Ga naar inhoud


rebox re 2210, ervaring updaten?


cornelis2000

Aanbevolen berichten

wie heeft ervaring met het updaten?

Er zijn twee mogelijkheden nl middels USB stick of met Firmware Upgrade server service.

In de handleiding lees ik dat er na de herstart een fabrieksinstelling moet gebeuren.

Betekent het dat na een terugzetten naar een fabrieksinstelling alle zenders en satellieten opnieuw moeten worden ingesteld?

Kortom alles opnieuw instellen?

Welke keuze is het makkelijkst middeels USB of Firmware Upgrade?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cornelis,

 

rebox adviseert om na het upgraden een fabrieksreset te doen. Dit houdt in dat alle systeem- en serviceinstellingen (kanalenlijsten) gereset worden.

Reden hiervoor is dat in het verleden het enkele keren is voorgevallen dat er problemen optraden omwille van bepaalde aanpassingen in hun firmware.

 

Welke de makkelijkste meyhode is, is een beetje afhankelijk van je voorkeur.

Zelf update ik steeds met een stick, maar dit heeft meer te maken met het feit dat ik mijn interne HD als extern heb aangesloten met behulp van een enclosure.

 

De satellieten zouden normaal wel opgeslagen blijven; zenders zul je echter opnieuw moeten zoeken.

 

Je kan steeds je zenderlijst bewerken met polaredit, een gratis tool door een Octagon gebruiker ontwikkeld (octagon is een merk gebaseerd op dezelfde hardware als de rebox ontvangers; het zijn allemaal Fortis boxen met een eigen logo)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je vragen om me meer wegwijs te maken met het werken met polaredit.

Wat moet ik precies downloaden (op die site staat een heleboel)?

Hoe moet je dat programma gebruiken?

Is dit een programma dat je gebruikt op de computer of op de ontvanger?

Je begrijpt het al, ik ben geen deskundige op het gebied van informatica.

Alvast bedankt voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

polaredit is een programma voor de computer.

 

eerst zoek je de zenders op de ontvanger.

vervolgens start je polaredit, en klik je op de 'up- download' toets. Kies eerst FTP-opties; typ het IP adres van je ontvanger in het vakje 'IP-Adres'. Voor de gebruikersnaam typ je 'root' en passwoord laat je leeg. Je kan dit dan als een profiel opslaan. Je kan ook de connectie testen door op de correcte knop te klikken.

Sluit dit venstertje, en nu ben je normaal terug in het hoofdscherm.

 

Klik opnieuw op de 'up- download' toets, en kies nu 'octagon 10x8 --> PC (fdu upload)'.

Je zenderlijst wordt nu uitgelezen.

 

In de linkse kolom heb je de sat-gegevens, en de zenderlijsten zoals die op jouw box gekend zijn. Het middenstuk bevat de zenders; en het rechtse stuk bevat de transpoder details.

 

Eerst maak je een nieuwe groep aan (klik met de rechtsemuisklik op 'Favorieten groepen (All) ' en kies 'voeg favorieten groep toe')

Hou de selectie op de groep All; selecteer in het middenste deel enkele zenders, en kies met de rechtermuisklik 'Aan favorieten toevoegen' en uit het uitklapmenu de groep die je net gemaakt hebt.

 

Als je klaar bent de gegevens terug uploaden naar je toestel ( de knop 'up- download' en vervolgens PC --> octagon 10x8 (download)' kiezen).

De ontvanger zal wel even rebooten, maar dan is jouw zenderlijst wel bijgewerkt.

 

 

downloaden kan via het octagon forum in het tools deel voor 'Octagon HD Series 118, 908 - 1028'

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste de Père,

 

Het downloeden van Polaredit lukt me niet.

Weet U welke versie er gedownload moet worden voor mijn Rebox RE 2210 HD?

Waar moet de download vinden en hoe?

Geprobeerd bij Octagon Duitsland, Octagon HD deries 118, 908-1028, kom er niet door om bij Polaredit te komen. Moet Polaredit uitgepakt worden?

Wellicht kunt U mij goede raad geven.

vr.groet,

Cornelis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de Père,

Het downloaden is volgrns uw instructie gelukt. (polaredit 10270576, ingepakt 10189440 van 18-10-2012 beta versie).

Vervolgens het zip bestand geopend.

Het bestand geeft alleen de duitse zenders weer. Ik kan er geen beweging in krijgen om bijvoorbeeld de canaldigitaal zenders en ook de andere zenders van de andere satellieten erin te krijgen (heb een draaibare schotel).

Is er een handleiding hoe dit programma werkt?

vr.groet,

Cornelis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cornelis,
 
er bestaat enkel een Duitstalige helpfunctie in Polaredit. Je kan deze openen door op het kleine vraagteken onder het sluiten kruisje te klikken.
 
Voor wat betreft jouw opstelling, ik heb geen draaibare opstelling dus dat maakt dat ik er niet echt iets van ken.
Heb je de download van jouw ontvanger naar polaredit gedaan? Je zei immers dat je het bestand hebt uitgepakt, maar niet dat je deze ook geinstalleerd hebt en de download gedaan hebt.
 
Een andere mogelijke zou zijn om jouw huidige zenderlijst op jouw ontvanger eerst op te slaan op een USB medium, en dit medium aan jouw PC aan te sluiten om zo de FDU-file aan te passen.
 
Hou er rekening mee dat je eventueel wel de optie om automatisch de zenders te nummeren op de ontvanger moet uitzetten... Geen idee hoe het op de 2210 moet, maar de beschrijving om dit op bv een 9000 te doen kan je hier terugvinden:

http://www.sat4all.com/forums/topic/307007-re-9000hd-zendernummering-in-polaredit/?hl=polar

http://www.sat4all.com/forums/topic/295243-re-9000hd-polar-editor-nummerrangschikking/?hl=polar

http://www.sat4all.com/forums/topic/293838-re-8000hd-zenders-verwijderenverplaatsen/?hl=polar&do=findComment&comment=1879285

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...