Ga naar inhoud


Pairen van nieuwe N2 smartcard zonder originele decoder


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een smartcard van een niet nader genoemde provider met bijhorende boxkey + rsa. Nu is de kaart bijna aan het stukgaan, plastic los en zo. De hond heeft er eens aan gebeten :)

 

 

Tijdens het extractie proces is de originele decoder wel stukgegaan dus een nieuwe (blanco) smartcard bekomen is wel een optie maar ik weet niet of ik die dan weer gepaired krijg met de "originele" boxkey..

 

 

Ik beschik wel over een andere werkende decoder van dezelfde provider met een geupdate smartcard. Ook is het mogelijk om de entitlements geupdate te krijgen van de kaart in de niet-gepairde decoder. Het lijkt me dus wel duidelijk dat er EMM's toekomen op het kaartje ook al zit het niet in de originele box.

 

Ik heb het kaartje draaiende in oscam maar er komen precies geen EMM's op toe dus steek ik het op de zoveel tijd een uurtje in de originele receiver.

 

 

Zou het mogelijk zijn om de nieuwe smartcard in een andere decoder te steken en dan een heractivatie aan te vragen?

 

Thanks

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een niet nader te noemen provider LOL....  Met zomaar een heractivatie aan vragen kom je niet.  Je moet UPC/Telenet zover krijgen dat ze deze nieuwe kaart aan een andere box koppelen. Technisch gezien kan het wel maar normaal doen ze dit niet.  Ze sturen dan een monteur die zowel kaart/box omwisseld.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het pairen van de nieuwe smartcard kan rechtstreeks in het backend van de provider als je naar een verdeelpunt gaat. Als je smartcard stuk is kan je deze omwisselen voor een nieuwe. Zelfs telefonisch via de helpdesk kan je een andere smartcard laten koppelen aan je box.

 

Mijn vraag is alleen of je daar per se de originele box voor nodig hebt voor het "pairingsprocess"

aangepast door bccrew
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo,

 

Ik heb een smartcard van een niet nader genoemde provider met bijhorende boxkey + rsa. Nu is de kaart bijna aan het stukgaan, plastic los en zo. De hond heeft er eens aan gebeten :)

 

 

Toch knap van zo'n hond. Klepje van de ontvanger open maken, de smartcard uit de lezer halen en daarna op de kaart gaan bijten. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb voor een prikje 5 sd digiboxen gekocht,waar er 3 smartcards bijzaten,en wat bleek,geen enkele was van die box,zo zij de ontvanger.ik heb tn gebeld en heb er 3 verbonden met een willekeurige kaart.na het doorgeven van de serienummer en de smartkaartnummer had ik na 15 minuten beeld.dus éénzelfde kaart kan in een andere ontvanger,maar dan moet je het een en ander uitleggen,en als ze willen,brengen ze dat in orde.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is netjes dat Telenet dit zomaar wil doen, hier in NL zijn ze niet zo makkelijk helaas.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart zat niet in de ontvanger maar lag uitzonderlijk op de salontafel nadat vrouwlief alles eens afgestoft had :)

 

EMM's met entitlements komen dus toe in een andere ontvanger

 

Maar EMM's met een pairingsrequest niet?

 

 

Voor de duidelijkheid, het gaat over Voo, dus niet Telenet...

aangepast door bccrew
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die pool heeft nooit vastgezeten en er is ook nooit een rechtzaak geweest, ze houden het alleen boven zijn hoofd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...