Ga naar inhoud


help!!! leek en probleem met Dreambox dm 7000 s


Do22

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!!

Even een vraagje, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb sinds een paar jaar een dreambox dm 7000 s via marktplaats gekocht, alle setting ed waren toen al gedaan. Gebruiken canal digitaal, gezien we in het buitenland wonen. Nooit problemen gehad, niet met kijken en niet met opnemen. De laatste week kan ik niet meer opnemen omdat het geheugen vol is, maar zelfs als ik alles wis blijft het geheugen vol. Harde schijf geheugen staat op vol, en ik heb geeeeen idee hoe ik dit kan oplossen. Heb even op internet gespeurd maar de termen die daar allemaal gebruikt worden zeggen mij als leek helemaal niks. Ik hoop dus dat hier iemand is die mij kan helpen, of iig kan uitleggen waar ik in godsnaam moet beginnen :).

Mvg Do

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eeehhhh. Echte leek hier dus.. geen idee wat wel/ niet weg mag? Bedoel je qua ingestelde dingen ofzo? Wat gebeurt er als ik de harddisk formatteer? Moet ik dan alle settings opnieuw doen om weer tv te kunnen kijken? En hoe formatteer ik de harddisk anyway :$?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat k gevonden. Maar wat gebeurt er als ik dit reset? Moet ik dan allemaal nieuwe dingen instellen en/of downloaden om weer via canal digitaal te kunnen kijken nr de tv? Want heb echt geeeeen idee hoe dat moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke settings bedoel je dan?

 

als je de schijf formatteert dan gaan alleen opnames verloren.

zenderlijsten en instellingen enz staan op de box zelf.

 

om tv te kijken hoef je niets te downloaden.

cccam zal er gewoon in blijven staan.

dus je kaart kan er ook gewoon in blijven zitten.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het een sd dm7000 is,kan het zijn dat er een multiboot opstaat,en meer dan een firmware.als je de firmware draait via de schijf,kan je als ik mij goed herinneren niet formateren.gebruik je geen multiboot,moet je bij instellingen hdd ergens formatteren vinden,en kan je de schijf formateren.het kan ook zijn,dat je geen multiboot hebt,maar dat de var aangemaakt is op de harddisk.dan kan je hem ook niet formateren.je zou dan programma per programma moeten wissen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ja, langskomen in Haarlem! Is op zich niks aan de hand en dit draadje gaat anders dàgen duren... Gewoon films naar een andere schijf kopiëren dan wissen van de Dreambox schijf... Herstarten en klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh had het zó gedaan zij het niet zo dat ik in Spanje woon, dus helaas ietwat ver weg..

 

Wat bedoel je met wissen? Want kon de harde schijf niet resetten, gaf een foutmelding met dat mount. Fabrieksinstellingen terug zetten? Maakt me niks uit als opgenomen bestanden verloren gaat, als ik daarna maar weer kan opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...