus een switch tussen dat signaal en de 28° Astra dus aan de ontvanger installeren, dus geen nieuw kastje nodig?

 

Zijn daar verschillen tussen? Of moet ik in de winkel of via internet een switch kopen?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

indieke : ELKE tuner moet via een disecq schakelaar een rechtstreekse verbinding krijgen met ELKE LNB. er loopt dus één kabel van de tuner naar de disecq switch, en van daaruit 1 kabel naar elke LNB. zo'n disecq komt in meerdere versies, er zijn er waar je 8 LNB's kunt op aansluiten.

ge moet echter wel met een paar dingen rekening houden :

- als er meerdere tuners in de ontvanger zitten dan geld het bovenstaande voor ELKE tuner in de ontvanger.

- je moet dus LNB's hebben met zoveel uitgangen als er tuners zijn

bvb als je 2 ontvangers hebt met elk 2 tuners, dan moet je  3 quad LNB's hebben en 3 disecq switches.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je koopt een nieuwe switch met 4 poorten en gooit de oude switch weg. Op de nieuwe switch sluit je alle 3 de satellieten aan. Een nieuwe ontvanger is dan niet nodig.

 

 

Kan ik niet. 2 x 2 wel. Ik de distrubutie van de 2 andere sats, is in de kelder en het is veel te ingewikkeld de BBC Astra, daar te krijgen.

 

Dus ofwel komen de TVV Astras langs een switch uit de kelder, staat er nog één vlak bij de ontvanger tussen BBC en de 2 TVV's. Als da tneit lukt dan jammer genoeg een nieuwe ontvanger  

Link naar reactie
Delen op andere sites

ge kunt ook een ontvanger nemen met 2 tuners :

- op tuner 1 sluit ge de TVV kabel aan die uit de kelder komt

- op tuner 2 de Astra2 kabel

op die manier kun je beide schotels op één ontvanger combineren

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee switchen achter elkaar is in theorie mogelijk, maar:

* De switch het dichtst bij je ontvanger moet een *uncommitted* switch zijn. Deze switchen zijn vaak duurder dan de gewone "committed" switchen.

* Je ontvanger moet met twee switchen overweg kunnen. Je moet de ontvanger kunnen instellen dat hij eerst de ene en daarna de andere switch commando's geeft bij het kiezen van een

 

Bij een XP1000 of Vu+ Solo2 zijn twee switchen geen probleem. Je moet wel de geavanceerde tunerconfiguratie doen, vereist wat meer kennis, maar dat komt wel goed. Of je Technisat-ontvanger dat ook kan is een goede vraag.

 

Koop je echter een Solo2 kan je ook eenvoudig doen wat Jean-Claude zegt, dan heb je geen tweede switch nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik niet. 2 x 2 wel. Ik de distrubutie van de 2 andere sats, is in de kelder en het is veel te ingewikkeld de BBC Astra, daar te krijgen.

 

Dus ofwel komen de TVV Astras langs een switch uit de kelder, staat er nog één vlak bij de ontvanger tussen BBC en de 2 TVV's. Als da tneit lukt dan jammer genoeg een nieuwe ontvanger  

 

Twee switchen achter elkaar is in theorie mogelijk, maar:

* De switch het dichtst bij je ontvanger moet een *uncommitted* switch zijn. Deze switchen zijn vaak duurder dan de gewone "committed" switchen.

 

 

Het kan ook met één extra 4/1 switch (zo'n gewone, committed switch) en een splitter, op de "trust-manier": http://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/.

Dan is er natuurlijk geen sprake van een monoblock met ingebouwde diseqc 2/1, maar van een losse diseqc 2/1 met 2 LNB's. Maar dat maakt voor de schakeling niet uit; die werkt ook.

 

Je verliest er een paar dB mee, maar als je genoeg reserve hebt op je schotels levert dat geen probleem op.

 

En natuurlijk: de instellingen van de ontvanger aanpassen aan de nieuwe Diseqc/LNB-configuratie!

 

groet, A33

(Hé! mijn 100e bericht! Feestje......  :-)  )

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...