Ga naar inhoud


duo lnb,s op rails


Daan

Aanbevolen berichten

Weet iemand als dit kan heb hier nog een triax 80 staan met een rails nu was de vraag heb hier van die duo lnb's liggen 2 stuks zou dit werken astra 23.5 en astra 28.2  en lnb 2 voor astra 19 en de hotbird ?

of staan deze te ver uit elkaar

anders moet ik er 4 losse lnb's bij halen.

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Daan


Om te beginnen, een Triax 80 bestaat niet. Is het een Triax 78 of een Triax 88?
 

Begrijp ik het goed dat je twee duo-lnb’s wilt gebruiken om daarmee de Astra 19,2, 23,5, 28,2 en de Hotbird te ontvangen?

Dan is natuurlijk meteen de vraag, welke duo-lnb’s zijn dat? Voor een 60 of 80cm-schotel?

En hoe dacht je die aan elkaar te koppelen. Met een dure uncommitted switch? Ja dat kan maar kan je tuner overweg met diseqc 1.1?


En hoeveel aansluitingen wil je hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

En hoe dacht je die aan elkaar te koppelen. Met een dure uncommitted switch? Ja dat kan maar kan je tuner overweg met diseqc 1.1?

 

En het kan ook op de oude Trust-manier, met een gewone diseqc 4/1 schakelaar. Ene monoblock naar ingang 1 en 2, andere naar 3 en 4 van het diseqc-relais.

 

Voor het overige lijkt het me een enorm gedoe, met twee monoblocks voor posities/schotels waarvoor ze niet bedoeld zijn.

Wat natuurlijk altijd wel kan, is van een monoblock maar één LNB te gebruiken.

 

Groet,  A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste a33

 

Ik heb hier bewust niet voor gekozen omdat daar de nodige haken en ogen aan zitten. Het is ook nog maar zeer de vraag of met de duo-lnb’s die Daan heeft het gaat lukken maar dat weet ik pas als hij eerst mijn vragen heeft beantwoordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er mee gestop het was de een of ander heb nu 2 extra's lnb erbij gezet heb nu 4 sats alleen signaal is nog niet echt 100 % astra 19 e is het sterkst  23.2 is redelijk 28.2 is zwakker en 13 is ook redelijk.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er mee gestop het was de een of ander heb nu 2 extra's lnb erbij gezet heb nu 4 sats alleen signaal is nog niet echt 100 % astra 19 e is het sterkst  23.2 is redelijk 28.2 is zwakker en 13 is ook redelijk.

Astra 2 zou erin moeten knallen. Heb je de schotel wel goed gericht en heeft de rail de juiste kanteling? Heb je de losse lnb's ook de juiste skew gegeven?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de duo-lnb en de losse lnb’s gekoppeld met een uncommitted diseqc-switch?

heb de duo lnb's maar weg gelaten heb nu losse lnb's gebruikt ben gisteravond ng even bezig geweest astra krijg ik op 80 % moet beter kunnen volgens mij en 23.2 ruim 60 %

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Daan


Je weet dat de signaalkwaliteitswaardes die een satellietontvanger aangeeft weinig zegt. Met een andere ontvanger kan het een stuk meer zijn.
Je hebt dus waarschijnlijk een Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog.
 

Welke lnb’s gebruik je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Daan

Je weet dat de signaalkwaliteitswaardes die een satellietontvanger aangeeft weinig zegt. Met een andere ontvanger kan het een stuk meer zijn.

Je hebt dus waarschijnlijk een Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog.

 

Welke lnb’s gebruik je nu?

Waarschijnlijk is 78 ben net klaar heb even ander meter geleend de oude was al 20 jaar en versleten nu heb ik beetje kunnen fijntunen heb nu alles op 85 % denk dat dit het maximale is 

ik heb van die inverto's waren niet zo duur deze schotel is maar een testschotel omdat deze nog aan de muur hing met 1 lnb  maar ben eigelijk wel tevreden met resultaat en gelijk afgevallen met ladder op en neer :) heb zelf hier achter een wavefrontier 90 werkt ook goed

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van 60mm, die torpedo's ken ik wel heb er hier ook nog 1 liggen maar waar we het overhebben zijn de gewone modellen vrij klein kan ook kleiner 50mm  zijn

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Daan

 

Als jij lnb’s gebruikt met een kop van 60mm dan passen die niet goed op een Triax 78. De hart op hart afstand van de twee lnb’s moet 46mm zijn en dat gaat dus niet als de kopdiameter 60mm is.

Je zult dus nooit een optimale ontvangst hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Daan

 

Als jij lnb’s gebruikt met een kop van 60mm dan passen die niet goed op een Triax 78. De hart op hart afstand van de twee lnb’s moet 46mm zijn en dat gaat dus niet als de kopdiameter 60mm is.

Je zult dus nooit een optimale ontvangst hebben.

Klopt had dat eerder eens gelezen maar de satboer hier in het dorp had ze ook niet had er wel aangedacht hoor,is eenmaal gebeurd maar met een blad van 88 zou deze wel goed moeten zijn of niet ?

maar nu ben ik effe tevreden met het signaal.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...