Ga naar inhoud


regen red draaibaar systeem


blackeyes

Aanbevolen berichten


Oost west, thuis best. Trust bedoelt oost. Slip of the tongue.

Oeps , doordat ik op Dxtv met een topic over Nilesat bezig was , de boel door elkaar gehaald  :crazy:

 

Maar blackeyes kan ook de rotor via usals naar 19.2 oost laten draaien en daarop uitrichten .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Sittard staat de zon vandaag om 13.33 uur exact in het zuiden. Blackeyes, zoek een stok, steek die in de grond, en hoop op zon. Om 13.33 uur trek je een lijn langs de slagschaduw van die stok. Je hebt nu het zuiden gevonden.

 

Zet de rotor op de nul-positie. Richt vervolgens de arm van de schotel parallel aan de lijn die je net getrokken hebt.

 

Zelf proberen

 

Form B Locations worldwide

Tabular interval: 1 minute

Longitude: 6 east

Latitude: 51 north

Time zone: 2 hours east of Greenwich

Compute table

 

Maximale altitude: 59,9 graden om 13.33 uur.

aangepast door Sat_marc

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zuiden te vinden is geen probleem ik woon in het zuiden...lol

maar ik ken die 7 oost nergens te pakken krijgen

elevatie schotel staat op 31 en van de motor al geprobeert van 45 tot 55 en dat ding  helemaal rond gedraait op elke stand maar dat kreng ishelaas nergens te vinden

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste blackeyes


Jij woont in Sittard.
De coördinaten daarvan zijn 51 graden Noorder breedte en 5,86 graden ooster lengte.
Het maakt dus geen verschil uit of je de schotel nu uitricht op de Astra 4A op 4,8 graden oost of op de Eutelsat 7,0, je zit er precies midden tussen.
Voor beide satellieten moet de elevatie 31,6 graden zijn.

Je begint om de rotor met de schaalverdeling op 51 graden in te stellen.
Nu moet je de elevatie van de schotel in gaan stellen.
Ik weet niet wat voor schotel dat je hebt maar de meeste schotels hebben een offset van 26 graden.
 

De elevatie moet 31,6 graden zijn. Trek je daar die 26 graden offset vanaf, dan moet de schotel 5,6 graden achterover staan t.o.v. verticaal waterpas. Meet dit met een electronische waterpas. Heb je die niet, geef dan even op welke schotel je precies hebt, dan kan ik het voor je uitrekenen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste blackeyes


Als de schotel 88cm breed is, zal die wel ongeveer 98cm (is 980mm) hoog zijn.
De tangens van 5,6 graden is 0,098.
De bovenzijde van de schotel moet dan 980x 0,098=96mm achter de onderzijde staan gemeten met een waterpas.
Als je de schotel zo instelt, zul je de Astra 4A of de Eutelsat 7 zo vinden.

 

Liever heb ik natuurlijk het merk van de schotel want het kan zijn dat de offset van je schotel iets anders is dan 26 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een gewone alu ovale  schotel van 88 cm breed merk weet ik niet wel 88 breed maar hoogte nog niet opgemeten

Ja kijk het antwoord wat je hier geeft, geeft al aan dat je er niet veel zin (en geduld) voor hebt.

Schotel waterpas  met motor, uitrichten mbv signaalmeter of tv en satreceiver = in het menu USUALS of disqq 1.2, op jou satreceiver/of satellietmeter Sirius 5 oost opzoeken, eventueel eerst een aantal zenders met symbolrate/frequentie opzoeken bij Lyngsat etc

 

En tijdens .het zoeken naar het nulpunt 5 oost (sirius) met de schotelelevatie schotel  evt iets naar voren/ naar achteren.

 

Als je op Sirius 5 oost signaal (beeld) hebt dan turksat 42 oost proberen een aantal zenders binnen te halen, dan bijv. hispasat 30 west,  en dan proberen of je 13/23.5/ 28.2/ oost  hotbird/  de drie astrasatellieten  proberen om na 30 west en 42 oost de tussenliggende satellieten te krijgen met maximaal signaal. 

JE MOET DE SCHOTEL GOED IN DE CLARKEBELTDRAAIÏNG ( waar de satellieten zich bevinden) KRIJGEN, MAAR DAT IS WAARSCHIJNLIJK AL WEL DOOR ANDERE FORUMLEDEN AANGEGEVEN.

 

Zet hem op de kick is straks als jij de schotel mooi uitegericht hebt, succes

 

MVG Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat echt geen merk op

net opgemeten

 

is 85 cm breed en 97 hoog

 

ik heb er ook wel zin  in en geduld maar als je al uuuuren bezig bent voor 1 sat te vinden dan krijg je onderhand de ...... ervan

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo jongens ben er mee gestopt

nu een uur of 7  aan een stuk gezocht naar die sateliet maar krijg niks

de 19.2 en de 23 en de hotbird en nog een andere was geen probleem maar net die 7 vind ik nergens

heb het effe voor een maand of 8 gehad nu

ga me nu effe bedenken of ik toch maar een 5 kilo hamer op die prul leg  en ermee stop

want dit is echt geen pretje

ik raad het ook iedereen af om een draaibare op te stellen

ik hou me effe mooi bij mijn t90 daar heb ik geen probleem mee

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...