Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Triskel

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Houden we het wel vriendelijk?

 

Iedereen mag hier een bijdrage leveren zolang men elkaar met respect bejegent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij proberen hier de mensen die iets vragen te helpen en soms weet de ene meer dan de andere maar dat wil niet zeggen dat je iemand

moet beledigen en dat is niet de eerste keer dat dat gebeurd daarom reageer ik nogal heftig misschien sorry daarvoor

 

 

  Mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug On-Topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja, wat ik al eerder aangaf, een SAB Titan I HD en de duo LNB waar jij het over had.

 

Ik vraag mij af, als ik geen HD pakket neem bij CD dan kan ik toch gewoon met de HD ontvanger en duo LNB de HD tv zenders en radio zenders ontvangen welke vrij zijn zoals de Duitse zenders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nederland 1HD, 2HD en 3HD zijn niet FTV, hetgeen betekent dat je een geldige Canaldigitaal kaart nodig hebt om deze te kunnen zien.

 

 

De Duitse "Offentliche HD Sender", ARD en ZDF  zijn vrij te ontvangen, de "Private HD Sender" Zoals RTL en Prosieben zijn gecodeerd, daarvoor is een CI+ module en kaart nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een abbo via CD, dus met een card. Dit betreft SD-uitzendingen. Dus als ik een HD-ontvanger met en duo-LNB aanschaf kan ik met deze card gewoon  alle SD-uitzendingen welke gecodeerd zijn blijven bekijken.

Daarnaast kan ik als ik het goed begrijp ook alle vrije HD-zenders ontvangen zonder dat ik een HD abbo moet gaan afsluiten. Dus zowel via 19.2 als 23.5.

 

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

aangepast door edtbonep
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vrije zenders zijn vrij, daar kan je niet eens een abonnement op afsluiten.

En met een HD ontvanger kan je zonder problemen de SD uitzendingen bekijken

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou, ik ben er mee aan de slag gegaan. Nieuwe GT-MDT43 duo-lnb geplaatst. Wat opviel was dat wanneer ik de Astra 1 in de houder monteer heb ik een goed (groen, meer dan 4) signaal. Ik heb echter geen ontvangst van Astra 3 kanalen. (rood blokje). Overigens, wanneer ik de Astra 3 in de houder monteer, dan krijg ik helemaal geen signaal op de Astra 1of op de Astra 3.

In de ontvanger heb ik bij de antenne-instellingen bij overige gekozen voor schotelnummer 2, KU band, freq. 9750, LO LNB 10600, polarisatie horizontaal, schakeling (22khz) Ja, symbol rate 27.8 en convolution code 3/4.

Als ik dan bij signaalsterkte kijk zie ik geen signaal.

Heb ik nu een instelling verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste edtbonep

 

Heb je de duo-lnb wel op de juiste schuinte ingesteld?

Hij moet 42 graden schuin staan, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt moet de rechter kop een stuk lager staan dan de linker kop.

Gebruik de bijgevoegde tekening.

Print deze uit, knip hem uit en plak hem aan de achterzijde tegen de duo-lnb.

De schuine lijn moet nu horizontaal staan.

 

Ik heb nog even naar de footprints voor profs van beide satellieten gekeken.

Op Tennerife geeft SES Astra aan dat je een 90cm-schotel nodig hebt voor de Astra 19,2 en een 105cm-schotel voor de Astra 23,5.

Het is dus het beste om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten, dan krijg je daar het meeste signaal op. Ik hoop alleen dat je hem dan ver genoeg gedraaid krijgt want misschien komt de vrijhangende kop wel tegen de lnb-houder aan of tegen de arm.

post-60869-0-21857100-1386074505_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de 23.5 kop in de houder plaats heb ik helemaal geen ontvangst meer met de 19.2 kop, hoe ik deze ook draai.

Schotel is groot genoeg en professioneel uitgelijnd met de oude lnb.

Overigens heb ik met de 19.2 kop in de houder wel een betere ontvangst dan met de oude kop (ongeveer 4,4 van 5).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...