Ga naar inhoud


rotor exact positioneren


josse

Aanbevolen berichten


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, ik besef dat ik een paar jaar onder een steen in slaap ben gevallen met mijn ontvanger, nu ik dus wakker ben wil ik graag mijn ontvanger Humax IRC 5400z weer activeren. heb er zo''n motor bij  diseqc 1.2. Nu overal het stof vanaf is besef ik dat ik niet veel meer weet van instellingen. Nu, is er een handleiding hoe ik die (rotor (motor)) moet instellen ik weet zeker dat iemand mij op weg kan helpen. Het gaat mij eigenlijk alleen maar om FTA zenders want zelfs het kaartje heb ik weg gegeven heb alleen nog een oud canal + kaartje erin zitten. En zender lijsten voor de ontvanger zijn die er nog. Ik ben benieuwd wat wie mij kan helpen. Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Balou, misschien deze draad even goed doorlezen en vervolgens even een nieuwe draad openen voor jezelf als er nog vragen zijn.

Deze draad is van josse.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 dag,klein vraagje

coordinaten

sirius 4.8 gr oost. latitude 51.0014

        longtitude 5.5000

distance 38475 km

7 gr oost, latitude 51.0014 longtitude 5.5000   distance 38472.

gebruuk 4.8 gr oost als nulpunt.

nu lees ik dat blackeyes een db heeft op 4.8 gr oost van + - 13 db.

zelf een db van + - 9 wat overeen komt een 75 pc op 4.8 gr oost.

nu heb goede ontvangst op de sats.

moet ik naar 7 gr oost gaan als 0 punt  voor een hoger db of hangt die db van de ligging af??

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie hierboven ... lol

 

nee dat ligt aan de ontvanger

elke ontvanger is niet gelijk wat db of kwaliteit aangaat met aangeven

als je goed beeld hebt zou ik het zo laten

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het usals- en 1.2-verhaal mis ik 1 ding en dat is dat sommige usals motoren in de ene draairichting niet exact op hetzelfde punt uitkomen als in de andere draairichting. Ik heb dat nu met o.a. 2 SG-2100A motoren gehad, ook de huidige waar een Gregorian op zit.

Je kunt dan 2 dingen doen als je in de ene richting verkeerd uitkomt:

a- naar een sat verderop doordraaien en daarna terug. De door mij gebruikte en makkelijkste methode

b- hem even voor die sat in het menu op 1.2 zetten en dan finetunen. Bij deze methode is het handiger alle sats op 1.2 te zetten om je werk te besparen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lengte kan het niet zijn (25 cm en 1 meter), de muurbevestiging (dubbel met een ondersteun met 2 platen met elk 4 bouten) bij de ene en de grondbevestiging (groot blok beton in de grond met 3 extra tuidraden) bij de andere zal het ook niet zijn. Blijft over de diameter eventueel, die is 5 cm. Ik zal er eens een 6 cm omheen lassen. Maar het is dan wel vreemd dat het altijd dezelfde kant op is terwijl de bevestigingsklemmen geen mm verschuiven. Ik heb het er tot nu op gehouden dat het veroorzaakt wordt door de geringe speling die op de as van een 2100A moet zitten om hem te kunnen laten draaien.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort motoren zoekt het nulpunt altijd op vanuit één richting .

Staat de rotor op het oostelijk segment , is de nulpunt schakelaar (ORG) niet bedient , stuur je hem naar Nul , stopt hij zodra de schakelaar bedient word .

Staat de rotor op het westelijk segment , is de nulpunt schakelaar (ORG)  bedient , stuur je hem naar Nul , stopt hij zodra de schakelaar niet meer bedient word en draait dan terug tot de schakelaar weer bedient word .

 

@ Minplus

Ik vermoed dat het verschil bij jou word veroorzaakt door speling tussen worm en wormwiel , deze is echter na te stellen .

Bij PaulvR hadden we ook dit verschijnsel met de 120 gregorian en de SG2100 , nastellen hielp maar tijdelijk .

Dus heb ik de orginele fibo motor aangepast voor Usals en terug geplaatst.

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ik niet goed genoeg erop gelet heb Trust en dat het op het westelijk segment de andere kant op was dan op het oostelijk segment, als ik je eerste stuk goed interpreteer. Je merkte het alleen bij zwakke sats als de Badr en Nilesat e.d., bij een sterke was het signaal sterk genoeg. Alleen bij het maken van zenderlijsten checkte ik elke sat eerst op maximaal signaal, anders gingen mensen onnodig zenders missen.

Ik kwam de fout op meer forums tegen en hoorde ook van Paul dat je bij hem bezig bent geweest. Kan me alleen niet meer herinneren hoe lang het nastellen gewerkt heeft.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Minplus

Heb je de laatste tijd al eens aan je schotel gevoeld of er overmatige speling op zit ?

 

Ik weet van één type rotor SM3D12 die met veel minder pulsen  (3 / º ) werkt  (SG2100 ± 40 pulsen / º ) en daardoor hetzelfde probleem heeft .

Daarbij maakte het bij zwakke signalen ook uit hoe je de positie opgeslagen had , had je het gedaan van oost komende en als je later op west geweest was en weer terug ging ,

had je vaak geen of slecht beeld .

 

Edit : terug gevonden topic over dit fenomeen .

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/126597-positioneerfout-sm3d12-satdag/?hl=sm3d12

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...