Ga naar inhoud


Digitenne antenne ook gebruiken voor Wifi.


fred44nl

Aanbevolen berichten

in mijn stacaravan in Zeeland heb ik een buitenantenne voor Digitenne.

in de antennekabel is een power-inserter opgenomen.

de gebruikte antenne is KPN Digitenne Binnen/Buitenantenne Funke v4 / DSC-500

de TV is voorzien van een cam-module.

 

alles bij elkaar werkt dat goed, als je er maar voor zorgt, dat de omgeving rond de antenne stabiel is, dus niet te veel begroeiing, e.d.

 

op de camping is ook draadloos internet.

echter, het signaal daarvan is niet altijd even sterk.

in hoeverre is het mogelijk om de Funke buitenantenne ook te gebruiken voor draadloos internet.

hierbij denk ik dus aan een splitter, die aan de ene kant naar de TV gaat.

de andere kant zou ik dan willen aansluiten op een wifi versterker.

hiervoor denk ik dan aan bijv. Ruckus Metroflex 2211 Universele Wifi Repeater of

Engenius ERA150 High Power Wifi Versterker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


niet, de frequenties liggen veel te ver uit elkaar; indien de antenne toch wifi signaal zou oppikken, wat ze heel weinig ook doet, wordt dit volledig onderdrukt door de daarachter hangende antenneversterker voor wie de wifi signalen stoorsignalen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt bij dat er goed gefilterd wordt. Je wilt immers niet dat telefoon 900-1800-2100-2600 stoort op je Televisie. Die 2,4 Gig gaat er echt niet doorheen.

Ander probleem is dat je ook terug moet met je signaal door de antenneversterker, dat gaat ook niet lukken.

 

Goede wifi richtantenne gebruiken en die aansluiten op een router die is voorzien van een aansluiting voor een externe antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout en EdjeKroketje


Jammer dat jullie niet inzien waarom ik vraag op welke frequentie de Wifi installatie werkt, 2,4GHz of 5GHz.


Beste fred44nl

Er bestaan antennes om het wifi-signaal veel beter op te vangen maar die antennes kun je kopen voor 2,4GHz en 5GHz. Vandaar mijn vraag welke wifi-frequentie de camping gebruikt.

Een antenne voor 5MHz koop je in Nederland voor €69,90 en een antenne voor 2,4MHz koop je in Nederland voor €50,- , zie de bijlages.

post-60869-0-21320200-1369118579_thumb.jpg

post-60869-0-63627200-1369118591_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om een camping gaat zal het vrijwel zeker wel 2.4 MHz zijn waarop het wifi signaal werkt. Alle computers hebben 2.4 MHz aan boord als ze wifi hebben... slechts een minderheid kan overweg met 5 MHz.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om 2,4GHz gaat, kun je ook de TP-Link TL-ANT2409B Flat Panel Antenne 2.4GHz 9dBi proberen. Die geeft natuurlijk wel veel minder versterking maar is bescheiden in zijn afmetingen en kun je buiten of binnen plaatsen. Ik zie hem voor €39,- te koop staan. Zie de PDF-bijlage.

 

tp-link-TL-ANT2409B-datasheet.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout en EdjeKroketje

Jammer dat jullie niet inzien waarom ik vraag op welke frequentie de Wifi installatie werkt, 2,4GHz of 5GHz.

Beste fred44nl

 

Er bestaan antennes om het wifi-signaal veel beter op te vangen maar die antennes kun je kopen voor 2,4GHz en 5GHz. Vandaar mijn vraag welke wifi-frequentie de camping gebruikt.

 

Een antenne voor 5MHz koop je in Nederland voor €69,90 en een antenne voor 2,4MHz koop je in Nederland voor €50,- , zie de bijlages.

 

Lezen Sprietje: de vraag was:

 

in hoeverre is het mogelijk om de Funke buitenantenne ook te gebruiken voor draadloos internet.

 

fred44nl wil zijn antenne gebruiken voor TV ontvangst en WIFI d.m.v. een splitter. En dat gaat dus niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel reacties, met duidelijke informatie :)

het signaal op de camping is 2,4 GHz.

 

omdat de combinatie met Digitenne niet kan, denk ik nu aan een 

Ruckus Wireless Metroflex 901-2211-EU25

om te beginnen kan ik dat zonder antenne doen.

indien nodig kan daar altijd nog een externe buitenantenne op aangesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste Drs.IJzerbout en EdjeKroketje

Jammer dat jullie niet inzien waarom ik vraag op welke frequentie de Wifi installatie werkt, 2,4GHz of 5GHz.

Beste fred44nl

 

Er bestaan antennes om het wifi-signaal veel beter op te vangen maar die antennes kun je kopen voor 2,4GHz en 5GHz. Vandaar mijn vraag welke wifi-frequentie de camping gebruikt.

 

Een antenne voor 5MHz koop je in Nederland voor €69,90 en een antenne voor 2,4MHz koop je in Nederland voor €50,- , zie de bijlages.

Beste Sprietje,

 

Jammer dat je niet goed leest. Jammer dat je ons verwijt dat wij iets niet inzien, terwijl je zelf niet de vraag begrepen hebt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...