Ga naar inhoud


op cd zenders blokvorming astra 19 en astra 23


wiltop

Aanbevolen berichten

Net even geprobeerd: High TV 3D en BNT World zonder een spoor van blokjes/strepen/bevriezen.

 

Moet ik daaruit afleiden dat het in de CAM, de kaart, het CI+ slot en/of de samenwerking tussen deze onderdelen zit? En zo ja, wat kan ik nog doen om van de storingen af te komen?

aangepast door Shmuel

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik nu de "officiële" Canal Digitaal-CAM. Kan het zijn dat die CAM niet volledig compatibel is met het CI+ slot van de TV? Ik dacht dat het verschil tussen CI en CI+ alleen betrekking had op de opnamemogelijkheden...

Ik zie op het web aanbiedingen voor CI+ CAMs, "speciaal voor CD"; de enige die daar in alle talen over zwijgt is CD zelf.

En zou de, alweer "officiële", oranje CD smartcard wèl compatibel zijn met een nieuwe CI+ module?

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 k zie op het web aanbiedingen voor CI+ CAMs, "speciaal voor CD"; de enige die daar in alle talen over zwijgt is CD zelf.

En zou de, alweer "officiële", oranje CD smartcard wèl compatibel zijn met een nieuwe CI+ module?

Waarom denk je dat CD de kaart alleen samen met een door hun geleverde cam verkoopt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die kaart al een hele poos. Ze hebben 'm toegestuurd toen ik HD toevoegde aan m'n set top box-pakket. Sindsdien proberen ze me elke paar maanden een duurder pakket te slijten :-(

Die "CAM met wereldbol" heb ik een paar jaar geleden gekocht toen de oude Aston kuren begon te vertonen.

 

Ik kan me niet voorstellen dat CD de ontwikkelingen in de markt in de weg staat. Waar ik woon worden vrijwel alleen nog maar TV's met geïntegreerde DVB-S2-tuner verkocht en nauwelijks nog losse sat-ontvangers!

aangepast door Shmuel

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf bij een losse Linux! ontvanger, werkt met CCCam 2.3.0, altijd probleemloos.

Ik heb het niet zo op CI-modules.

 

Verder heb ik hier in Turkije, met een 150 cm. Prime Focus schotel en de LNB voor 23.5 oost scheel kijkend in de schotel, amper**  last van blokvorming.

Dit is ten dele mijn schuld, wegens scheel kijkend en 150 cm, zou beter 180 zijn.

 

Dus, mijn idee is, dat je in de BeNeLux, nooit blokvorming zou mogen hebben, bij een goed afgestelde schotel.

 

** Alleen bij zeer zwaar weer en, dan kan het bij jullie ook gebeuren, dit is het enige nadeel van de schotel.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, mijn idee is, dat je in de BeNeLux, nooit blokvorming zou mogen hebben, bij een goed afgestelde schotel.

 

Met een door CanalDigitaal geleverd setje met 64 cm Triax schoteltje kom je dan bedrogen uit.

De Triax 64 zal op Astra 19.2 geen blokvorming geven maar voor de Astra 23.5 heb je een grotere schotel nodig om in alle omstandigheden verschoond te blijven van blokvorming.

 

CanalDigitaal adviseert een te kleine schotel en gaat er aan voorbij dat dit de kwaliteit van TV kijken via de satelliet negatief beïnvloed.

En dat waarschijnlijk alleen maar om een paar eurotjes te besparen. en dat is verkeerde zuinigheid.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je CanalDigitaal CI module een update gehad?

Zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-installeren-update-ci-module.pdf

Dit zul je dus elders moeten doen want jij ontvangt BVN niet.

 

Hi Sprietje,

 

Waarom zou ik BVN niet ontvangen? En ik schreef hierboven al dat mijn CAM firmware versie 3.03.013sp heeft, dat is precies dezelfde als waarnaar CD verwijst.

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dat krijg je als je ook op andere draadjes bezig bent maar de conclusie dat het een decoderingsprobleem is blijft bij mij overeind.


Jij hebt een Grundig 46VLE8160SL. Die staat niet in de lijst van CanalDigitaal van gecertificeerde televisies waarmee de CanalDigitaal CI-module goed mee overweg kan, zie:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf


Ik denk dat als je eens even met een losse satelliettuner probeert, je helemaal geen probleem hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Zo heb ik ook het CD HD-pakket ontvangen, zo ongeveer sinds het bestaat. Maar het leuke van de nieuwere generatie TV's is nou net dat ze behalve analoog (waar je bijna nergens meer wat aan hebt) ook DVB-T, DVB-C (maar er is hier geen kabel), DVB-S en een USB PVR-aansluiting aan boord hebben.

Eén kastje, één afstandbediening... Ik zie daar wel de voordelen van in.

 

Van die lijst van CD is ¾ al niet meer in de handel. Is ook moeilijk, met de snelheid waarin de modellen elkaar opvolgen.

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen weer blokvorming en hikkers op RTL4HD...maar eens verder gaan zoeken. Ik zie dat de DM800 telkens heel kort(0,5sec) zijn lock verliest. Het SNR=94% Signaal=14,3dB, daar lijkt het niet aan te liggen. Gelijktijdig op de andere ontvanger (VU solo2) die op de zelfde schotel zit gewoon door loopt. Er wordt gebruik gemaakt lnb`s en diseqc switches met meerdere uitgangen.  Ik ga vanavond eens wat ompluggen, kijken of het "probleem" zich dan verplaatst. Misschien is het een defect in de DM800 tuner die toch al erg kritisch is.

 

Ik ben erg benieuwd mensen die glitches ervaren, de ontvangers ook de "lock" verliezen. Dit is te vinden in het zenderzoek menu.

Heb ongeveer de zelfde opstelling alleen de 2e ontvanger staat bij de buren.

Ook ik heb met regelmaat blokvorming en de melding geen of gecodeerd signaal, terwijl mijn ontvangst 86% is.

Nu zijn de buren 3 weken op vakantie geweest en ik heb hier totaal geen last meer van gehad, ze zijn weer terug en het begint weer rara hoe kan dit.

Nu kan ik ze wel het hele jaar op vak sturen maar dat gaat denk ik niet werken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...