Ga naar inhoud


op cd zenders blokvorming astra 19 en astra 23


wiltop

Aanbevolen berichten


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het lijkt erop dat de DM800 na +/- 45 minuten overhit raakt en dan de "lock" steeds vaker begint te verliezen. Het tunerblikje rechts kan je dan nog nauwelijks aanraken. Ik heb een ventilator 80x80mm op de DM800 gelegd en op 5V aangesloten(ivm. lawaai). Het "lijkt" daarmee opgelost te zijn. Nu nog even zien hoe het de komende dagen blijft draaien:-)

aangepast door jacquesb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ET-9500 raakt ook overhit.  Heb utgevonden dat de HDD hiervan de oorzaak is.

 

Heb het deksel van de box verwijderd, en zo opgesteld en nu gaat het goed.  (in mijn geval stoort dit niet - maar ik kan mij inbeelden dat bij anderen dit geen zicht is).

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat de DM800 na +/- 45 minuten overhit raakt en dan de "lock" steeds vaker begint te verliezen. Het tunerblikje rechts kan je dan nog nauwelijks aanraken. Ik heb een ventilator 80x80mm op de DM800 gelegd en op 5V aangesloten(ivm. lawaai). Het "lijkt" daarmee opgelost te zijn. Nu nog even zien hoe het de komende dagen blijft draaien:-)

Hoe oud is die DM800?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mojo

Ik denk een jaar of 3..

Eigenlijk nooit problemen mee gehad..maar nogmaals moet ik het nog even duurtesten.

Ik heb er vroeger nog een 2e dm800 gehad waar uiteindelijk ook een ventilator op moest, vanwege het wegvallen van de video-stream op de DVI output. Inmiddels heeft die box plaats gemaakt voor de VU solo2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het toch fijn dat ik een Vu+ Duo mét ingebouwde fan heb.

Hier loopt niks te warm en dit, in de volle zomer, bij temperaturen van rond de 40 gr. in de schaduw.

Heb wel airco, maar wordt in de winter gebruikt om te verwarmen.

We hebben beide geen last van de warmte.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik heb een DM800hd en constant een fannetje eronder en nooit geen problemen met de warmte.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorig jaar met mijn ClarkeTech HD5000 ook problemen. Als ik hem in Spanje op hete dagen op een andere zender wilde schakelen als de tuner flink heet was, dan reageerde hij op niets meer. Afgelopen winter een 12V 8x8cm fan ingebouwd boven de processor onder de beschermkap en nu in het warme Spanje nergens meer last van. Ik heb hem gewoon op een 9 Volt voedingsstekker aangesloten om het geluid van de fan niet meer te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

 

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Op alle CD HD-kanalen heb ik last van af en toe (zo eens per 30" à 60") optredende balkjes, opgebouwd uit blokjes. De balkjes verdwijnen binnen een seconde weer.

 

Ik heb geprobeerd de diverse mogelijke oorzaken uit te sluiten, LNB gewisseld, uitrichting gepiekt op Asta 3, met en zonder DiSEqC switch, verschillende CAMs... Allemaal geen verschil.

BVN (SD) probleemloos, zowel met als zonder CAM + kaart in het CI+ slot; Arte et al. HD (19) probleemloos; ITV et al. HD (28) probleemloos; Hotbird div. SD-zenders (13) probleemloos.

 

Wie heeft er een idee waar ik verder kan zoeken? Alle sugesties zijn welkom. Alvast bedankt!

 

Voor de volledigheid:

TV met DVB-S2 ontvanger: Grundig 46VLE8160SL

Wavefrontier T90

Oranje CD-kaart

SmarDTV CAM met firmware 3.03.013sp2

Astra 19: S 83, Q 94

Astra 28: S 83, Q 79

Astra 23: S 86, Q 100

HB 13: S 86, Q 87

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Shmuel

 

Heb je op de volgende twee ongecodeerde HD-zenders van de Astra 23,5 ook blokjes?


High TV 3D
11778V, 27500, FEC 9/10, DVB-S2, QPSK

en BNT World
12207V, 27500, FEC 5/6, DVB-S2 8PSK

Heb je de skew van de Astra 23,5 lnb ongeveer 4 graden schuin staan d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal waterpas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier vanmorgen in Brugge tijdens regenval ook continue blokjes op de canal digitaal hd-zenders (o.a. RTL-4 HD).
Al de rest kwam hier gewoon goed mee.

 

Signaal is voor velen toch net iets te zwak in vergelijking met andere. RTL-4 sd op 19° komt door op 100%, eveneens bvb. Arte HD.

 

Mijn lnb staat ook perfect schuin ter optimalisatie van de zwakke zenders. Heb beeld op BNT World en vroeger op Planeta HD.

 

Zijn gewoon zwakke transponders en die 8psk doet er ook geen goed aan...

 

Groeten,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pieter-Brugge

 

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat die 8PSK er geen goed aan doet.


Vroeger (1998) toen de Nederlandse gecodeerde zenders alleen nog maar op de Astra 19,2 zaten met makkelijke modulaties zoals DVB-S-QPSK en FEC 3/4 voor RTL 4, 5 en 7, zeiden ze dat je een 60cm-schotel nodig had. Nu ze op de zwakkere Astra 23,5 zitten en DVB-S2-8PSK gebruiken met FEC 3/4 voor bijv. History HD, zeggen ze nog steeds dat een 60cm-schotel voldoende is. Dat kan natuurlijk niet. Je hebt wel 4,8dB meer signaal nodig. Dat is een verschil tussen een Triax 64 en een Triax 110.


Voeger had je dus inderdaad veel minder uitval bij regen dan tegenwoordig maar ja, CanalDigitaal kijkt alleen maar hoe ze zo goedkoop mogelijk uit kunnen zenden en het interesseert ze geen worst dat mensen eigenlijk een grotere en dus duurdere schotelinstallatie nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pieter en Sprietje,

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zodadelijk op 23.5 die andere HD-zenders bekijken.

 

Intussen zie ik dt het beeld van Ned 1 SD op Astra 1 ook van tijd tot tijd bevriest...

 

Ik meld me weer.

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...