Ga naar inhoud


En dan dit...privacy


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Sjattuh, ik denk dat het probleem is dat je niet weet wat je deelt.

Een aantal  dingen lijken inderdaad onbelangrijk... zo zal een bepaalde nederlandse supermarkt intussen wel weten door analyse van hun bonuskaart dat ik alleen de aanbiedingen daar koop en wel in relatief grote aantallen... de rest koop ik elders... koppel je daar dan nog wat dingen aan, zoals betaalkaarten, maar dan moeten ze het wel internationaal doen, dan zien ze nog meer... en is dit 'gevaarlijk'? waarschijnlijk niet. Maar als je alle puzzelstukjes bij elkaar brengt weten ze heel erg veel over je... Als je zo onverstandig bent om al je foto's op sites als flikr oid neer te zewtten, met daarbij nog uitgebreide commentaren of gps coordinaten, dan wordt het nog erger, omdat de data in de USA staat, en dan ben je helemaa vogelvrij ...

 

Er wordt altijd gezegd dat Zweden een bewakingsstaat is... dat is ergens wel zo, alles wordt bewaakt door camera's, alles is openbaar... je kan het zo gek niet bedenken...  en zolang alles gewoon in Zweden blijft is het niet zo erg vind ik, en vinden de meeste burgers...  maar als staten als de usa die data te pakken krijgen gaat het echt mis, want die doen er dingen mee in het kader van "Terror bestrijding"... en in dat kader is blijkbaar alles gerechtvaardigd... ze gaan huizen binnen en vermoorden mensen omdat ze denken dat er iemand uit hun "kwartetspel" in woont, en dan scoren ze weer...

 

Het loopt allemaal niet zo een vaart... maar als bepaalde dingen in de USA gestockeerd worden gaat het mis... denk aan bepaalde ziekenfondsgegevens uit Beieren die door een verwerkend bedrijf ook op servers in de usa bewaard werden, en die 'verkocht' werden voor geld... dat zijn allemaal kleine dingen die 'toevallig' aan het licht komen... mensen die zoiets naar buiten brengen moeten vluchten... doen ze dat niet krijgen ze jaren gevangenisstraf te verwerken... allemaal in het "o-zo-vrije-usa". Jaja.... ik let liever op, ik vertrouw die lieden voor geen meter!

Geef mij dan maar de oude vetrouwde spion die netjes alles noteert wat je doet... dan weet je wat er aan de hand is, en heb je nog een kleine kans bepaalde dingen verborgen te houden... nu weet je gewoon niet wat er verkocht wordt.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik weet precies wat ik deel.

 

Alles wat digitaal is loopt het risico gedeeld te worden als het dat al niet is. Daarom maken mijn vrouw en ik geen filmpjes á la Paris Hilton. Dat willen wij graag prive houden. Maar we weten allemaal al heel lang dat alles wat digitaal staat opgeslagen het risico loopt gestolen te worden.

 

Het enige wat nu nieuw is in deze is dat blijkt dat de mensen bij wie wij het in vertrouwen opslaan dit doorverkopen en onze regeringen erg druk zijn deze informatie te verzamelen.

 

Sorry hoor, maar ik had niet veel anders verwacht en ik zie nog steeds het probleem niet. Zolang ik niet direct word benadeeld door de verspreiding van deze informatie... wat maakt het dan allemaal uit?

 

Privacy is toch een illusie... of denk je (misschien ben jij een slecht voorbeeld omdat in Zweden men ook behoorlijk vrij kan leven) dat de buren niet precies weten wat er allemaal speelt? :)

 

Edit: http://www.sat4all.com/forums/topic/334782-cbp-berispt-producent-van-smart-tvs/ Maar niet iedereen deelt mijn mening :)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop geen e-books... maar leen ze gratis in de Zweedse bibliotheek :)  de nieuwe boeken die verschijnen zijn beschikbaar... de hele tijd komen er bij, nu al ca 1 000 'krimi's beschikbaar.... erg fijn is dat, en je hoeft de deur niet, kan nooit te laat zijn met terugbrengen,  want dat hoeft niet, ze worden na 28 dagen 'onleesbaar'.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af dat als de nsa de glasvezel aftapt (afluistert) kan die ook op

zo een tcpip stream gericht software injecteren via de bij hun bekende gaten

in windows enz en daardoor gericht de computer bij mensen kan doorzoekt inclusief

activeren van webcam en microfoon ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben in 2011 meer dan 200
'offensieve cyberoperaties' uitgevoerd, waarbij buitenlandse systemen
schade werd toegebracht.

Onder de codenaam GENIE hebben Amerikaanse it-experts aanvallen
uitgevoerd op buitenlandse computernetwerken. Het project heeft een
begroting van 652 miljoen dollar en in 2011 zijn er 231 'offensieve
operaties' uitgevoerd, meldt de Washington Post zaterdag op basis van
een document dat is gelekt door klokkenluider Edward Snowden.

Tienduizenden besmette pc's

Het project werkte met geavanceerde malware die inmiddels tienduizenden
machines wereld heeft besmet. De plannen zijn om dat aantal uit te
breiden naar miljoenen besmette computers. De schaal waarop Amerikaanse
autoriteiten aanvallen op buitenlandse computers uitvoeren is volgens
The Washington Post groter dan voorheen werd gedacht. De regering-Obama
heeft dergelijke cyberoperaties nooit willen bevestigen.

Verbinding vertragen

Van de 231 cyberoperaties in 2011 waren er driekwart gericht tegen
'doelen met hoofdprioriteit', waaronder Amerika's vijanden als Iran,
Rusland, China en Noord-Korea. Het document geeft geen details over de
precieze doelen van de aanvallen. Onderdelen van de offensieve
cyberoperaties zijn onder meer het vertragen van de netwerkverbinding,
het storen van het computerscherm met ruis of het in de war gooien van
wiskundige berekeningen.

Hoewel nooit officieel bevestigd, zou Amerika samen met Israel ook de
beroemde computerworm Stuxnet, die in 2009 en 2010 Iraanse nucleaire
installaties beschadigde, hebben ontwikkeld. Stuxnet zou passen binnen
het GENIE-project. Het document noemt Stuxnet niet expliciet.

 

Bron: webwereld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...