Ga naar inhoud


Van Seca2 kaart naar oranje Seca3 kaart


Radenko@onsbrant

Aanbevolen berichten

Canal digitaal op z'n smalst.

 

Een kennis van me is nog in het bezit van zijn Seca2 kaart die ook nog op zijn naam geregistreerd staat.

Enkele jaren geleden had hij zijn abonnement bij CD stop gezet. Nu wil hij weer een recreatie pakket nemen.

Mijn advies was neem contact met CD op en vraag hoe te handelen bij het opstarten van een recreatie pakket en dat CD dan een nieuwe Oranje kaart zou afsturen.

Volgens CD is dit niet mogelijk ze verplichten je om een nieuwe kaart bij de vakhandel te kopen .

Mij was wel bekend dat men de oude Seca2 kaarten niet meer op een andere naam kon zetten. Maar daar is hier geen sprake van.

Wie heeft hier ervaring mee. 

 

M.vr. gr Radenko

 

 

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi.

 

CD heeft deels gelijk.

Je zult met die seca2 kaart niet verder komen .

Je moet een oranje seca3 kaart hebben wil je een abo kunnen afsluiten.

 

Als hij nog een abonnement had dan had hij gratis een oranje kaart gekregen.

 

Het goedkoopste is om 2e hands een oranje seca3 smartcard te kopen waar NL 1 2 en 3 actief op zijn.

Deze worden voor ongeveer 35 euro al aangeboden.

 

Deze online op naam zetten kost dan 29,95 euro,je pakket erop zetten kost online 3,95 euro meen ik.

 

Als je dit optelt kost het bij mekaar een kleine 70 euro wil hij een abo hebben.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die nog geregistreerd staat heeft ie dus ook ned 1, 2 en 3 op die kaart.

Ik dacht dat cd dan nog wel tegen een iets gereduceerd tarief een oranje kaart aanbiedt en dat er dan ook geen registratiekosten betaald hoeft te worden.

 

http://apps.canaldigitaal.nl/hdkaartwissel/

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een achterstand kun je hem niet p naam zetten en zit er siwieso al geen nl 1 2 3 op.

topicstarter meldt daar helemaal niets over, dus een beetje vreemd om daar wel vanuit te gaan.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen sprake van betalingsachterstand. In eerste instantie ging het om een geregistreerde kaart (seca2) die op eigen naam staat. Waarvan het abonnement enige jaren geleden door de eigenaar is stop gezet.  Nu wil de eigenaar weer een recreatie pakket opstarten. En dan zegt Canal Digitaal koop maar een nieuwe kaart wij zijn niet genegen een oranje Seca3 kaart ter beschikking te stellen ook niet voor een gereduceerde prijs.  

 

Bedankt voor de reacties  

 

Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een geregistreerde Seca-2 kaart omruilen voor een Seca-3 kaart.

Onlangs zelf nog gedaan, het kostte mij 39 Euro.

Zelf heb ik dit gedaan via MijnCanalDigitaal, kan vast ook via de telefoon.   

 

Daarna kan je je kaart met het gratis standaard-pakket (Ned. 1/2/3) uit laten breiden naar een  

recreatiepakket.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij toch de verkeerde aan de telefoon gehad. Vorige maand heb ik ook gebeld met de vraag om een zwarte Seca2 kaart met alleen NED1-2-3 over te laten nemen en voor de nieuwe eigenaar het recreatie pakket te laten registreren. Antwoord was: stuur het overname formulier op en het komt in orde. Nieuwe eigenaar heeft kosteloos een oranje Seca3 kaart ontvangen. Wel €29,95 registratie kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal gps.

 

De service van CanalDigitaal is soms afhankelijk van de medewerker die je aan de telefoon krijgt.

Soms loopt het makkelijk en soms tref je iemand die tot niets bereid is.

In het laatste geval moet je echter doorduwen en een weigering niet accepteren.

 

Laatst ook zo'n stompzinnige medewerker naar zijn afdelingshoofd gestuurd na een weigering.

Resultaat was dat een defecte seca2 kaart met Set Top Box pakket gratis omgeruild werd voor een seca3 kaart.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet laten om iets te zeggen over CD,

Julie hebben gelijk met wie je aan de lijn krijg want ik moet nl ook mijn seca2 omruilen naar 3.

Kosten voor deze omruiling is €19 Het lijk erop dat medewerkers van CD zelf gaan bepalen wat je moet betalen.

Wat een bedrijf zeg. Bij de ene wel en de andere niet. Dit kan toch niet. Ik heb ook een abo. met Settop pakket, eigelijk

moet het gratis zijn. toch !

 

Met vriendelijke groet,

nchingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dit gedoe met een niet willende medewerker omzeilen door te bellen met de "service" afdeling dat je kaart defect of verloren is.

Met Set Top Box abonnement is je seca2 kaart verzekerd tegen defect en verlies.

Het laatste is het makkelijkst ,dan hoef en kan je geen kaart meer terug sturen.

De oude seca2 kaarten zijn op of willen ze niet meer vernieuwen dus je krijgt dan een seca3 kaart zonder kosten.

 

Ik weet het, niet helemaal correct, maar met een eerlijk verhaal wordt je regelmatig het bos ingestuurd door sommige service medewerkers.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...