Ga naar inhoud


wie heeft zonnepanelen ?


mapi

Aanbevolen berichten

Helemaal waar en weet je? Voor hetzelde geld heb je nu minder

maandelijkse lasten en dat is toch ook gewoon prettig, toch?

 

En wist je het volgende? Ik zit bij Greenchoice als energie

leverancier. Daar krijg je korting op je kWh prijs. Als je dan

ook nog eens lid ben van de FNV krijg je weer een extra korting

hierbovenop. 'T is maar dat je het weet . . . .

Jep

Maar om daar een woning niet voor te kopen....

Gaat ook wat ver.

Helemaal waar en weet je? Voor hetzelde geld heb je nu minder

maandelijkse lasten en dat is toch ook gewoon prettig, toch?

 

En wist je het volgende? Ik zit bij Greenchoice als energie

leverancier. Daar krijg je korting op je kWh prijs als je

zonnepanelen hebt. Als je dan ook nog eens lid ben van de

FNV krijg je weer een extra korting hierbovenop.

'T is maar dat je het weet . . . .

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

beste satters /zonnepanelen mensen,

 

wie van jullie log zijn zonnepanelen op de computer/website.

ik doe het hier zelf namelijk ook.

ik vindt het leuk om het allemaal bij te houden.

en ook bij andere mensen te zien

 

link 1  mijn website

 

link 2  dag opbrengst

 

link 3  maand opbrengst

 

link 4  jaar opbrengst

 

link 5  alle opbrengst

 

gr.

henk

Hé Henk

 

Leuk om te zien wat je opbrengsten zijn. De dip in de winter was ik benieuwd naar.

Onze energie leverancier logt uiteraard ons verbruik en opbrengsten, en ik kan dat elk moment van de dag online bekijken.

 

In April/Mei hebben we 362kwh teruggeleverd.

Dit levert mij ca.17,50 per maand op, voor deze twee maanden.

(362 x 9.68 / 2)

 

Uiteraard behaal je het grootste voordeel door je opgewekte stroom zelf te gebruikten.

 

En dat blijkt ook wel, aangezien we slechts 13euro per maand aan stroom verbruikt hebben in April & Mei.

 

Henk,

Hoeveel cent krijg jij met geleverd kwh?

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk ook nog wel benieuwd hoe het gaat als je zonnepanelen hebt en wisselt van leverancier...

In principe wissel ik ieder jaar van leverancier om de laagste te krijgen...  maar kan dit nog wel als je met zonnecellen op he dak zit? "Wie" betaalt de teruglevering? is dat de leverancier die je op dat moment hebt? Doen ze dit allemaal??.... Ik weet wel dat je dan nooit in zee mag gaan met een bepaalde energieleverancier die je de cellen zogenaamd "voordelig" aanbiedt... want dan zit je volgens mij vast aan die leverancier voor de duur van het hele contract, en dat is per definitie onvoordelig...

 

het is niet zo dat ik gelijk ga overwegen om die dingen op mijn dak te leggen.... ik denk dat de rendabiliteit nog niet echt goed is... en ook het punt van switch tussen leveranciers zit me nog niet helemaal lekker....  Maar misschien dat iemand die panelen heeft weet of je gewoon kan switchen... en of er dan ook verschil zit bij de vergoeding van de teruggeleverde stroom.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt gewoon wisselen van leverancier.

Je leverancier 'betaalt' jou geleverde stroom (in de praktijk wordt je gecrediteerd op je nota).

Uiteraard dien je goed de tarieven te bekijken en te vergelijken, ook de teruglever tarieven.

 

Panelen of hele installaties laten leveren door een energieleverancier betaal je natuurlijk ook gewoon zelf middels een aanbetaling en /of schandalig hoge tarieven.

Alleen kan het voor sommige mensen aantrekkelijk zijn omdat er geen kapitaal nodig is om toch de panelen op je dak te krijgen.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor die informatie...

De teruglevertarieven vind je volgens mij niet op de bekende vergelijkingssites voor stroom en gas...

Het rendement zou eerst ook nog wat moeten verbeteren... want dan kan je het gas helemaal de deur uit gooien (daar ben ik toch al geen fan van) en gewoon alles electrisch houden...  maar dat is voorlopig nog utopie denk ik...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag zonnepanelen maar woon in een woningbouw huuske en dat houden ze maar al te graag af.

Uiteindelijk denk ik komen ze d'r wel maar dan krijg je wel een huurverhoging en die betaal je dus nooit af en vervolgens huurverhogingen op de verhogingen van de zonnepanelen natuurlijk.

Ik wil ze graag maar niet zo.

Wellicht kets ik er toch een 3-tal op een schuur maar die staat niet gunstig.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mausepartyhouse,  Hartelijk dank voor die link!  interessant om te lezen wat er zoal in de markt zit.

Dat Salderen is eigenlijk gewoon wel interessant... je krijgt dan in principe het bedrag inclusief de belastingen (die meer dan 110% bedragen) terug, of beter gezegd, die hoef je niet te betalen, omdat de meter een lager aantal KWh aanwijst, en je daarop afgerekend wordt... Je moet er dus inderdaad op letten dat je energiebedrijf eerlijk werkt en de hoog tarief geproduceerde stroom ook in het hoge tarief teruggeeft...  

In een rijhuis kan je uiteraard niet veel cellen kwijt... maar het "zou" in principe wel interessant kunnen worden begrijp ik...

Eerst nog maar even de kat uit de boom kijken, want ik zou eigenlijk eerst een heel stuk dichter bij de Duitse grens willen gaan wonen, omdat dat dan makkelijker wordt met boodschappen en benzine... en dan gelijk cellen op het nieuwe huis lijkt een goed plan. 

Nu zit ik huizen te kijken die goede schotelvoorzieningen mogelijk maken... veel muren waaraan je schotels kan hangen naar de goede richting, maar nu komt daar dan nog een goed uitgericht dak bij...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik heb er 10 op het oosten en dat voldoet boven verwachting.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag zonnepanelen maar woon in een woningbouw huuske en dat houden ze maar al te graag af.

Uiteindelijk denk ik komen ze d'r wel maar dan krijg je wel een huurverhoging en die betaal je dus nooit af en vervolgens huurverhogingen op de verhogingen van de zonnepanelen natuurlijk.

Ik wil ze graag maar niet zo.

Wellicht kets ik er toch een 3-tal op een schuur maar die staat niet gunstig.

bij ons heeft de woningbouwvereniging  ze bijna  kosteloos geplaatst we moesten alleen een 1 malige bijdrage betalen van 750 euro en heb er nu 12 op het dak liggen

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...