Ga naar inhoud


En dan dit...privacy


Gene 1225

Aanbevolen berichten

knip:

Het Amerikaanse onderzoeksbureau FBI beschikt naar verluidt over tools en software waarmee het de microfoons van laptops en Android-smartphones kan afluisteren. Dat meldt de The Wall Street Journal .

 

en knip:

Het Amerikaanse nationale veiligheidsteam (NSA) heeft voor het eerst publiekelijk toegegeven dat het bij vermoedens van terrorisme de beschikking heeft over miljoenen telefoongegevens van nagenoeg alle Amerikanen.

 

en knip knip:

Amerikaanse beveiligingsonderzoekers hebben in Smart-tv's van Samsung meerdere beveiligingsproblemen gevonden, waardoor ze onder meer de camera van de televisie konden aanspreken. Daarmee zou het mogelijk zijn geweest kijkers te spioneren.

 

en wie maakt zich nog druk over privacy... niemand, want in naam van het "anti-terrorisme" is alles toegestaan. Maar zoals uit het verleden blijkt, valt alle kennis op een gegeven ogenblik ook in handen van de "vijand" . Ik ben  van nature geen doemdenker, maar ik vrees wel dat we hiervoor ooit de rekening gepresenteerd krijgen.  

 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je moet wel onderscheid  maken tussen fictie en werkelijkheid

 

nsa luistert alle glasvesels af ( ook in nederland duitsland england enz enz enz)

 

maar of ze spy ware op smartphones en tv's gebruiken ik denk het niet

maar is niet uitgesloten.

 

Weet bv wel dat het Bundes Krimimal AMbt in duisland spyware heeft die

ze gebruiken om de bevolking al te luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze mogen mij beluisteren hoor........ik heb geen kwaad in de zin of..........is het interessant wat ik tegen een kennis zeg....ze gaan hun gang maar.

 

ja, maar is niet net die houding die hen zoveel vrijheid geeft ? En ik maak me ook geen illusies: mijn naam en adres staan ook in een telefoongids en de bel aan de voordeur zegt ook al wie ik ben en hoe mijn vrouw heet. 

Maar het wordt wel wat anders als je privé gesprekken niet meer veilig zijn, laat staan dat ze eventueel nog gemanipuleerd worden.

Ik ben toch wel even geschrokken toen ik een bepaalde zoekterm in Google in gaf en onmiddellijk de waarschuwing kreeg dat " alles wat ik nu doorstuurde kon worden gelezen door anderen..."  De zoekterm was niets verdachts, het ging om de titel van een song, maar er kwamen toevallig wel de woorden " I spy en FBI " in voor. Toen ik het later nogmaals probeerde kwam die waarschuwing niet meer...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze mogen mij beluisteren hoor........ik heb geen kwaad in de zin of..........is het interessant wat ik tegen een kennis zeg....ze gaan hun gang maar.

 

Dat is juist heel interessant wat jij te melden hebt. Met al die data is te monitoren wat er onder de mensen leeft en op die manier zijn we te manipuleren in onze beslissingen. 

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde gisteren nog in het Zweedse journaal dat de amerikanen bepaalde programma's de wereld in sturen om makkelijker data te onderscheppen... die gasten zijn gewoon niet te vertrouwen.

Als je hoort hoe ze hun best doen om die held Snowden te pakken te krijgen... jaja, die man heeft de beerput een paar mm opengetrokken, en ze zijn bang dat het gat groter gaat worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stoppen met bekend maken aan wie? :whistle:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist heel interessant wat jij te melden hebt. Met al die data is te monitoren wat er onder de mensen leeft en op die manier zijn we te manipuleren in onze beslissingen. 

 

Nogmaals, ze gaan hun gang maar....ik lig er niet wakker van en zal ook niet mijn internet/sms/Hotmail gedrag aanpassen. In het geval ik echt iets zou willen doen of van plan ben...zou ik het wel anders aanpakken, maw, niet via bovenstaande wegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar de Duitse journaals kijk van Heute en Tagesschau en de videotext lees van Das Erste en het ZDF, dan vraag ik mij echt waarom met in Nederland zo totaal onverschillig is over het worden afgeluisterd. Is iedereen in Nederland zo totaal onverschillig en laconiek geworden dat hij en zij het net normaal vindt? Het is waanzinnig wat er gebeurt.

Dat het misschien minder verbazingwekkend is, is één ding, maar dat het gebeurt dat is iets anders.

Ik heb begrepen dat elke ingave bij google op bepaalde woorden al automatisch worden vastgelegd. Hoogst waarschijnlijk deze posting op de website van Sat4all ook.

 

Ik dacht dat die staat, die nummer 1 was met het afluisteren en bespioneren van iedereen en alleman in het land toch echt op 2 oktober 1990 was opgehouden te bestaan, namelijk de DDR. Maar volgens mij zijn de mensen van de Stasi vervolgens in dienstgetreden bij de Amerikaanse geheime dienst. Kijk eens naar de serie Weissensee. Je wordt er doodziek van hoe men elkaar daar bespioneerden.

Dat er een beetje toezicht is op alles, kan ik begrijpen, maar dit slaat door wat er nu gebeurt. In de DDR bespioneerden trouwens partners elkaar, kinderen de ouders, ouders de kinderen. Zo ziek was dat land.

 

De "ze mogen alles van mij weten"  theorie. Dat klinkt zo aardig, maar in mijn leven heb ik wel eens dingen gezegd over bepaalde zaken, en als je die bij elkaar optelt dan zou een forensisch psycholoog mij ook wel eens als een terrorist kunnen verklaren. Terwijl ik het absoluut niet ben en het ook nooit zou worden. Zelfs over sommige zaken heb ik inmiddels een andere mening gekregen. Maar met die theorie zou het zo maar kunnen dat ik 20x levenslang krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vrijheid maximaal beveiligd dan is er geen vrijheid meer maar alleen beveiliging.

Nou schijnt de beveiliging ook nog eens meer dodelijke slachtoffers op te leveren dan de terroristen veroorzaken.

Ik vraag me dan ook af of de beveigingen niet eerder terroristen kweken dan uitroeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze mogen mij beluisteren hoor........ik heb geen kwaad in de zin of..........is het interessant wat ik tegen een kennis zeg....ze gaan hun gang maar.

 

Zo denk ik er ook over hoor ronaldsl.

Het grote gros van de internet gebruikers geeft hun privicy toch al weg op de sociale media.

Als Amerika zo nodig de politie agent van de wereld wil zijn doen ze hun best maar..Als ze daarbij dan nog even tijd hebben om mij af te luisteren wens ik ze alle succes toe.Maar is echt niet van deze tijd hoor.Jaren geleden gebeurde dit ook al.Waren waarschijnlijk alleen wat minder klokken luiders.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...