Ga naar inhoud


De ideale sat ontvanger bestaat die?


gerrit B

Aanbevolen berichten

naast de 4 kleurknoppen die duidelijk beschreven functies hebben wordt ook de menu toets en info toets getoond die dan ook weer functies hebben.

 

Als je in bv in de videolijst zit werkt het ook weer zo.

 

Zenderlijst

post-32439-0-15618100-1374869819_thumb.jpg

 

Zenderlijst menutoets

post-32439-0-46298600-1374870225_thumb.jpg

 

Als je ergens in een menu zit, en je weet het niet hoe en wat, probeer dan ook eens de "help" toets

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad, het slechte punt is weer verdwenen, want ik vind dat je gewoon zenders moet kunnen in de goede volgorde zetten of in een favorietenlijst via de receiver zelf. Het jammere van "hobbyreceivers" is dat er vaak heel erg goede en volledige software ontwikkeld wordt door een groot aantal mensen zonderf dat er echt goede en leesbare handleidingen bestaan. Je moet dingen blijkbaar "toevallig" ontdekken of de goede manier van iemand 'horen'. Gelukkig dat dit gebeurt, maar dat is wel jammer.

 

De ideale ontvanger....  ik blijf veel lezen en vergelijken en afwegen... en als de tijd er is dat mijn "bijna ideale" receiver die ik nu heb, aan vervanging toe is, weet ik hopelijk welke 'meer ideale' receiver er in de plaats moet komen :)

 

Mij interesseert het besturingssysteem totaal niet... dus zeggen dat ik een linux ontvanger 'mis' kan ik niet zeggen, ik heb er geen, en mij gaat het zoals het topic begon, om de "meest ideale" receiver... en dat is wel voor iedereen net even anders, maar toch...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn interpretatie van dit topic is dat de meest ideale ontvanger gedachten moet kunnen lezen, en daar dan op reageren

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@metoo, waarschijnlijk is het beter dat hij geen gedachten kan lezen.... je weet nooit wat er dan zou gebeuren ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ideale ontvanger is natuurlijk die waar je het best kan mee werken. Ik wil zeker geen afbreuk doen aan de ontwikkelaars van OpenPLi (die ik momenteel gebruik) of welke andere (Enigma2) image ook maar na jaren MythTV als PVR en XBMC als mediacenter gebruikt te hebben kan ik enkel vaststellen dat Enigma2 toch wat oud (en beperkt) aanvoelt. Zaken die ik enorm mis:

 

  • ge-avanceerde opname mogelijkheden: MythTV haalt zijn informatie ook via EIT of via XMLTV binnen. Zeker in geval van het laatste is het makkelijk om aan te geven of een aflevering van een TV-serie die je al gezien hebt opnieuw opgenomen moet worden etc... Auto-timer doet een goede poging maar is zeker niet zo krachtig als wat MythTV kan (http://www.mythtv.org/img/screenshots/mythweb_details.png)
  • een overzichtelijke web-interface: vergelijk MythWeb eens met OpenWebif (http://www.mythtv.org/img/screenshots/mythweb_listing.png of http://www.proenz.de/wp-content/gallery/mythtv/19_mythweb_status.jpg) Ik heb nog steeds niet gevonden hoe ik eenvoudig kan zien wat elke tuner op elk moment wat aan het doen is.
  • commercial-flagging: MythTV analyzeert de opnames op reclame (op bv. zenderlogo, blank frames wanneer naar reclame overgeschakeld wordt etc..) en plaatst daar cut-points die je makkelijk kan overschakelen

Dit is wat ik jaren gewoon was en overschakeling naar een Enigma2 based image was voor mij toch een "achteruitgang". De hoofdreden waarom ik toch voor een receiver gekozen heb is dat MythTV enkel op PC's draait en dit, in vergelijking met een STB nogal veel stroomt verbruikt. Ik hoop dat er, zeker met de nieuwe generatie STB's met krachtiger CPU's, iemand is die MythTV wil porten naar deze toestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het slechte punt is weer verdwenen, want ik vind dat je gewoon zenders moet kunnen in de goede volgorde zetten of in een favorietenlijst via de receiver zelf. Het jammere van "hobbyreceivers" is dat er vaak heel erg goede en volledige software ontwikkeld wordt door een groot aantal mensen zonderf dat er echt goede en leesbare handleidingen bestaan. Je moet dingen blijkbaar "toevallig" ontdekken of de goede manier van iemand 'horen'. Gelukkig dat dit gebeurt, maar dat is wel jammer.

 

De ideale ontvanger....  ik blijf veel lezen en vergelijken en afwegen... en als de tijd er is dat mijn "bijna ideale" receiver die ik nu heb, aan vervanging toe is, weet ik hopelijk welke 'meer ideale' receiver er in de plaats moet komen :)

 

Mij interesseert het besturingssysteem totaal niet... dus zeggen dat ik een linux ontvanger 'mis' kan ik niet zeggen, ik heb er geen, en mij gaat het zoals het topic begon, om de "meest ideale" receiver... en dat is wel voor iedereen net even anders, maar toch...

 

dat was dus helemaal geen slecht punt, zenders handmatig met de AB aanpassen/verplaatsen e.d zit er nu zo'n 10 jaar in volgens mij, dat was  er al met E1. er is genoeg beschreven, vaak wordt er niet gelezen. RTFM o.a hier:

http://translate.google.com/translate?client=tmpg&hl=en&langpair=en%7Cnl&u=http://openpli.org/wiki/HomePage&sandbox=0&usg=ALkJrhhVL-LEww8a1HeIpBsKF7vytocmsA

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metoo, ik had me alleen maar gebaseerd op wat ik in dit topic las... ik probeer zo veel mogelijk te weten te komen over dit soort ontvangers, om later een uitgebalanceerde keuze te kunnen maken.

Daarom ga ik ook soms in op bepaalde dingen die geschreven worden...  een receiver kost heel erg veel geld, en je koopt hem voor vele jaren. Dus de keuze moet weloverwogen gemaakt zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu jullie het toch over receivers hebben, zijn er die zich onderscheiden om op een bijna professionele wijze een schotel mee af te stellen? Hopelijk dwaal ik hiermee niet te veel af van het topic. Eventjes maar!

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat je daar te veel mee afwijkt, want ook dat kan een afweging zijn voor de aankoop van een ontvanger

 

Of het professioneel is weet ik niet maar de Vu+ heeft een ingebouwde signaalzoeker waarbij realtime de SNR, de AGC en de BER wordt aangegeven.

Draai je iets aan je schotel dan zie je ook vrijwel zonder vertraging direct de signaalsterkte wijzigen.

Heb je de schotel op de Astra 1 gezet en heb je goede ontvangst dan kun je wel naar een andere satelliet gaan maar dan heb ik nog geen functie gevonden om dan ook direct de signaalsterkte van deze te kunnen bekijken zonder e.e.a eerst op vooraf ingesteld te zetten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen VU, dit geeft bv Openpli op de ET's of DMM's, XP1000

 kan ook via mobiel  android, tablet etc.(als de ontvanger op het netwerk aangesloten is)

met het mobieltje of tablet bij de schotel is erg handig

 

post-32439-0-84911700-1375107936_thumb.jpg

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...