Ga naar inhoud


In Spanje een Triax kopen.


de mon

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoe hij dat allemaal kent.Schotel is op reis.

Door instellen van de lnb's is nu mijn kl tv opgerookt.Je ziet buiten niks,wat meer helderheid en ziedaar een rookpluim.

Ik had er al wat karton opgeplakt,mss zijn er andere middeltjes. 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertaling:-Sprietje kent veel.

               -De schotel heb ik met een vakantieganger meegegeven

               -Ik was buiten de lnb's op een andere schotel aan't zetten,plots kwam er rook uit de tv

               -Ik had de helderheid v/d tv wat hoger gezet en karton boven het scherm geplakt om goed te kunnen zien

               -Zijn er andere middeltjes om je scherm goed te zien,zoals bvb in een grote doos steken of een folie op het scherm plakken

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mon schrijft:

 

“Zijn er andere middeltjes om je scherm goed te zien,zoals bvb in een grote doos steken of een folie op het scherm plakken”


Ja, smorgens op tijd je nest uit komen en voordat de zon boven de horizon uit komt de schotel en lnb’s afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig dit hele verhaal. Ik volg het met grote belangstelling.

En ik heb respekt voor het geduld van Sprietje.  :D  :D

 

Ik heb hier zelfs bij de lokale Ladbroke (weddenschapwinkel) een weddenschap afgesloten of het goed gaat komen: ja of nee.

Ik zal maar niet zeggen waar ik op gewed heb. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook hééel goed werkt is een audio-visuele afstandsbediening (uw vrouw, vriendin, vriend of ?) die CONSTANT roept => 1,2 4 6 7 8 7 6 7 8 8 8  blokjes of 50 55 60 70 75 74 76 78 78 78  % signaalsterkte , maar natuurlijk niet s 'morgens om 5 uur 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou oble, het kan wel op die manier maar is toch verre van ideaal. Een satellietontvanger is al erg traag met het weergeven van het signaal en als daar dan nog eens een vertraging van die audio-visuele afstandsbediening bij komt, kun je nauwelijks zien wat een
kleine verandering aan de schotel precies tot gevolg heeft gehad.

En die laatste procentjes winst die je met fijnafstellen kunt bereiken als je een scherm naast je schotel hebt staan, haal je er niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Een satellietontvanger is al erg traag met het weergeven van het signaal ...kun je nauwelijks zien wat een

kleine verandering aan de schotel precies tot gevolg heeft gehad....

 

Jasses, dat wist ik niet. Ik had vorige week mijn 19.2 lnb stuk en ik zie op de tuner matige ontvangst nadat ik hem vervangen had (even uit mijn hoofd, iets van 57 % tegen 80-85% op de 23 en 28 -> Visiosat schotel)). Dus die kan ik mbv de tuner (XP1000/OpenPli) niet fijner afstellen?

aangepast door Mr. M

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een satfinder liggen.Door vergissingen met een verkeerde sat met dezelfde freq laat ik die L iggen.

Je kan daar mee fijn regelen H,V,low ,high, enz mee regelen.Iets voor flatgebouwen.

Je moet telkens op dat knopje drukken om een andere functie,welke raad maar.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...