Ga naar inhoud


In Spanje een Triax kopen.


de mon

Aanbevolen berichten

Lloret is een achterbuurt wat betreft doe het zelf materiaal.Ik vond daar zelfs nog geen buis om aan het terras vast te maken.

Ik heb een Pace tvv maar de schotel zonder merk is te zwak om tv te zien.

Er staat een Sunny reciever waar ik tvv cam insteek.

Ik hoop dat vtm sd nog speelt op Astra 1 .

Ik had al een topic gestart,boodschappenlijstje = Triax 78 + quad lnb tvv (schotel 80 cm).

Ik heb enkel een quad lnb tvv voor schotel 60 cm,deze blijft desnoods hier.

Over 10 jaar was ik zelf in Barca gaan zien voor een reciever met cam slot.Alles is daar canal+(niks cam).

Met de vlieger is mijn bagage beperkt,ticket is gekocht.Of Triax mss met de post.Blanes is vriendelijker voor de doe het zelver.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben in .es de vraag gaan stellen,zij kennen de situatie aldaar.

Vtm sd speelt nog(Astra1),kaart mss eerst checken voor de geldigheidsduur.

Schotel zonder merk  ginds is te zwak om de hoge freq te ontvangen voor de Pace reciever van tvv.

De Sunny reciever met tvv cam(geleend) ontvangt wel tvv.

Daarom wil ik toekomst gericht wat hardware kopen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds een zeer onduidelijk verhaal.

Is het nu Lloret de Vistalegre op het eiland Mallorca of Lloret de Mar aan de Costa Brava? Jammer dat het nog te veel moeite is om duidelijk aan te geven waar je zit.


In Barca voor een reciever gaan kijken? Dat ligt 560km van Lloret de Mar af. Waarom kijk je dan niet in Barcelona, dat is maar 75km.

 

Aan een Triax is moeilijk aan te komen in Spanje. Alleen bij satellietwinkels die door Nederlanders of Belgen gerund worden.

Maar een Spaanse schotel werk ook hoor. Je moet wel een duo-lnb Astra 19,2- 23,5 kopen voor een 80-85cm-schotel en dat zal in Spanje in een Spaanse satellietshop ook niet meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan zal ik hier even zoeken naar sat shop dichtbij Lloret de Mar die Triax verkoopt en in stock heeft..Liefst zonder een bestelling te plaatsen.Spaanse mañana ken ik al.En een Triax roest niet door die zoute zeelucht.

Spijtig heb ik enkel een quad lnb tvv voor 60 cm schotel.

Nog wat vraagjes:off set of prime focus en lnb houder laat toe de de quad duo tvv lnb te verdraaien.-Krijgt de tvv kaart updates via Astra1 of Astra3 ?

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een TvVlaanderen duo-lnb past alleen maar op een Triax 64 in Lloret de Mar. Een grotere schotel kun je wel vergeten. Dan moet je toch echt een duo-lnb hebben voor een 80-85cm-schotel.


Kaartupdates krijg je via elke zender waar je kijkrechten voort hebt dus via de Astra 19,2 en Astra 23,5.

Een update van de fastscanzenderlijst krijg je alleen via de Astra 19,2 op de transponder waar ook de zender BVN op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok niet teveel avontuur in Spain.Triax zit in Madrid.

Dodicom Lloret de mar zit al jaren aan die grote ronde blok.Er zit een papegaai die steeds fluit als je passeert.

De lnb koop ik hier ,geschikt voor 80 cm.Die neem ik mee naar de winkel om het uit te leggen,no hablo Espagnol.

Het internetcafe raadpleeg ik wel tov woekerwinsten.

  • Antenas parabólicas.Dodicom

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede duo-lnb Astra 19,2 – Astra 23,5 met vier uitgangen is bijvoorbeeld deze Maximum AMBQ 24

Mogelijk zal hij een ander merk hebben maar let er in ieder geval op dat de hart op hart-afstand tussen de
twee koppen ongeveer 53mm is (van pukkeltje tot pukkeltje of hart op hart pijpjes).


Ik heb voor je berekend dat in Lloret de Mar op een Triax 78 de twee koppen 52mm uit elkaar moeten staan. De duo-lnb die 53mm uit elkaar staat past dus perfect want die 1mm verschil is absoluut te verwaarlozen.

post-60869-0-70872100-1371118457_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,ik heb de lnb geknipt,Paint,Ctrl +v en afgedrukt.

Triax is meestal een off set schotel.Geldt dat ook voor een vreemd merk, prime focus schotel 80 cm (en lnb hoorns 53 mm) ?

Ik zal zeker naar de lnb houder kijken waarbij je de duo lnb kunt verdraaien.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Spanje een offsetschotel koopt van 70cm breed en 80cm hoog, dan past die daar ook prima op. Gewone lnb’s en duo-lnb’s passen niet op een primefocusschotel. De kijkhoek is totaal verschillend.


De duo-lnb moet in Lloret de Mar 15,5 graden schuin staan, dus de Astra 19,2 lnb 14mm lager dan de Astra 23,5 lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren per abuis op 'Dit is het beste antwoord' geklikt.Dat veranderd dan,excuses.

Morgen rijdt er iemand naar Lloret de mar.Ik kan iets meegeven.

Ik heb mijn recente Triax schotel eens opgemeten; de hoogte is 80 cm ,breedte is minder.Volgens het foldertje zou dat een TD78 zijn.

De arm opvouwen en meegeven denk ik.

Toch bedankt voor jullie moeite.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de mom


Een schotelmaat moet je altijd op de spiegel meten, dus zonder de omgevouwen rand meegerekend en dan is een Triax 78 schotel 70cm breed en 78cm hoog.

Zoals ik in bericht 6 al schreef, past in Lloret de Mar een TvVlaanderen duo-lnb niet op een Triax 78,

wel op een Triax 64 maar dat is in Lloret de Mar wel aan de krappe kant.


Voor een Triax 78 zul je toch een duo-lnb moeten nemen voor een schotel van 80-85cm zoals ik in bericht 8  al aangaf.

 

In Nederland en België kun je een TvVlaanderen duo-lnb wel op een Triax 78 plaatsen alhoewel de afstand tussen de twee koppen dan ook al niet echt klopt, maar door de 10% grotere ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 in Lloret de Mar t.o.v. Nederland, gaat dat niet.


Je moet wel de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten zodat die het meeste signaal krijgt en de schotel dus uitrichten op de Astra 23,5, zie bijlage.

post-60869-0-55088800-1371274375_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein vraagje:

Past die duo/twin of duo/quad LNB(TVV/CD)  van bij ons, ook bij jullie in Z-Europa ook in de 60cm schotel ?

 

Men probeert ons hier wijs te maken, dat gelet op het breedtegraadsverschil Amsterdam-Madrid, de satafstanden Astra19° en Astra23° niet meer zouden passen in de respectievelijke brandpunten voorzien in die duo LNB's!!! :confused: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Madrid moet de afstand tussen de Astra 19,2 en de Astra 23,5 voor een Triax 64 schotel 40mm zijn, dus daar is de CD duo-lnb nog goed te gebruiken. Dat wordt al anders als je Zuid-Spanje neemt. Wil de de duo-lnb bijv. in Athene gebruiken, dan moet de afstand al 52mm zijn terwijl die maar 38mm is. In Athene moet je dus een duo-lnb nemen voor een 80-85cm-schotel op een Triax 64.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...