Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Triskel

Aanbevolen berichten


Op een schotel van 95cm breed moeten de twee lnb’s 45,3mm uit elkaar staan.

Een Cadaldigitaal duo-lnb voor een 60cm-schotel staat 38mm uit elkaar. Dat is dus 7,3mm te weinig. Een 4,3 graden duo-lnb voor een 80cm-schotel staat 53mm uit elkaar, dat is dus 7,7mm te veel. Een schotel van 95cm breed pakt dus voor beide duo-lnb’s niet ideaal uit. Het enigste monoblock wat best goed past is het Inverto 4 graden monoblock voor 80cm-schotels waarvan de lnb’s 48mm uit elkaar staan, zie:

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=251&cat=36

Helaas is deze slechts te koop met één aansluiting en bovendien zie ik op internet geen enkele zaak die hem verkoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie maar dat alles goed vast staat want ze verwachten vannacht en morgen zeer zwaar weer De scholen zijn morgen dicht

Zullen regelmatig zonder beeld zitten want bij een tropische storm mag je nog zo een goede installatie hebben beeld heb je toch niet

en daar is niets aan te doen Toch nog proficiat

 

 mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben een tropische cycloon gehad. Alle zaken hier waren gesloten.Regelmatig uitval gehad van astra 1 en3 als ook stroomstoringen en regelmatig geen internet.De regen viel met bakken uit de lucht.Veel straten waren afgesloten en onder gelopen.In een woord noodweer.Het is nog altijd zwaar aan het regenen en hebben soms beeld en soms niet.

 

Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hey allen, 

Ik heb de 10 schermen over deze topic proberen te lezen, maar kan eerlijk gezegd niet meer volgen op einde.

Bon.  Mijn schoonouders hebben in Los Cristianos een appartement gekocht, enkele weken geleden.

En ik mag daar begin Juli op vakantie ... als ik TVV installeer.

Zal dus schotel op terras worden om te voldoen aan de eisen van complex.  Richting lijkt allemaal doenbaar (oosten).

Maar wat kopen in BE ?

 

lijk dit te hebben begrepen:

Bij een schotel van 90x100cm moeten de koppen 44,5mm uit elkaar staan, 
een afwijking van 6,5mm tegenover de standaard LNB duo van TVV. 
Dit lijk volgens jullie nog wel te doen, zeker als je de zaak wat uitmiddelt.
Of zelf met schotel van 100cm breed en 112cm hoog
Astra1 in de houder en Astra3 -42 graden omhoog (signaal van 82 en kwaliteit van 84) als ik hier correct lees
 
is dat correct
 
Beiden wil dan zeggen dat ik met een standaard start kit van TVV kan beginnen (schotel laat ik thuis en koop nieuwe en grotere in LC)
Aanbieding op het moment :
M7 SAT801 hd-ontvanger
Schotel met ontvangstkop DUO LNB Quad
kabels en rimram voor 29 euro + maandelijks abon.
 
 
 
Oftewel
 
Schotel 120cm?
Wat betreft de afstanden van de lnb’s het volgende.
de lnb’s moeten op een afstand staan van 58mm.
Je kunt dan twee lnb’s nemen met een 60mm kop die tegen elkaar staan. 
Best de Inverto Black Ultra lnb’s want die presteren voor zwakke signalen het beste.
Voor montage de SAB LNB-houder GK2 A024 gebruiken.  
Daarmee kun je de schuinte van 42 graden makkelijk instellen en ze ook tegen elkaar zetten.
De skew van de lnb’s moet als volgt ingesteld worden;
   Astra 23,5 moet 43 graden schuin staan t.o.v. verticaal waterpas
   Astra 19,2 moet 40 graden schuin staan t.o.v. verticaal waterpas
 
Maar dan moet ik enkel de decoder hebben van TVV
 
Het is voor mijn schoonouders.  Moet dus best zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn.
 
Wat kunnen jullie aanraden/adviseren?
 
ps, zal die ferreteria eens opzoeken
 
Groeten
DAvid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dave. Volgens mij is een M7 801 goed genoeg als je tevreden bent met de Tvv zenders.De lnb kan je beter uit Belgie meebrengen.Je kan het doen zoals ik het beschreven heb of zoals Sprietje het zegt.Het reultaat is het zelfde.Een grotere schotel geeft meer regenreserve maar het regen hier misschien 2of 3* per jaar.

 

Mvg.Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allemaal.

Het is van mijn kant even stil geweest in dit topic.

Mijn afgelopen vakantie had ik geen tijd om mij met deze materie bezig te houden vanwege de afwikkeling van een inbraak in mijn appartement (gelukkig niets weg).

Had een hoop schade aan twee schuifpuien en dus een hoop geregel.

Maar goed, alles is weer piekfijn in orde.

 

En nu weer verder met het CD verhaal.

Eind november ga ik weer naar Tenerife.

CD stopt met het SD signaal van NED 1, 2 en 3 en nu worden we verplicht om over te stappen op HD.

Ik heb een sterk aanbod gekregen van CD inzake de M7 801 en overweeg om deze receiver aan te schaffen.

Nu kan ik er gratis de DUO LNB Quad van CD bij krijgen, maar volgens mij heb ik daar niet zoveel aan omdat deze LNB bedoeld is voor een 60 cm schotel.

Ik heb natuurlijk al een Duo LNB op Tenerife dus dat is geen probleem (zie mijn eerdere bericht omtrent het type Duo LNB).

 

Moet ik nog een signaalmetertje kopen of lukt dat voldoende met de signaalmeter van de M7 801?

Als ik dat moet aanschaffen, welke raden jullie mij aan?

 

Deze goed genoeg?

 

b_238.jpg

 

Grtx,

Ed.

aangepast door edtbonep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...