Ga naar inhoud


Welke Lnb op 88cm Triax


flashcs
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Gister een triax schotel laten plaatsen van 88cm  omdat mijn vorige schotel te klein was voor mijn Maximum 24 duo quad LNB

schotel moest verplaatst worden omdat deze ook niet goed stond voor 23.5 astra,  nieuwe kabels etc etc.

 

Toen de boel eindelijk stond bleek dat mijn LNB stuk was,  één van de 2 koppen werkt nog maar.

 

Ondanks dat ik de monteur duidelijk vertelde dat ik nog geen HD abo heb,  heeft hij de schotel uitgericht op 23.5  waardoor ik nu geheel zonder tv zit komende dagen.

 

Hij adviseerde de Canal digitaal duo LNB aan te schaffen,  echter ik lees overal dat deze speciaal is voor schotels van 64cm

Weet iemand of deze CD LNB ook op een schotel van 88cm werkt ?

 

dit staat op de site van CD :   Deze DUO LNB is ontwikkeld voor gebruik in combinatie met de 64 cm Triax

schotel en is gemakkelijk te installeren. Bovendien is het mogelijk om

maximaal 4 satellietontvangeres aan te sluiten.

digitaal.schotelantennelnb/schotelantenne-lnb/duo-lnb-quad

 

 

Alvast dank,  en fijne pinksterdagen allen.

 

Hallo,

 

Gister een triax schotel laten plaatsen van 88cm  omdat mijn vorige schotel te klein was voor mijn Maximum 24 duo quad LNB

schotel moest verplaatst worden omdat deze ook niet goed stond voor 23.5 astra,  nieuwe kabels etc etc.

 

Toen de boel eindelijk stond bleek dat mijn LNB stuk was,  één van de 2 koppen werkt nog maar.

 

Ondanks dat ik de monteur duidelijk vertelde dat ik nog geen HD abo heb,  heeft hij de schotel uitgericht op 23.5  waardoor ik nu geheel zonder tv zit komende dagen.

 

Hij adviseerde de Canal digitaal duo LNB aan te schaffen,  echter ik lees overal dat deze speciaal is voor schotels van 64cm

Weet iemand of deze CD LNB ook op een schotel van 88cm werkt ?

 

dit staat op de site van CD :   Deze DUO LNB is ontwikkeld voor gebruik in combinatie met de 64 cm Triax

schotel en is gemakkelijk te installeren. Bovendien is het mogelijk om

maximaal 4 satellietontvangeres aan te sluiten.

http://***geen-reclame***.nl/schotelantenne-lnb/schotelantenne-lnb/duo-lnb-quad

 

 

Alvast dank,  en fijne pinksterdagen allen.

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Beste flashcs


Ik heb voor je uitgerekend dat de koppen van de Astra 19,2 en 23,5 op een Triax 88 in Antwerpen 57,5mm uit elkaar moeten staan.
Bij een duo-lnb voor 80-85cm schotels zoals o.a. de Maximum 24 duo quad staan de koppen 53mm uit elkaar. Dat is een afwijking van 4,5mm. Dat verschil levert geen enkel probleem op. Wel is het zo dat je door die afwijking de schotel het beste op de Astra 23,5 kunt uitrichten zoals die monteur ook gedaan heeft.
 

Een CanalDigitaal duo-lnb is voor een 60cm-schotel gemaakt en dus absoluut ongeschikt om op een Triax 88 te plaatsen. Bij een CD-duo-lnb staan de koppen 38mm van elkaar. Zou je die dus op een Triax 88 plaatsen, dan wijkt de afstand maar liefst 19,5mm af, zo ongeveer een golflengte. Die monteur snapt echt niets van satellietontvangst als hij jou dat advies geeft.


Verder maakt het voor de ontvangst van de Astra 19,2 of 23,5 helemaal niets uit of de schotel nu op de Astra 19,2 of 23,5 is uitgericht met één kapotte kop.
Als de kop van de 19,2 kapot is, dan zou je deze satlelliet ook niet kunnen ontvangen als de schotel op de Astra 19,2 was uitgericht.

Om de Pinksterdagen niet zonder tv te hoeven zitten, zou je de duo-lnb tijdelijk even ondersteboven kunnen monteren. Doe dan wel een plastic zakje over de aansluitingen zodat er geen water in kan lopen.
Je moet dan wel de instellingen even veranderen in je ontvanger.
Astra 23,5 op A
Astra 19,2 op B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sprietje,

 

hartelijk dank voor je professionele antwoord.

 

de box staat nu ingesteld op enkel  Astra 23.5  welke settings moet ik dan nog aanpassen alvorens ik de box naar zenders laat zoeken ?

 

hij vraagt":

 

configuratie modus

modus

verstuur disecq

volt etc

 

sorry zijn misschien domme vragen maar ik ben echt een leek,  daarom haalde ik er ook een monteur bij en dan raak je nog van de regen in de drup .

 

nogmaals dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag mij af of hij het configuratie modus wel heeft in gesteld ,als je

via  de 23.5 wat wilt ontvangen, dan moet je wel het disecq menu invullen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja satencom, als die monteur niet eens weet dat een CanalDigitaal duo-lnb niet geschikt is voor een Triax 88, dan kun je je inderdaad afvragen of hij wel een juiste conclusie getrokken heeft dat één kop van de duo-lnb kapot is. Het lijkt me geen licht op schotelgebied en ik zou hem er niet meer bijhalen.


@flashcs heeft een VU+duo. Misschien dat iemand kan aangeven hoe in het menu de zaak precies ingesteld moet worden voor een duo-lnb.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wel jammer, denk je  iemand te hebben die die weet wat hij doet , dan krijg  dit  advies

ik zou maar gouw een andere monteur zoeken als ik  flashcs was

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de box inmiddels wederom voorzien van de laatste vti image 5.1 maar nu inderdaad de vraag hoe het tuner configuratie menu ingevuld moet worden

mocht er een  forumlid in de buurt van Roosendaal wonen en bereid zijn tegen betaling de zaak goed in te stellen dan graag !

 

Is overigens te testen of de Maximum quad Lnb defect is ? 

 

nogmaals dank voor alle reacties

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat in mijn vorig antwoord van de bijlage  hotbird 13, dat moet 23,5 zijn natuurlijk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, zo zie je maar @flashcs, van de zogenaamde vakmensen in de schotelbranch moet je het niet hebben. Die zijn er wel alleen helaas dun bezaaid.

Het is treurig dat de man tot de conclusie komt:

- De duo-lnb is kapot wat niet waar is.

- Er moet een CanalDigitaal duo-lnb op die zeker niet past.

- De monteur heeft blijkbaar geen meetapparatuur bij zich of kan er niet mee omgaan want dan zou hij bij de schotel al hebben kunnen meten dat het signaal van de Astra 19,2 en 23,5 aanwezig is.

- De monteur is niet in staat je satellieontvanger op de juiste manier in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...