Ga naar inhoud


Tv vlaanderen in Tenerife


Triskel

Aanbevolen berichten

En dat is het probleem. Er ligt een GSO.

Er is ook al een schotel waarop de spaanse zenders worden ontvangen en doorgegeven.

Er moeten dus LNB's bijgeplaatst worden. De meerderheid is Spaans en wensen niet te betalen voor een uitbreiding.

is in de vereniging van eigenaren afgestemd.

Onderzoeken nu de alternatieven.

Een extra GSO of meerdere zal wel niet betaalbaar / haalbaar zijn. Ook installatie technisch niet.

Dus kleinschalig is dan de enige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, dat is meestal dat als de meerderheid niet wenst mee te betalen, het nagenoeg ondoenlijk is om op eigen kosten het GSO-systeem aan te passen zodat het wel werkt. Dat is veel te duur.
Je zult dus een schotel moeten plaatsen op je eigen balkon en wie kan dat zien als je op de bovenste etage woont. Eventueel kun je de schotel nog ondersteboven plaatsen zodat die bijna vlak ligt.
Een duo-lnb bestaat er tot maximaal 4 aansluitingen.
Je kunt eventueel ook twee smalle lnb's naast elkaar zetten. Twee normale lnb's passen niet naast elkaar. Bij twee losse smalle lnb's moet je dan gebruik maken van quattro-lnb's die je op een multiswitsch aan sluit. Dan kun je behoorlijk wat aansluitingen hebben, wel tot 20 of 30 of nog veel meer.
Je zult wel zelf de coaxkabel naar de diverse gebruikers moeten leggen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou voor de Spanjaarden alles bij het oude kunnen laten, en voor de Expads de afgaande coaxkabels van de multiswitch kunnen losnemen en die aansluiten op een nieuw "kopstation".

 

De Expads zullen alleen voor het oorspronkelijke en het nieuwe systeem moeten betalen.

Voor de Expads een T90 met de gewenste posities voorzien van quattro LNB's met daarachter een geschikte multiswitch.

 

Iedereen gelukkig!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er een beetje aan welke satellieten er momenteel op de gemeenschappelijke installatie gebruikt worden. Dat zal wel de Hispasat zijn en misschien ook de Astra 19,2.
Ook al zit de Astra 19,2 ook op hun systeem, dan zou ik toch zelf gewoon een schotel voor de Astra 19,2 en 23,5 op het dak zetten zodat je helemaal niets met hun installatie te maken hebt anders kunnen ze je misschien problemen in de schoenen schuiven waar je helemaal niets mee te maken hebt. De bestaande kabels loskoppelen is natuurlijk een goed idee. Wil iemand van de Vlamingen of Nederlanders dan twee aansluitingen hebben, dan kan gebruik worden gemaakt van de Johansson Stacker-Destacker. Probeer dan ook de maandelijkse kosten van hun systeem te beëindigen of in ieder geval drastisch te verminderen omdat je er geen gebruik meer van maakt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet in Tenerife ook lukken daar ik een appartement op de bovenste etage heb.

Maar de collega eigenaren zitten op de tussen vloer en komen niet zo makkelijk weg met de plaatsing van de schotel.

 

ik zou de eerste zijn (op 1 hoog dus zonder ontvangst) die je een handkus geeft voor een kabeltje naar jou Balkon.

 

Natuurlijk heeft Sprietje gelijk als het over een grote Woongemeenschap gaat met V.V.E.

Dan is dat beter officieel geregeld (ook afschrijving en onderhoud).

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We krijgen een 1.30 meter schotel met Astra 19,2; 23,5 en hotbird antenne.
Word wat duurder omdat we met kleiner aantal moeten investeren.
De eerste schotel particuliere schotel gaat ook weer van dak dus we gaan niet provoceren.
Bedankt voor alle info. Zijn gedwongen ons bij collectief aan te sluiten.
 

aangepast door Johan45
Off topic vraag verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Abuela, met astra 1 zijn we natuurlijk niks en ik heb eens een blindscan gedaan en er worden maar een 10 tal transponders doorgegeven met zoals je komt te vertellen voornamelijk canal+ transponders. We zitten hier ook met een groot aantal Britten en die hebben indertijd een 4.3m schotel laten plaatsen maar met de positie veranderingen van astra2 den laatste tijd en regelmatig slechte ontvangst zijn die massaal aan het overschakelen naar die Mag254 boxen over internet en willen niet meer investeren in aanpassingen. Ik zit op het gelijkvloers met mijn schotel en krijg binnen enkele maanden last van groeiende bomen en overweeg het zelfde te doen. Met die Mag boxen krijg je daarenboven ook de Nederlandse RTL en SBS en sport kanalen. Ik vind dat maar nogal een illegale bedoening en hoelang gaat dat blijven duren maar is wel interessant?

Set, mag ik veronderstellen dat u spreekt over Las Olas? Mag ik ook weten welk prijskaartje er aan vast hangt?

Grtjs oble

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, een schotel van 130cm is behoorlijk overmeten om daar de Astra 23,5 en 19,2 mee te kunnen ontvangen maar ze hebben die maat nodig omdat bij een kleinere schotel de twee losse lnb's niet dicht genoeg tegen elkaar kunnen staan. Je hebt dan al een Gibertini OP 125 L nodig met een f/D van 0,66.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...