Ga naar inhoud


En dan dit...privacy


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Grof schandaal, dat afluisteren! En wij maar allemaal maar blij zijn met die cloud oplossingen. Hoe gamakkelijk wil je het ze maken!?

 

En waar is het Centraal Brueau voor de Privacy bescherming? Die hoor je niet... SCHANDE!

 

En, nee, ik doe niets wat niet mag, maar dat wil nog niet zeggen dat ze alles van me mogen zien of horen, tot in mijn huiskamer toe! SCHANDE!!!

 

En dat allemaal onder de noemer van terrorisme bestrijding. Maar ja, onze overheid gehoorzaamd met knikkende knieen die Yankees. Ook al weer een SCHANDE!

 

En wat roepen we als er een of andere halve gare wel een bom in een druk winkelcentrum laat ontploffen?

 

Juist ja SCHANDE "hebben ze zoveel technologie en toch lukt het de 1e de beste op 150 mensen op te blazen".

 

Let wel, ik ben er zeker niet voor dat alles zomaar door iedereen te bekijken en te beluisteren is maar er zal toch ergens een grens getrokken moeten worden, want jij zegt wel dat je niets doet wat niet mag maar in werkelijkheid kun je elke avond wel in je tuinhuisje snelkooppanbommen in elkaar aan het knutselen zijn. Ik denk dat geen enkele terrorist openlijk op het internet een vinkje aan zal klikken om aan te geven dat hij iets kwaads van plan is dus probeer die dan maar eens op te zoeken.

 

De 1e die een waterdicht systeem kan bedenken waarbij de privacy volledig gewaarborgd is en elke klussende crimineel direct in beeld gebracht wordt  moet volgens mij nog steeds geboren worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je moest eens weten wat ze allemaal kunnen, denk dat dit pas het topje van de ijsberg is

 

Ongemerkt zijn zo ongeveer de rollen omgedraaid. In het oosten is meer vrijheid gekomen en in het westen zien we zaken gebeuren die we vroeger alleen van het Oostblok gewend waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het gaat steeds verder:

 

In het Verenigd Koninkrijk is discussie ontstaan over 'slimme' afvalbakken in de straten van Londen. Die verzamelen namelijk de unieke codes van draadloze apparatuur in de buurt, de zogenaamde MAC-adressen. 

Renew scant via de wifi-apparatuur de MAC-adressen van smartphones die voetgangers bij zich dragen. Met deze informatie bouwt het bedrijf uitvoerige profielen op en kan het bijvoorbeeld monitoren hoe lang een persoon in een bepaalde winkel is gebleven. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het gaat steeds verder:

 

In het Verenigd Koninkrijk is discussie ontstaan over 'slimme' afvalbakken in de straten van Londen. Die verzamelen namelijk de unieke codes van draadloze apparatuur in de buurt, de zogenaamde MAC-adressen. 

Renew scant via de wifi-apparatuur de MAC-adressen van smartphones die voetgangers bij zich dragen. Met deze informatie bouwt het bedrijf uitvoerige profielen op en kan het bijvoorbeeld monitoren hoe lang een persoon in een bepaalde winkel is gebleven. 

 

Om eerlijk te zijn verwacht ik niet anders.

 

Dan krijg je die I-Robot achtige situaties dat waar je loopt reclames specifiek op jou en jouw koop gedrag gericht worden afgespeeld op de winkel etalages.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon cookies uit en een GSM met prepaid of de GSM weer ouderwets thuis laten tijdens het winkelen en je bent gevrijwaard van veel van dit soort praktijken.

Sites die je dan ook alleen maar kunt bezoeken door al hun cookies te accepteren zijn mij dan ook als bezoeker gewoon kwijt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ook niet waarom mensen al die smart phones willen hebben... ik zie er geen meerwaarde in. Ik hoef zo een geldverslindend ding in ieder geval niet te hebben... een heel gewone telefoon is prima... niets geen wifi, data etc. Daar dient een telefoon niet voor...  Maar ik weet inderdaad dat ze je via je sim wel kunnen traceren. Maar afhankelijk welk soort telefoontje ik moiet plegen als ik altijd wel voor een buitenlandse sim kiezen, die niet geregistreerd is. Gewoon uit veiligheidsoverwegingen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ook niet waarom mensen al die smart phones willen hebben... ik zie er geen meerwaarde in. Ik hoef zo een geldverslindend ding in ieder geval niet te hebben... een heel gewone telefoon is prima... niets geen wifi, data etc. Daar dient een telefoon niet voor...  Maar ik weet inderdaad dat ze je via je sim wel kunnen traceren. Maar afhankelijk welk soort telefoontje ik moiet plegen als ik altijd wel voor een buitenlandse sim kiezen, die niet geregistreerd is. Gewoon uit veiligheidsoverwegingen.

 

Dat jij het nut er niet van inziet wil niet zeggen dat het geen nut heeft.

 

Het is voor mij bijzonder nuttig, en winstgevend, dat ik constant online ben en toegang tot mijn mails heb,

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat jij die "telefoon" zakelijk gebruikt... ja, dan heb je het motto "time is money"... en als je voor jezelf werkt is het belangrijk om snel en makkelijk bereikbaar te zijn, je moet tenslotte geld verdienen, en er zal wel erg veel concurrentie zijn. Dan is snelheid uiteraard een troef.

 

Voor de gewone 'man in de straat' zie ik het nut er niet van in... je kan bellen en sms'en, vrijwel overal waar je bent... wat heb je nog meer nodig? Zelfs overal kunnen bellen is al een luxe die je eigenlijk niet echt nodig hebt, maar nu kan dit relatief goedkoop.

Ik verdien mijn geld niet met online bereikbaar te zijn... een telefoon is zuiver voor prive doeleinden... en dan is het volledig overbodig om een dure smart-phone te hebben met duur dataverbruik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bellen is ouderwets en SMSen is ook al lang achterhaald en beide ook nog eens duur (zo wordt het gesteld tenminste)

 

Je moet nu what'sappen, dat je daar een internetbundel van minimaal 10 euro per maand voor nodig hebt (daar kun je ook 6,5 uur per maand voor bellen) maar dat maakt blijkbaar niets uit want een what'sapp bericht versturen is toch immers gratis?

 

Maar als je zegt dat je er ook 6,5 uur voor kunt bellen dan ben je ook ouderwets want je belt toch niet om te vertellen dat je jam op je boterham hebt of dat ze bij die winkel zo'n leuke broek hebben hangen? Daar stuur je gewoon een what's app berichtje over.

 

Zakelijk gebruik ik wel G3 internet, want het is wel zo handig om even een screenshot naar een leverancier te kunnen sturen bij een storing of om even een handleiding te downloaden.

Privé gebruik ik het alleen maar om even die mooie super aanbieding op het WWW op te zoeken en te kijken of dit inderdaad wel zo goedkoop is en elders niet gewoon standaard nog een stuk goedkoper te koop is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat jij die "telefoon" zakelijk gebruikt... ja, dan heb je het motto "time is money"... en als je voor jezelf werkt is het belangrijk om snel en makkelijk bereikbaar te zijn, je moet tenslotte geld verdienen, en er zal wel erg veel concurrentie zijn. Dan is snelheid uiteraard een troef.

 

Voor de gewone 'man in de straat' zie ik het nut er niet van in... je kan bellen en sms'en, vrijwel overal waar je bent... wat heb je nog meer nodig? Zelfs overal kunnen bellen is al een luxe die je eigenlijk niet echt nodig hebt, maar nu kan dit relatief goedkoop.

Ik verdien mijn geld niet met online bereikbaar te zijn... een telefoon is zuiver voor prive doeleinden... en dan is het volledig overbodig om een dure smart-phone te hebben met duur dataverbruik.

 

Nee, smartphones zijn er voor kinderen om Angry Birds op te spelen :) en voor mensen die het idd zakelijk gebruiken. Want dat was echt een uitkomst ipv met je laptop rond te lopen en maar bedelen om eternet of wifi....

 

De camera is trouwens wel erg handig in bepaalde situaties, ook voor de normale gebruiker. b.v. bij een ongeluk.

 

Ik kan verder niets vinden in je betoog waar ik het mee oneens ben, gnatig person ;).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vijftien jaar geleden dachten de mensen ook zo over internet, wie heeft dit nodig buiten mensen die het voor werk nodig hebben. En dit is nu een deel van ons dagelijks leven geworden.

Net zoals een smartphone die bij vele mensen ook onmisbaar geworden is.

 

Alles is relatief natuurlijk : ja ik kan eigenlijk zonder smartphone maar wil ik wel zonder smartphone?

En dat whatsApp is natuurlijk te relativeren : vrouwke heeft wifi maar geen 3G abbonement maar nu kan ze me van thuis wel een whats app sturen ipv een sms (weeral tien cent per bericht uitgespaard.)

 

Voor alles is er wel een reden te vinden waarom we het niet nodig zouden hebben maar als we dit voor alles doen kunnen we misschien terug naar de oertijd gaan en achter olifanten aangaan met een stenen speer.

 

Dit is nu eenmaal te toekomst en mensen die weigeren om hier in mee te gaan worden de nieuwe analfabeten  (gelijkaardige situatie van lezen en schrijven in de middeleeuwen)

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alles is er wel een reden te vinden waarom we het niet nodig zouden hebben maar als we dit voor alles doen kunnen we misschien terug naar de oertijd gaan en achter olifanten aangaan met een stenen speer

soms vraag ik me af of we daar dan ook niet beter mee uit zijn.

ipv. te werken en elke dubbeltje om te hoeven draaien om alle kosten van die maand weer te kunnen betalen gewoon 'smorgens je pijl en boog of je hengeltje pakken en voor eten zorgen.

Geen gezeur van telefoons aan je hoofd of een afdelingschef achter je vodden maar gewoon lekker door de velden en bossen struinen op zoek naar een lekker konijntje oid.

Heb je flink je best gedaan dan kun je morgen siësta houden zo niet dan mag je morgen weer lekker op pad.

 

En bovenal niemand die zich nog zorgen maakt om privacy

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar Zweden of Denemarken ga, voor een week of langer , neem ik mijn laptop mee... ik maak daar gebruik van internet over 3G, via een usb modem, geen abo, maar gewoon prepaid. Dan heb ik vrijwel onbeperkt internet (ja, wat is onbeperkt, maar per maand toch 100GB).

Ik vind het altijd erg komisch om mmensen op zo'n minuscuul schermpje van hun "slimme" telefoon te zien klooien... dat zijn overigens die zelfde mensen die lachen dat mijn laptopscherm veel te klein is, tja, 15.4" dat is uit de middeleeuwen... jaja, zeg ik dan, de moderne tijd is 4".... maar dat is dan weer wat anders zeggen ze.

Ach... ieder zijn vrijheid, maar ik zie het nut er niet van in. Wil ik het internet op gebruik ik mijn laptop... mijn telefoon is om te bellen als het nodig is... en aan beltegoed ben ik voor mijn 3 simkaarten (SE, DE en NL) samen gemiddeld 12 euro per jaar kwijt. Tja...

 

Ik zeg niet dat ik niet mee wil met de moderne tijd... ik had al een mobiele telefoon toen je in nederland nog bijna nergens kon bellen, en als je hier dan was, ,moest je door een dakraam hangen om verbinding te kunnen krijgen... haha... maar meer dan telefoneren en zo nu en dan eens een sms'je sturen is echt meer dan genoeg hoor.

Die "telefoons" zijn overigens ook behoorlijk duur... zelfs als ze bij een discounter in de aanbieding zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug on topic: ;)

 

ik sta er telkens weer versteld van hoe snel de mensen een aantal zaken gewoon beginnen te vinden:

zo vindt iedereen het normaal dat 'terroristen' worden afgeluisterd (dus potentieel iedereen) als daarmee een

misdrijf kan worden voorkomen !

een misdrijf dat werd voorkomen is geen misdrijf ! Bewijs maar eens dat iemand wel een misdrijf plant, maar het nooit effectief zou uitvoeren: wie zegt niet eens die zou ik wel kunnen vermoorden ? 

De vraag is maar: waar trek je de grens? De grens is duidelijk opgeschoven, onder de impuls en de druk van het vermeende gestegen

terrorisme.

Hoe komt het dat we nog nooit in een veiliger wereld hebben geleefd (zuiver statistisch gezien) en ons nog nooit zo onveilig hebben gevoeld ?

Naast het negeren van de privacy, lopen we het gevaar van de schijnrechtzekerheid : mensen opsluiten zonder vorm van proces,

of zelfs maar zonder kennisgeving van de aanklacht, zijn schering en inslag geworden; de roep om 'rechtvaardiger' rechtsystemen, waarbij lynchpartijen en openbare executies openlijk worden geeïst. En de politiek? die loopt mee met de horde, in de hoop op een goede stembusgang. Het schenden van de privacy van de mensen is een groter misdrijf dan het kan lijken. Gebeurt het door de overheid, dan is er een potentieel gevaar voor de democratie. Indignez vous !  

 

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/01/21/%E2%80%98indignez-vous%E2%80%99-wees-woest

aangepast door jan72
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...